Auteur |
Bericht |
GoldenHands
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
|
DME relay vervangen 1990 c4?
Ik lees in veel forums dat je beter een reserve DME relay in je handschoenenkastje kunt hebben liggen. Heb recent een C4 964 uit dec 1990 gekocht met 60.000 km in de boekjes. Raden jullie mij aan om er een nieuwe in te zetten? En dan de 993.615.227.000? Stationair loopt naar mijn mening prima, op stationair wel een soort pendelen met de rpm, zonder dat ik het gaspedaal aanraak en zonder dat de motor stil valt, rond de 850 rpm.
Of wachten....
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
18 sep 2005 18:59 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
kopen en in handschoenenkastje leggen.
|
18 sep 2005 19:40 |
|
|
GoldenHands
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
|
Waar kan je ze voor een zacht prijsje krijgen? In Engeland heb je ze voor rond de 17 pond met ca 10 pond verzendkosten...
als ik er meteen 2 koop omgerekend dus 65 Euro. Moet in Nederland toch goedkoper aan te komen zijn?
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
18 sep 2005 19:50 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Porsche-specialist.
Renntech
P&P
|
18 sep 2005 20:17 |
|
|
GoldenHands
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
|
Tkanx,
heb ze gemaild voor info tav de prijzen en verzending.
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
18 sep 2005 20:36 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
De mijne manifesteerde zich ooit eens door af en toe niet te willen starten; alsie dan eenmaal liep ging t prima; zaak maakte af en toe geen goed contact; onbetrouwbaar.
Ik weet dat dit een zwakke plek is van de 911; je bent ook meteen afhankelijk van een specifiek Porsche onderdeel als je een keer stil komt te staan.
Ik had de indruk dat het dure relais waren en heb er toen voor gekozen om een verloop-kabel te maken naar 2 gewone standaardrelais die in vrijwel alle auto's zitten (voor claxon, verlichting, mistlampen etc).
Werkt perfect maar een reserve origineel is wel zo makkelijk.\
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 sep 2005 23:24 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dme kost hier van een 993 rond de €25
anton964
|
18 sep 2005 23:34 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Kun je niet voor zonder zitten.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 sep 2005 0:30 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
relais kost €26,72 incl btw per stuk org. Porsche
|
19 sep 2005 10:03 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Klopt, ik haalde ook zo'n relais bij de Porsche Dealer voor +- 30 euro All-In.
De DME relais is nogal belangrijk in een 964, want deze moet de Centrale Computer en de brandstofpomp van stroom voorzien.
Het defect gaan van een relais heeft vaak te maken met een slecht contact in het voetje. Dan onstaan er vonkjes aan of in de relais die de boel doen "kleven". In het beste geval is de brandschade zichtbaar bij het verwijderen. Anders is het een soort preventieve vervanging.
Inspecteer en reinig bij het plaatsen van een relais dus steeds de contacten van het voetje en relais.
_________________________________________ Porsche.. It's like children. You can't understand.. until you had one.
|
19 sep 2005 10:25 |
|
|
GoldenHands
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
|
Ik rij zelf een 964 C4 uit december 90. Op een ander forum las ik dat de DME die je nieuw koopt voor de 964 eentje van de 993 zal zijn...
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
19 sep 2005 13:41 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
klopt, het onderdeel is doorgenummerd in een 993 type, oude nummer niet meer verkrijgbaar
|
19 sep 2005 13:51 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
uhm waar zit dit soort relaigh..
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
19 sep 2005 18:44 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Volgens mij zit je vrouw er af en toe bovenop. Of zat'ie nou toch links ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 sep 2005 19:32 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Toch links lees ik net. Je zit er dus zelf bovenop.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 sep 2005 19:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 sep 2005 19:35 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Aha, met DME relais wordt dus niet het DME zelf bedoeld, maar het relais dat het kreng van spanning voorziet? Vandaar dat er over enkele tientjes wordt gesproken. Weer wat geleerd.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 sep 2005 20:59 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
19 sep 2005 21:25 |
|
|