Auteur |
Bericht |
robbie965
965 Lgemonde
|
ik ben toennet ergens over heen gereden hoorde een harde klap onder en achter mij
toen ik net thuis kwam even in de garage onder de porsche gekeken en het leek of de onderkant van het blok ergens langs af was gegaan en voelde nat aan
vrijdag maar even langs de p. specialist
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
17 aug 2005 22:09 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
hum dat is rot voor je rob... hoop niet het ergste.... gr m
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
17 aug 2005 23:10 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
schmidt heeft net gebeld
tapeinden afgebroken en hij gaat nu verder kijken wat er nog meer aan de hand is
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 aug 2005 14:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 aug 2005 14:36 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
toch maar alvast aan een super7,caterham,donkie of dax gaan denken dan
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 aug 2005 14:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zonder dollen, als je niet van plan bent de auto langer dan 2 jaar te houden (was toch bij jou het gemiddelde?), zou ik dat zeker doen...
Gebroken tapeinde(n???) gaat je een hoop geld kosten... Motor moet uit elkaar, daarna past het allemaal niet meer zo lekker... (en je eindigt met een revisie, wat dan wel weer prettig is, maar niet als je hem nog maar kort houdt!)
|
19 aug 2005 15:15 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik wacht nog even af wat de kosten gaan worden
wel raar ook al loopt een motor goed , dat er dan toch ''zoveel'' kosten aan verbonden zijn
gisteren heb ik er gewoon meegereden en ik merkte niets eraan
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 aug 2005 15:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Welkom in de wereld van Porsche
Even de uitleg (zoals ik het uitgelegd heb gekregen hoor):
Waarschijnlijk is 1 van je tapeinden afgebroken... Elke cilinder heeft 4 tapeindes, de draadeindes waar je cilinder op vast zit zegmaar... Zie hieronder, daar zitten mijn nieuwe er al op (die zwarte dus!)
Als er 1tje kapot is, is er op zich niets aan de hand, MAAR er komt nu meer druk/trekkracht op de andere 3. Die gaan dus sneller stuk en dan loopt de boel in de soep (om het even subtiel te stellen).
Jij (en ik!) merken er inderdaad niks van, maar het is een vrij kenmerkend geluid, een bekende tik, die elke porsche specialist er direct uit hoort te halen...
Omdat je blok HELEMAAL uit elkaar moet om een tapeinde te vervangen, kost je dat de nodige pegels... Want dat is een hoop werk:
|
19 aug 2005 15:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 aug 2005 15:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Moest er ff goede foto's bij zoeken ... *sorry* (hehehe)
|
19 aug 2005 15:44 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Pffff, als ik dat zo allemaal lees, wordt ik daar niet blij van...laat staan Robbie. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ik denk dat dit tegen beter weten in is....
Sterkte!
|
19 aug 2005 15:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja ....
Die O-ringetjes kosten geen drol in verhouding met de uiteindelijke rekening
Je kan natuurlijk ook overwegen om, nu je er toch mee bezig moet, er een wat pittigere motor in te lepelen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 15:50 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
ff namens molen934 (sorry, had het topic net gesplitst):
|
19 aug 2005 16:08 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
een volledige revisie kost 5.5k
als ik nog jaren met de porsche zou rijden dan was het niet zo moeilijk
maar dat is ook niet zo .en om hem voor de volgende koper te laten reviseren is ook nog al wat .
dan ben je haast verplicht om hem nog een paar jaar zelf te houden,anders heb je ook niets aan de revisie[waar ik niet op zit te wachten]
dilemma ,dilemma
we wachten nog even op dat dure telefoontje en dan weten we meer
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
19 aug 2005 16:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als dat helemaal compleet is zou ik het wel weten is 'tie wel weer "als nieuw" en kan je er nog jaren tegenaan
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 17:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
anders gaat het toch van de verkoopwaarde af, lijkt me idd het handigst gezien andere recente investeringen die je hebt gedaan; als je tenminste het geld erover kan/wil hebben
_________________________________________ Got coffee?
|
19 aug 2005 17:08 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Wat zijn de kosten van een gereviseerde motor, of een dikker blok.
Mooi balen overigens, je was net klaar met de buitenkant als ik met goed herinner, oh oh...
|
19 aug 2005 17:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n ruilmotor (dus NIET gereviseerd) heb je vanaf 3500 euri's je moet dan wel je oude blok inleveren.
Revisie varieert sterk .... want je weet pas wat je tegenkomt als het blok helemaal open gaat ..... en dan is er meestal geen weg terug
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 17:20 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Heb je dan wel garantie voor die 3500 euro, en hoe ontstaan ruilmotoren dan, (als ze niet zijn gereviseerd) zijn ze waarschijnlijk niet omgeruild omdat ze zo goed waren
|
19 aug 2005 17:26 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Klappers..
|
19 aug 2005 17:28 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hopelijk van voren
_________________________________________ Got coffee?
|
19 aug 2005 17:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Weinig garantie .... de motoren komen meestal uit schade-auto's wat niet wil zeggen dat de motor niet goed is.
Garantie zal ook afhankelijk zijn van het feit dat de inbouwer wel of niet de leverancier van de 'ruil'motor is
Ik zelf vind een 'ruil'motor geen optie .... behalve dan als je bv een 3.2 in een 2.4 gaat lepelen .... en aangezien Robbie965 z'n Porsche wel mooi, maar niet origineel is, zou dat een optie voor hem zijn meer CC's
Ben je van plan een Porsche nog een jaar of wat te houden dan kan je afwegen of een revisie van het originele blok de afschrijving over die termijn waard is
Wetens een Porsche te verkopen met een slechte of kapotte motor is natuurlijk geen optie je zult maar de hele tijd achterom moeten kijken als je over straat wilt
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 aug 2005 17:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ben ik niet met je eens... Als je het er gewoon bij verteld, evt. met offerte voor de revisie erbij....
Robbie heeft zelf al tig keer aangegeven, dat hij nooit lang in 1 en dezelfde auto rijdt... Vandaar dat ik *denk* dat hij hem gaat verkopen!
|
19 aug 2005 17:57 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Maar dan zal toch eerst de motor uit elkaar moeten om een reële offerte te kunnen maken....
Het gaat hoe dan ook een berg geld kosten, of revisie, of verkoop met een fors verlies....
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 aug 2005 18:17 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik lees net dit draadje en dat klinkt niet goed.
Net nu je zo'n grote kosten aan je wagen gedaan hebt om hem optisch perfect te krijgen zoals jij hem hebben wilt , komt deze verrassing weer achter het hoekje kijken.
Ik hoop voor je dat de schade die je hebt nog meevalt. En als het dan toch moet, hoe financieel het ook pijn doet, laat hem dan reviseren. Dan weet je zeker dat je wagen echt terug top is.
Wat loont het hem onder zijn prijs te verkopen en een andere te halen misschien die binnen het jaar je misschien weer voor hetzelfde dilemma zet.
Dan verlies je pas echt geld
Door de zure appel bijten , je spaarcentjes even pijn doen en vooruit kijken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 aug 2005 18:23 |
|
|