Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 3:29

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Achteruit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S
België
Bericht Achteruit
Iemand een idee waar je makkelijkst de 'achteruit'-rij-licht-aansluiting kan vinden om op een navigatiesysteem aan te sluiten? Een kabel trekken van de achterlichten naar voor lijkt me wat omslachtig ... Thx :wink:

10 dec 2005 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Hi Pascal,

Wellicht domme vraag; maar waarom moet de 'achteruit' functie op het Nav-systeem worden aangesloten ?

10 dec 2005 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S
België
Bericht 
Wel , een noodzaak is het niet maar het zou nauwkeuriger werken (schijnt het) ... tenzij iemand me van het tegendeel overtuigt. Thx

10 dec 2005 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Als je achteruit rijdt, krijgt de navigatie eigenlijk vreemde coordinaten binnen omdat je eigenlijk vooruit aan het rijden was. Dan duurt het even voor de software het echt in de gaten heeft.
Als je de achteruit aansluit, dan weet de software dat er teruglopende coordinaten binnen horen te komen en werkt alles wat vlotter.

Achteruitrijlicht komt bij de pook of de versnellingsbak vandaan. Even zoeken of draadje leggen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

10 dec 2005 20:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Dank Thijzer, klinkt best logisch

10 dec 2005 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Het klinkt logisch en zo werkt het ook. Probeer maar eens het verschil, dan merk je dat zonder achteruitrij signaal de software vaak de kluts kwijt raakt.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

11 dec 2005 0:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Niederlande
Bericht 
Hoi Pascal,

Ik heb vaak in de instellingen van Porsche/Becker Traffic Pro's gezien dat het achteruitsignaal niet was aangesloten of om een andere reden niet werkte. Ik heb hier echter nog nooit een waarneembaar probleem in ontdekt.

Groet,

Brian

14 dec 2005 2:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
We hebben het hier toch over een GPS navigatie systeem ( neem ik aan) :?:

Dan hoef je toch helemaal NIETS aan te sluiten ( behalve prik naar het kastje) :bang:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

Laatst bijgewerkt door outletvalve op 14 dec 2005 10:07, in totaal 1 keer bewerkt.

14 dec 2005 9:45
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Karrera schreef:
Hoi Pascal,

Ik heb vaak in de instellingen van Porsche/Becker Traffic Pro's gezien dat het achteruitsignaal niet was aangesloten of om een andere reden niet werkte. Ik heb hier echter nog nooit een waarneembaar probleem in ontdekt.

Groet,

Brian

en ik ook niet en gebruik de Becker Pro al 3 jaar.

14 dec 2005 9:48
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Karrera schreef:

Ik heb het achteruitrij-signaal niet aangesloten bij de Becker - simpel en alleen omdat ik daar geen aansluiting voor had in de iso-stekker ... moest al een stekkertje omsteken om de gewone signaalgever aan te sluiten ..

Over de kluts kwijt zijn :arrow: op het moment dat de becker op de gewone weg "off-road" aangeeft :arrow: even van richting veranderen en voila ... :wink:

Tot nog toe geen problemen ondervonden en inmiddels een Becker rijker voor in het andere automobiel :ba:

14 dec 2005 9:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
outletvalve schreef:
We hebben het hier toch over een GPS navigatie systeem ( neem ik aan) :?:

Dan hoef je toch helemaal NIETS aan te sluiten ( behalve prik naar het kastje) :bang:

De beter systemen zijn ook aangesloten op de rijrichtingen (voor uit (afgelegde afstand) en achter uit zoals je hebt kunnen lezen) van je auto, zodat als het gps signaal wegvalt de software kan blijven berekenen hoeveel je afgelegd hebt en waar je dus ongeveer bent. Als het signaal dan terug komt kan de zaak weer vlotjes verder berekend kan worden...

15 dec 2005 9:22
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ahh,

duidelijk verhaal.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

15 dec 2005 9:44
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
In de iso stekker zit alleen de GAL aansluiting voor het snelheidssignaal, das nodig, achteruit is niet nodig.

15 dec 2005 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S
België
Bericht 
Klopt heren, ik heb de 'achteruit' niet aangesloten. Hen hem wel aan de massa moeten leggen omdat ie anders zogezegd in 'achteruit' blijft staan. Maar alles werkt perfect nu!
Bedankt voor jullie info!!!

15 dec 2005 17:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]