Porsche KJN 958 multifunctioneel stuurwiel inleren
Vandaag ging mijn cayenne naar Porsche Centrum Gelderland, een van de dingen die op het lijstje stonden was het vervangen van het stuur. Mijn Cayenne heeft een spotspackge stuurwiel ipv het standaar multifunctionele stuurwiel. Los van dat ik het minder mooi vind vind ik het nergens op slaan, de bruikbaarheid is minder en flippers in een cayenne zijn redelijk nutteloos.
Dus ik had een heel mooi gebruikt stuurwiel gekocht, origineel Porsche. Ik had van tevoren gebeld of vervangen mogelijk was en dat werd bevestigd. Nu krijg ik van PCGelderland net het telefoontje dat het inderdaad gelukt is maar dat het stuurwiel niet werkt omdat het niet ingelezen kan worden zonder code's die normaal bij een officieel gekocht stuurwiel zitten. Ze hebben wel codes aangevraagd, maar de kans dat ze de juiste code's krijgen om het stuur in te leren lijkt klein.
Mijn vraag is nu, is er een andere manier om het stuur in te leren, is een onafhankelijke partij met een PIWIS die dit bijvoorbeeld wel kan? Ik heb geen idee.
Maar het lijkt me dat PCGelderland aan officieel regels gebonden is die onafhankelijke garages wellicht niet hebben?
intussen is het originele stuur weer terug geplaatst en wacht Gelderland of ze ooit codes krijgen.
Edit:
intussen heb ik dit gevonden. Maar dan moet ik nog iemand hebben met het juiste apparaat of er zelf een kopen.