| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

targadak opnieuw bekleden
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=6310
Pagina 1 van 2

Auteur:  outletvalve [ 27 okt 2005 14:56 ]
Berichttitel:  targadak opnieuw bekleden

mijn Targadakje is toe aan opnieuw bekleden met orginele bekleding. ( als ik nu rondrijdt met dakje erop heeft de 911 een raar BOL dakje :oops: )

Wie heeft er (recentelijk) ervaring met laten bekleden van een targadakje?

waar? Kosten? kwaliteit?


Thanks for the input :!:

Auteur:  Marco [ 27 okt 2005 15:08 ]
Berichttitel: 

pb-tje naar rovako of even bellen of mailen

Auteur:  anton964 [ 27 okt 2005 16:22 ]
Berichttitel: 

hallo

Daar helpt opnieuw bekleden niet aan hoor dat is gewoon zo bij elke targa.

mvg Anton964

Auteur:  Lou [ 28 okt 2005 18:16 ]
Berichttitel: 

Mmmmmmmmmmm, pas bij 240 :wink:

Auteur:  rovako [ 03 nov 2005 12:18 ]
Berichttitel: 

:? goede morgen,
ik had een bericht van je gekregen voor het bekleden van de targadak maar ik zie nergens je mail adres?kunt je hem nog even sturen naar info@rovako.com zodat ik je morgen een antwoordt kan geven alvast bedankt.rovako autobeklederij

Auteur:  outletvalve [ 03 nov 2005 13:43 ]
Berichttitel: 

email verstuurd, je had ook gewoon de PM kunnen beantwoorden.

Edit EriC4C: ..... of op Afbeelding onder een bericht van jou kunnen klikken. ;)

Auteur:  mike targa [ 03 nov 2005 23:47 ]
Berichttitel: 

ik heb mijn dakje vorige week opnieuw bekleedt is helemaal super geworden wel is de prijs afhankelijk van de staat van het binnen dak mail mij voor meer info en fotoos van het hele traject( g.bosch9@chello.nl )

Auteur:  mike targa [ 03 nov 2005 23:49 ]
Berichttitel: 

of kijk bij www.meneersam.nl (apeldoorn)

Auteur:  outletvalve [ 13 maart 2006 18:24 ]
Berichttitel: 

Na lang speuren een uitstekend bedrijf gevonden bij mij in de buurt die voor 800 euri een compleet nieuw bekleed dakje levert.

Echter nu mijn volgende dilemma :

Volgens de specialist gaat de orginele bekleding van het dakje : PVC veel minder lang mee omdat er weekmakers inzitten die door invloed van het milieu langzaam verdwijnen. Gevolg kapbekleding gaat sneller stuk.

Hij adviseert dus : sonnenland kapstof ( is de stof die voor de meeste cabriodaken wordt gebruikt) En geeft daar ook iets van 5 jaar garantie op.

Ik weet het dus even niet meer, (liefst doe ik het orgineel met de PVC ) , maar wat zijn jullie ervaringen met de houdbaarheid van de PVC bekleding :?:

bedankt voor jullie reacties!

Auteur:  911-lover [ 13 maart 2006 19:43 ]
Berichttitel: 

Mijn dakje van mijn Elver Targa was nog als nieuw toen ik haar verkocht.
Ze was toen 21 jaar dus ik denk met fatsoenlijk onderhoud de levensduur zeer lang is :wink:

Auteur:  Olaf [ 13 maart 2006 20:31 ]
Berichttitel: 

outletvalve schreef:
Ik weet het dus even niet meer, (liefst doe ik het orgineel met de PVC ) , maar wat zijn jullie ervaringen met de houdbaarheid van de PVC bekleding :?:


Het PVC krijgt het het meeste te verduren als je het dakje opvouwt ... dat kan je voorkomen door het bv achter de voorstoelen te plaatsen inplaats van het weg te willen werken in de kofferruimte ... ook zou je kunnen overwegen om het dakje thuis te laten (dat deed ik altijd bij de targa ... ging dan ook nooit ver weg en heb deze heel snel verruilt voor een cabrio) :P

Sonneland is makkelijker voor de stoffeerder ... PVC is origineel .... :arrow: mooiste zou zijn:

1 sonneland dakje voor het gooi en smijtwerk (zodat je altijd een dakje bij je hebt) en een 2de dakje (PVC) voor de originaliteit :idea:

Auteur:  mike targa [ 13 maart 2006 21:01 ]
Berichttitel: 

ik heb gekozen voor pvc gewoon de orginele look als je hem nu opnieuw bekleed gaat die heus wel weer 10/15 jaar mee

Auteur:  anton964 [ 13 maart 2006 21:06 ]
Berichttitel: 

heb je daar foto's van?ik wist niet dat er verschil in zat.
ben benieuwd wat er bij mij op zit.

anton964

Auteur:  mike targa [ 13 maart 2006 21:08 ]
Berichttitel: 

ja heb ik, ik zal zien dat ik ze van de notebook naar de pc krijg ben hier niet handig in en zal dus mijn best doen

Auteur:  mike targa [ 13 maart 2006 21:43 ]
Berichttitel: 

964 c2 stuur mij jou e.mail dat stuur ik jou de foto,s.


mike targa

Auteur:  Olaf [ 13 maart 2006 22:03 ]
Berichttitel: 

anton964 schreef:
..ik wist niet dat er verschil in zat.


PVC

Is een kunststof materiaal (lijkt op plastic) en werd door vele fabrikanten standaard toegepast op hun cabrio-uitvoeringen. Het is een relatief goedkoop en duurzaam materiaal. Het grote nadeel van PVC nu is, in vergelijking met vroeger, dat er nu veel toevoegingen - zoals bijvoorbeeld cadmium en andere zware chemische middelen niet meer mogen worden gebruikt. Dit was nodig om het PVC kapmateriaal een langere levensduur te geven. Nu dat niet meer mag zie je dat een PVC kap van een jaar of 5 oud meestal aan vervanging toe is - verkleuringen, hard worden van het materiaal en droogtescheuren op de vouwplaatsen.

Stof

Heeft een edeler uitstraling dan PVC. Bovendien heeft het een langere levensduur. In diverse kleuren leverbaar. Het is van groot belang dat bij vervanging van de kap stoffen worden gebruikt die lichtecht zijn en dus niet verkleuren.

Sonnenland

Het vroeger klassemateriaal voor cabrioletkappen. Dit materiaal werd sinds jaar en dag gebruikt door fabrikanten in het hogere segment zoals Mercedes, BMW, Porsche, Saab en Audi.
Sonnenalnd is eem beschermde handelsnaam van Happich en mag niet door anderen worden gebruikt. Sinds enige tijd heeft de ex-fabrikant Happig zijn patenten verkocht aan Haartz en mogen andere fabrikanten het materiaal onder hun eigen naam produceren.

Auteur:  Targa911S1967 [ 13 maart 2006 22:35 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
outletvalve schreef:
Ik weet het dus even niet meer, (liefst doe ik het orgineel met de PVC ) , maar wat zijn jullie ervaringen met de houdbaarheid van de PVC bekleding :?:


Het PVC krijgt het het meeste te verduren als je het dakje opvouwt ... dat kan je voorkomen door het bv achter de voorstoelen te plaatsen inplaats van het weg te willen werken in de kofferruimte ... ook zou je kunnen overwegen om het dakje thuis te laten (dat deed ik altijd bij de targa ... ging dan ook nooit ver weg en heb deze heel snel verruilt voor een cabrio) :P


Bij sommige targa's past het dakje ongevouwen in de kofferruimte..... :wink: :wink: :wink:

Auteur:  Rene914 [ 13 maart 2006 23:18 ]
Berichttitel: 

Targa911S1967 schreef:
Bij sommige targa's past het dakje ongevouwen in de kofferruimte..... :wink: :wink: :wink:


Is dat bij de vroege 911's dan ook?

Auteur:  911-lover [ 14 maart 2006 0:02 ]
Berichttitel: 

Hij zal de 924/944 bedoelen.
Bij een Elver lukte dat niet (tenminste in de mijne (3.2) destijds niet en ik vermoed dat de koffer even groot is dan zijn voorgangers)

Auteur:  RicardoP [ 14 maart 2006 0:23 ]
Berichttitel: 

Citaat:
Bij sommige targa's past het dakje ongevouwen in de kofferruimte.....


Jawel hoor, ik heb het ooit bij een 76'er geprobeerd en daar paste het met een 1/2 uurtje passen en meten.

Bij mijn eigen 87'er past het ook prima. (als je weet hoe) :wink:

Auteur:  outletvalve [ 14 maart 2006 0:34 ]
Berichttitel: 

Ik heb even snel een (slecht) fototje geschoten van het stukje PVC en de sonnnenland stof het verschil is duidelijk te zien!
Het kleine stukje PVC is het orginele Porsche materiaal heb ik me laten vertellen.

Afbeelding

Auteur:  outletvalve [ 14 maart 2006 0:44 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
PVC

Is een kunststof materiaal (lijkt op plastic) en werd door vele fabrikanten standaard toegepast op hun cabrio-uitvoeringen. Het is een relatief goedkoop en duurzaam materiaal. Het grote nadeel van PVC nu is, in vergelijking met vroeger, dat er nu veel toevoegingen - zoals bijvoorbeeld cadmium en andere zware chemische middelen niet meer mogen worden gebruikt. Dit was nodig om het PVC kapmateriaal een langere levensduur te geven. Nu dat niet meer mag zie je dat een PVC kap van een jaar of 5 oud meestal aan vervanging toe is - verkleuringen, hard worden van het materiaal en droogtescheuren op de vouwplaatsen.


> Olaf
bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Ik begrijp dus dat de kans bestaat dat een PVC dak na 5 jaar ( in en uitklappen) scheurtjes gaat vertonen, en dat het materiaal hard wordt.

Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben ?

Auteur:  WB [ 14 maart 2006 10:08 ]
Berichttitel: 

Zoals je weet kan je je targa-dak in 3 delen plooien om het in de koffer te leggen. Als je slechts één deel dichtplooit gaat het echter ook in de koffer.
Ik probeerde steeds om te wisselen zodanig dat telkens één helft gespaard bleef van de plooi aan de naden. Zo bleef men dakje lang goed. Ik heb ook af en toe mijn dakje niet geplooid thuis laten staan, maar dan toch als ik niet te ver van huis was en (redelijk)zeker van het weer.

Auteur:  Targa911S1967 [ 14 maart 2006 21:15 ]
Berichttitel: 

RicardoP schreef:
Citaat:
Bij sommige targa's past het dakje ongevouwen in de kofferruimte.....


Jawel hoor, ik heb het ooit bij een 76'er geprobeerd en daar paste het met een 1/2 uurtje passen en meten.

Bij mijn eigen 87'er past het ook prima. (als je weet hoe) :wink:


Ik hoef niet te passen en te meten, in mijn 67-er past het dakje er zo in zonder te vouwen..........wat was het vroeger toch allemaal beter........... :wink: :wink: :wink:

Auteur:  Lou [ 15 maart 2006 9:21 ]
Berichttitel: 

WB schreef:
Als je slechts één deel dichtplooit gaat het echter ook in de koffer.

Huh?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/