Ik dacht dit om het volgende: In deze tijd van internetten kom je vaak tegen dat mensen met bv. problemen met de auto eerst op diverse site's zoeken naar antwoorden op hun probleem.
Soms vinden ze dan iets dat óf het antwoord is óf er op lijkt, en door een leek op dit gebied gezien kan worden als hét antwoord.
Ik dacht dat dit bij jou misschien ook het geval was. Dat van die leek slaat natuurlijk niet op jou
Mijn informatie haal ik van het originele Porsche onderdeelsysteem. Daar kan ik op nummer zoeken en dan wordt alleen de 928 gegeven als model waar dit onderdeel in voorkomt.
Maar ik zal morgen eens dit onderdeel dat Euro 7,00 kost bestellen en kijken of het eenvoudig te plaatsen is.
Wat die amerikanen doen is simpel.
Het klaxonrelais haalt na het indrukken van de klaxonknop de massa van de stuuras die in de stuurkolom loopt. Deze stuuras is twee keer gelagerd in de stuurkolom.
Het onderste lager heeft metaal contact met de kolom én stuuras.
Daar haalt de claxon de massa vandaan.
Als het lager ouder wordt en iets speling krijgt dan zit er vet tussen de loopringen van het lager en de lagerkogels. Dit kan een haperende massa geven.
Door het bovenste lager te voorzien van een metalen bus ipv. een kunstof bus kan nu de stuuras ook hier massa halen en is de kans erg groot dat de claxon nu wel werkt.
Ook kan de stuuras via het wormwiel massa krijgen en hier geld hetzelfde. Als het stuurhuis ouder wordt komt er een beetje speling op de lagertjes, net als bij het stuurkolomlager zal ook hier vet een slechtere massa kunnen geven.
Uiteindelijk is het vervangen van de stuurkolomlagers de beste oplossing.
Maar omdat dit veel werk is ( ik reken altijd op ongeveer 6 uur werk) is het vervangen van de kunstof bus door een 928 onderdeel misschien wel de slimste oplossing