Auteur |
Bericht |
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Koplamp viel eruit
Kom ik gister thuis aangereden staan er wat kinderen te wijzen naar mij............komt mijn vrouw naar de garage...........druk gebarend.
Stap ik uit hangt mijn koplamp alleen nog aan de draden uit zijn oogkas.
Klote...............dinsdag naar de lasser om een nieuw plaatje te laten lassen zodat de schroef er weer doorheen gedraaid kan worden en de boel weer vast hangt.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik de lasser op moet wijzen/ waar ik op moet letten??
Alvast bedankt,
Peter-tape doet wonderen-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
12 jan 2006 18:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Uit je bericht lees ik dat het bevestigingsplaatje afgebroken (weg) is ... als het plaatje er nog wel zit, kan je ook het gat waar het boutje in vast zou moeten draaien iets groter (laten) boren en er een moertje achter laten lassen
De bevestigingsschroef is dus meer iets van een boutje
Laswerk nadien goed behandelen ... want reken maar dat onbehandeld laswerk lekker snel roest
|
12 jan 2006 18:36 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Heb het zelfde met mijn 3.2 gehad, een beetje kit tussen de rubber en de lamp en het zat perfect vast.
En als het lampje een keer kapot gaat gewoon het rubbertje vervangen en opnieuw vast kitten. Ik had geen zin om aan mijn auto te gaan lassen.
|
12 jan 2006 21:28 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
heb hetzelfde gehad op de snelweg in DLD. raar gezicht als je aan het rijden bent en je koplamp valt er half uit. gauw gestopt, wat ducktape eromheen en de volgende dag door een bevriende lasser een moer aan de achterkant v.d. plaat laten zetten (andere kant ook meteen gedaan, geen risico lopen ).
sindsdien nergens meer last van gehad tip: rubbers vervangen als je toch bezig bent, sluit weer netjes de ring af (zit goed vast) en voorkomt roesten.
let wel op als je gaat lassen, de moer wordt gloeiend heet, neem voorzorgsmaatregelen of anders..... gebraden 911
|
13 jan 2006 0:13 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Bij mij was alleen het draad bijna weg... (bij een 964 dus).
Ik heb van alu een blokje gemaakt met een bronzen bus en een sleuf waar het oude plaatje (waar geen draad meer inzit) tussen komt. Dit blokje zit dus achter het plaatje en trek je aan door de bout van de lamp aan te draaien. 'k zal wel eens een foto maken.
|
13 jan 2006 10:14 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ja, da's vooral handig als je de koplamp af moet stellen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jan 2006 16:42 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Waar de kit begint, eindigt het vakmanschap.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 jan 2006 17:44 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
IK zeg het maar even, maar dat weet natuurlijk iedereen:
lassen aan auto --> accu los...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 jan 2006 17:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sh!t .... vergeten gelukkig hoefde ik niet te lassen
|
13 jan 2006 18:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
trek de stekker van de DME er effe uit...
|
13 jan 2006 18:18 |
|
|
Peter 3.2
|
Ik dank de heren voor de deskundige adviezen ook die in de kleine lettertjes
@Marcel: zag ik jou gister in Rijswijk by de Lange Kleiweg???Je zat daar te wachten en ik meende je te herkennen??
Peter-slecht in gezichten-3.2
Jeremy Clarkson
|
13 jan 2006 18:50 |
|
|
Peter 3.2
|
FF voor de duidelijkheid...................
DME zit onder voorstoel??? (L of R)
Peter-zo technisch als een amoebe-3.2
Jeremy Clarkson
|
16 jan 2006 9:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
DME zit onder de bestuurders stoel
|
16 jan 2006 12:10 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Dynamo loskoppelen en evt. spanningsregelaar, toch?
Ik dacht dat de diodes nog wel eens kapot gaan bij lassen... bij mijn kevers deed ik dit i.i.g. wel.
|
16 jan 2006 17:11 |
|
|