Ik had hier helaas ook last van....
Wat je kunt doen is de rits achteraan je hemelbekleding losritsen, dan haal je de schuimrubber mat eruit (handig met je stoel in de achterover stand, dan is het redelijk comfortabel te doen
). Dan kijk je recht op de motor. Midden op het aandrijfgedeelte zit een grote schroef, die eruit draaien en dan kun je met je Porsche slingertje kijken of er beweging in komt. Bij mij geen slinger te bekennen in de auto, een schroevendraaier past ook.
Daarna kun je het aandrijfgedeelte met de 2 kruisschroeven losdraaien: daarmee is er geen aandrijving meer en zou je motor vrij moeten draaien - zo niet, dan heb je een elektra probleem, of met je motor.
Je kunt dan ook (voorzichtig) het dak heen en weer schuiven om te kijken of er een mechanisch probleem is, bijv. door een gebroken aandrijfkabel oid. Bij mij was ie aan een kant uit de rails gelopen, ws door te oud en hard vet... Makkelijk opgelost, maar helaas wel een kras op mn schuifdakgedeelte doordat ie tegen de onderkant vh dak was vastgelopen