Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 16:39

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
lichtenaanzoemer 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht lichtenaanzoemer 964
Vanaf het oment van aanschaf heb ik me geërgerd aan het ontbreken van een waarschuwingszoemer voor het ongewild laten branden van de verlichting. In de tijd waarin de 964 op de markt kwam was een dergelijke accessoire voor en beetje auto gewoon standaard.
Het installeren van een zoemer is een relatief simpel klusje, en voor de materiaalkosten hoef je het helemaal niet te laten, voor ongeveer € 8,- ben je klaar.
Op de site http://www.porsche964.co.uk kun je een beschrijving vinden van Jem Hayward hoe e.e.a. aan te sluiten.
Voor de geïnteresseerden heb ik nog de volgende tips.
Als spanningsbron voor de zoemer kun je het beste de grijs/zwarte draad vanaf de lichtschakelaar aftappen.
Voor het verwijderen van de kunststof schroef op de lichtschakelaar heb je en speciaal stuk gereedschap nodig, Je kunt dit ook eenvoudig zelf maken van een stuk ijzerdraad met een diameter van 2 mm.
Het weer terug monteren van de schaklaar in het dashboard is een lastige klus. Onthoud hoe de bekabeling precies loopt.
Om een beetje meer zicht te krijgen op de bekabeling achter de lichtschakelaar kun je de regelknop voor de hoogteverstelling van de koplampen uit het dashboard wippen.
Wanneer je alles (inclusief de diodes) hebt aangesloten zoals beschreven door J. Hayward, werkt de zoemer alleen op de bestuurdersdeur. Als je het helemaal perfect wilt hebben moet je in de plus leiding van de zoemer nog en verbreekrelais plaatsen, en deze laten schakelen door een plus draad van het contactslot. Hierdoor werkt de zoemer niet wanneer het contact aan staat.
Al met al een dankbaar klusje, waarbij het gefriemel onder het dashboard me wel wat tegen viel.:twisted:

Afbeelding

26 dec 2005 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
kampen
Bericht 
Maar waarom zoveel geklier ?? Ik loop altijd nog even een rondje rondom te Porsche, ff checke :wink: . Anytime everywhere anywhere Geeft me altijd weer een goed gevoel ! ( doe ik alleen bij de Porsche hoor, voor de rest ben ik GEEN dwangneuroot ! ik ben juist een enorme sloddervos, zie boekenkast !!)

26 dec 2005 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Marjon & Berry schreef:
Anytime everywhere anywhere

Niet genoeg Martini gedronken: Anytime, Anyplace, Anywhere... :)

26 dec 2005 14:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: lichtenaanzoemer 964
Renegenelf schreef:
Vanaf het oment van aanschaf heb ik me geërgerd aan het ontbreken van een waarschuwingszoemer voor het ongewild laten branden van de verlichting.

Je bent de enige niet :idea: :wink: ... was dus al een heel topic over

26 dec 2005 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: lichtenaanzoemer 964
Renegenelf schreef:
Vanaf het oment van aanschaf heb ik me geërgerd aan het ontbreken van een waarschuwingszoemer voor het ongewild laten branden van de verlichting.

Ik nooit. Want als je de contactsleutel eruit haalt gaat de verlichting naar stadslicht. Dus als je het al een keertje vergeet dan is het nog geen probleem.

27 dec 2005 10:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]