Wellicht hebben er velen met een 964 last van, accu ontlading.
Hier een van de mogelijke oorzaken.
12 okt 2005 10:47
BJ964
Porsche 964 C2 1991
Ja vele 964's hebben last van ontlading. Die van mij is na 1,5 plat Dus dat betekent rijden met dat ding (no problem!).
Misschien een idee om een topic te openen met bekende redenen van het leeglopen vd accu bij de 964
ja heel snel plat heb zelfs een keer met de porsche stil gestaan in de drive burger king.. grrrrrrrrrrrrr.
wat oorzaak was weet ik nog niet...
denk dat ik zo`n grote schakelaar erop zet met die grote rode sleutel dan kan de accu ook niet leeg gaan en is beter diefstal beveiligd..
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
14 okt 2005 15:15
thijzer
1978-er 928
Hulsberg (L)
Je moet de oorzaak vinden, niet het symptoom bestrijden.
Radio, aansteker, alarm(-aansluiting indien niet aanwezig), interieurverlichting, motorkapverlichting, parkeerlicht etc. Moet een flinke belasting zijn want een 60Ah accu trek je in 2 dagen leeg met iets meer dan 1A (1x24x2). Moet dus iets zijn wat 1A trekt ongeveer.
Kijk ook naar de dynamo of de stroom-spanningsregelaar wel tof is. Verder is dit de enige oplossing: plus loshalen, lampje ertussen (dat brandt als het goed is want er loopt een stroom) en dan zekeringen uittrekken tot de lamp uitgaat. Dan weet je welke groep ligt te etteren en dan is de lijst met mogelijkheden verrekse kort geworden.
Succes en de zekeringentruc werkt altijd. Let op doorgescheurde kabels, die geven met roest een fijne weerstand die de accu langzaam leegtrekt.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
14 okt 2005 19:15
dzzl
denk dat ik zo`n grote schakelaar erop zet met die grote rod
de mijne liet me ook in de steek. Rij te korte stukken en dan laadt ie onvoldoende bij wat langzaam je accu leegtrekt.
Nu een druppellader gekocht om het probleem voor te blijven.
Hij verbruikt 0.04 A als hij stil staat op alarm en dat was binnen de marge vlgs mijn dealer.
Ook bleef een aanjager draaien nadat de moter uitgezet was en die heeft mijn accu een keer volledig leeg getrokken. Daarna niet meer genoeg gereden om hem weer goed op te laden zodat ie mij diverse keren in de steek liet.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum