| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
porsche 911 SC onsteking http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=7024 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | H.J. de Bruin [ 25 dec 2005 15:09 ] |
Berichttitel: | porsche 911 SC onsteking |
Een vraag m.b.t. de onsteking van een 911 sc (1982). Sinds gisteren krijg ik mijn auto niet meer aan de praat. Ik blijk geen spanning op de bobine te krijgen. vragen: - welke draad is de plus van de bobine (bruin/wit of wit/zwart) - krijgt deze + de spanning van de electronische onstekingsunit, of loopt deze via het contactslot > zekering > relais > bobine ???? Om de storing te meten zou ik dus graag willen weten hoe en waarvandaan de spanning op de bobine gerealiseerd wordt, dit om door metingen het probleem te analyseren. Ik ben overigens voornemens om het handbook "Porsche 911 SC" van John Bentley aan te schaffen. Is dit een aanrader? Met vriendelijke groet, Een nieuw forumlid en posche liefhebber. |
Auteur: | Erwin [ 25 dec 2005 17:03 ] |
Berichttitel: | |
Bij een SC staat er ook geen normale spanning van 12V op de bobine. Aansluiting A is verbonden met het ontstekingskastje (BHKZ) en aansluiting 1 met de massa. Maakt het BHKZ kastje wel een hoog zoemend geluid als de auto op contact staat? Erwin. |
Auteur: | H.J. de Bruin [ 25 dec 2005 17:24 ] |
Berichttitel: | |
Beste Erwin, Bedankt voor je snelle reactie. Als nieuw lid heb ik een uurtje zitten surfen op de forumsite en heb inmiddels wel begrepen dat je van onschatbare waarde voor de velen porsche liefhebbers bent. De unit zoemt inderdaad wanneer het contact aan staat. Ik heb inmiddels ook wat meer gelezen over de werking hiervan. Ik zit inmiddels meer te denken aan de brandstofpomp. Gisteren heb ik zonder problemen gereden en mijn auto neergezet. Na een uurtje wilde ik weer wegrijden en sloeg de motor niet meer aan. Heel even spruttelen, maar daarna niks meer. Ik heb toch wel vrij lang en div. keren geprobeerd om de auto te starten maar dit lukte niet en heb geen bezinelucht geroken. Ik heb inmiddels wel begrepen dat het DME relais een zwak punt is. Kan ik om deze te testen een doorverbinding maken, doe ik dit dan zonder relais en zoja op welke punten moet ik doorverbinden? Als ik het snel gezien heb is dit het rode relais (911.615.108.00) met de pootjes 30, 86, 87, 87A en 85 het relais van de brandstofpomp. Mvg, Hans |
Auteur: | thijzer [ 25 dec 2005 17:39 ] |
Berichttitel: | |
Benzinepomp hoor je als je de deur openlaat. Een soort gezoem en als het goed is dicht bij de benzinetank of vlak bij de motor, niet ergens halverwege. Hoogspanningsversterker wordt ook wel Piepsteen genoemd. Bij de 924 piept 'ie dus niet maar dat is ook een andere uitvoering. Mijn tip die ik al eerder gaf en die je in overweging kunt nemen: brandstofpomp aansluiten op geschakelde spanning zodat 'ie altijd loopt als je 'm op het contact zet. Als je tussen de pomp en die spanning een relais zet, dan belast je die contactspanning nauwelijks en voed je de BSP via de daarvoor bedoelde spanning uit de zekeringkast. Als je dan toch bezig bent, monteer dan onder het stuur een schakelaartje tussen de voeding van het relais. Zo heb je een goedkope startonderbreking en kun je de pomp uitschakelen als de auto op het contact moet staan voor het een of ander. Pomp niet horen = niet starten = relais nakijken. Moet lukken. En anders horen we wel hoever je wel gekomen bent. Fijne kerst. |
Auteur: | Erwin [ 25 dec 2005 22:44 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Hans, Een SC heeft geen DME relais. DME staat voor Digitale Motor Electronica. En jouw SC heeft een K-jetronic injectie en een gescheiden Thyristor ontsteking. Jij hebt nu veel geluk. Ten eerste je hebt een SC en ten tweede het BHKZ ( Batterie Hochleistungs Kondensator Zundanlage) kastje zoemt. Dan is die in ieder geval niet defect, dus wat het ook is, het is nooit zo duur als een defect BHKZ kastje. Als de motor nu niet loopt is de kans inderdaad groter dat het een benzine kwestie is. De benzinepomp kun je inderdaad laten draaien door spanning te zetten op één van de pootjes van het gedemonteerde benzinepomp relais. Vaak is een slecht contact van de benzinepompzekering een oorzaak, kijk daar eerst maar eens naar. Ongeveer de derde zekering van achteraf geteld. Erwin. |
Auteur: | hoek0201 [ 26 dec 2005 18:12 ] |
Berichttitel: | |
Misschien het relais van de brandstof pomp (rode relais)? (Ik heb zelfs standaard een reserve bij me!) Zie links, Gr. Gerko 1978sc http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... 510801-M58 http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/kse ... 108-01-M58 http://forums.pelicanparts.com/showthre ... pump+relay |
Auteur: | H.J. de Bruin [ 27 dec 2005 4:35 ] |
Berichttitel: | |
rode relais getest, is inderdaad defect. thanxs voor de adviezen. mvg, hans |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |