Klassiek,haynes en banden
van alles wat,
tijden lopen trutten met de afstelling van de ontsteking, haynes werkplaats handboek geeft tight fit van 0,4 mm bij bosch verdeler met onstekingshoek van 40 +- 3 grd. klinkt simpel, echter of de auto liep bij lagen toeren soepel of na verplaatsen tijdstip alleen echt lekker bij de hoge toeren. ik kwam er niet echt uit en was dus ook niet echt tevreden. het was zelfs zover dat door een veel te vroeg ontstekingstijdstip een bougie aangaf niet meer rijden onmiddelijk probleem opzoeken en oplossen....
haynes zegt dan stug van begin tot eind alles netjes afwerken betreffende de onsteking. na lang zoeken heb ik gevonden dat mijn bosch verdeler een ontstekingspuntjes afstand moet hebben van 0,3 mm, wat scheelt dit qua mm niks dus maar een wereld van verschil, ik heb op het punt gestaan haynes hierover eens iets te mailen....
dan de banden die slijten dus ook, trouwens op een oudje gaat dat zowel links als rechts heel gelijkmatig, maar dat terzijde. nu blijkt echter dat die van mij al zo klassiek begint te raken dat de band die ik nodig heb niet meer wordt gemaakt... te weten 185/14H. denk niet dat ik hier iets vergeet, degene die incl btw en montage het dichts bijzit mag komen kijken. het zal in ieder geval een ieder die 17" en bv 255 nodig heeft een heel andere kijk op de zaken geven qua uit te geven kosten...
wie ze goedkoper weet mag het zeggen.
dus op zoek naar 15" * 6 breder gaat helaas niet. heb een 215 band gepast maar die stak dus ongeveer 3 centimeter uit. helaas....
wel nog even lekker gereden op de A5, toppie, lege rechte weg, bij 198.4 km/h van het gas vanwege ander verkeer, tevens calibra turbo respect bijgebracht voor een classic. ook leuk.