Auteur |
Bericht |
tim964
911 carrerakampen
|
hoe rijdt een 964 tiptronic
hallo
ik sta op het punt om een 964 te kopen van 1992
dit is een tiptronic
ik heb hier nog nooit mee gereden
wat zijn uw ervaringen?
is deze auto bij verkoop net zo gewild als een handgeschakelde?
is dit een gevoelig systeem voor storingen en mankementen?
alvast bedankt voor uw reaktie
_________________________________________ groeten tim
|
10 nov 2005 18:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: hoe rijdt een 964 tiptronic
| | | | horn schreef: Wat ik wel vaker gelezen heb op het 964 forum van Smartgroups dat je de Tip kan 'programmeren'. De accu loshalen en dan 'go for a spirited drive for 20 minutes'. Op die manier schijnt je Tip jouw rijstijl over te nemen. Ik weet niet of dat waar is. Heb wel gemerkt dat na een dagje forumrijden op Zolder afgelopen mei mijn Tiptronic duidelijk een stukkie langer doortrok in zijn versnellingen en later doorschakelde. Ik vind die genoemde 1,1 seconde absoluut jammer, maar in het dagelijks verkeer voldoet de Tip zeker goed. Rijdt snel, kickdown werkt goed en Tip schakelt goed op en terug. Alleen, die tunneltjes he... (Inrijden, tip in N, gas geven, tip in D - beetje omslachtiger dan gewoon even je koppeling intrappen). Mocht je nog specifieke vragen hebben, hoor ik het graag. Over dat verhaal met 'zelfdenkende' tiptronic: op Zolder leerde ik (uiteraard handmatig met + en - ) handmatig terugschakelen voor de bocht en dat ging perfect. Tot de Tip gedurende de dag op bepaalde punten ineens niet meer pakte bij het handmatig terugschakelen. Moest je twee, drie keer terugtikken voordat hij pakte... Ik schrok me tandjes, daar ik dus dacht dat ik mijn Tiptronic had gesloopt. Wat bleek nou (na twee rondjes nadenken en langzaam wit wegtrekken); de training werkte zo goed dat ik steeds harder ging en dus op hogere snelheid met meer toeren de bocht in knalde, waardoor ik de Tip nog niet in zijn 3 of 2 kon gooien, daar de toeren nog te hoog waren om te kunnen terugschakelen. Dat systeem werkt dus... | | | | |
En buiten dit draadje kan je ook zelf even de zoekfunctie gebruiken
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
10 nov 2005 18:41 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Wat heb je nu aan onze ervaringen , ga eerst eens lekker zelf sturen.....
|
10 nov 2005 18:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een tiptronic rijdt ook geweldig ..... maar je moet ervan houden.
Inderdaad: ga voor de beslissing eerst ermee rijden en ervaar hoe het is. Heb het zelf ook gedaan en voor mij was de keus daarna niet moeilijk meer
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 nov 2005 19:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: hoe rijdt een 964 tiptronic
ga je hem voor de fun rijden of voor dagelijks gebruik (evt files)?
heb je wellicht een bepaalde handicap waarvoor een tip prettiger is?
nee, een tiptronic is niet zo gewild als een handgeschakelde, tot je iemand tegenkomt die specifiek een tiptronic wil.
nee, hufterproof systeem.
had eerst een schakel C4 - toen een tiptronic C2 - toen weer een schakel C2. Zou geen tip meer willen, maar dat blijft persoonlijk.
Zelf mee rijden en kijken wat je gevoel is. Oja, één ding - hij doet er bijna een hele seconde langer over naar de 100 km/u dan de schakelbak...
Mocht je nog specifieke vragen hebben, pb me maar of post ze hier.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 nov 2005 21:52 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Zelf gaan beleven ! En bedenk;
An Opinion is like an Asshole; everybody has got one.........
R.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
10 nov 2005 22:31 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: hoe rijdt een 964 tiptronic
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 nov 2005 22:39 |
|
|
horn
PF #57
|
oeps, typfoutje... C4 - C2 - C4. Jij ziet ook alles...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 nov 2005 23:11 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Tip rijd fantastisch. Maar smaken verschillen, ervaring is ook geheel anders, dus gewoon tip en schakelen beide proberen.
|
26 nov 2005 10:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat zoals horn schreef,
waarvoor ga je de auto gebruiken?
dagelijks (zoals ik met een schakel)
of alleen in het weekend.
het rijden met een schakel is me erg mee gevalen in de file.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 nov 2005 11:41 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
het is al gezegd wat jezelf het fijnste vind en waar gebruik je hem voor
gewoon eens ervaren,dan kun je het eea vergelijken
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
26 nov 2005 17:45 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Voor wat het waard is,maar ik was na een paar kilometer wel klaar met de 993 tip....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 nov 2005 19:44 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
Nog los van discussie ´´wel of geen tip``, zou ik toch eerst een flinke proefrit willen maken, alvorens aankoop te overwegen
Daarna uiteraard de hier veel aanbevolen AKK aankoopkeuring
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
27 nov 2005 16:03 |
|
|