Niet Porsche-sleutel (bv 924) ombouwen naar Porsche sleutel
Gisteren ontving ik de cover voor mijn sleutel eindelijk. Ik had namelijk voor de zekerheid mijn 924-sleutels laten namaken bij de hakken- en sleutelbar maar dan krijg je dus een soort huissleutel. Bovendien heeft de 924-sleutel origineel een VW-logo erin zitten om bedenkelijke redenen.
Maar goed, hier volgt hoe zo'n "huissleutel" past in de cover:
Het zakje met daarin de cover voor de sleutel. De sleutel moet in een sleufje gestoken worden dat precies even breed is als het sleutelvlak waarin geslepen is dus de dremel erin:
Je ziet duidelijk twee snedes parallel lopen die de sleutel uiteindelijk over de volle lengte even breed maken. Nog even doorslijpen en de grote lip is weg.
Nu met de schuifmaat meten hoe diep de uitsparing in de cover is en hoever de sleutel in het contact moet passen. De rest ervanaf slijpen.
In de opening in de cover zit een kunststof pinnetje waardoor er in de sleutel een sleufje moet komen:
Nu zit er in de cover ook nog een schuifje met een veertje. Die heb ik eruit gehaald omdat ik dan niet nog een extra uitsparing hoefde te maken. Ik heb aan die zijde wel een inkeping gemaakt: zo kan er 2-componentenlijm in en valt de sleutel er niet uit.
De sleutel schuif je nu in de opening en als je er vantevoren een beetje 2-componentenlijm in doet, dan komt ie er nooit meer vanzelf uit.
Succes!