Auteur |
Bericht |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Is een 924 achteraf nog Targa te maken?
Zou het mogelijk zijn om met behulp van een sloop-Targa mijn 924 om te toveren tot een Targa? Zit nu dus geen dakje in.
Misschien heeft iemand hier een goed idee over. Een universeel Webasto raampje zou ook nog een optie zijn. Ik vraag me alleen af in hoeverre het dak hiervoor geschikt is, in verband met eventuele dwarsbalken en stijfheid.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
13 maart 2006 0:00 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
TARGA??
Je bedoelt een open dak. Ik zou er niet aan beginnen, zeker niet een webasto dak. Het zijn wel goede daken die Webasto's ( ik heb nog ergens een certificaat Webasto inbouwdak specialist liggen ) maar het staat niet mooi in een Porsche.
Het originele dak kun je wel monteren. Erg veel werk.
Voorruit eruit, dak bij de stijlen doorslijpen en nieuw dak er op pasmaken en vastlassen of alleen de hele dakplaat met het open dak er op lassen. Daarna laten spuiten.
Veel werk dus
Ik wil juist altijd auto's zonder open dak
_________________________________________ Rebel engineering
|
13 maart 2006 9:46 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ruilen?
Inmiddels weet ik ook dat het mechanisme gelast zou moeten worden, dus dat je eigenlijk het dak moet omruilen. Dat is op een 924 waardetechnisch absoluut niet verantwoord.
Het is denkelijk goedkoper om een 924 targa te kopen en de huidige te verkopen. Webastodak kost ook een 500 euri en is niet zo fraai gezien het feit dat het een glazen dak is. Maar goed, you never know...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
13 maart 2006 10:07 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
ik heb ook een schuifdak, en ik had hem liever niet gehad, als ik nu een andere auto zou gaan kopen zou ik beslist geeen open dak willen.
groetn joost
_________________________________________ www.Renntech.info
|
13 maart 2006 23:07 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Hmm, interessant... waarom niet? Ben wel geïnteresseerd in de beweegredenen om juist geen te kopen, terwijl het mij juist in de zomer heerlijk lijkt...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
13 maart 2006 23:20 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Waarom geen cabrio (boxster)
|
13 maart 2006 23:35 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ik heb geen schuifdak en ben blij ook, kun je alleen maar (extra) "problemen" krijgen.
Ok, het is in de zomer misschien iets fijner maar toch, doe mij maar zonder
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
14 maart 2006 18:20 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
ik vind het ten eerste nergens naar lijken, behalve als het er 100% orgineel in zit op de orginele manier.
je kunt er inderdaad alleen maar meer problemen door krijgen.
het is wel leuk in de zomer dat is ook weer waar, maar ik heb in de zomer ook met me achterklep open gereden dat is ook lekker en kost niets, en je hoeft er ook geen gaten voor te zagen
groetn joost
_________________________________________ www.Renntech.info
|
14 maart 2006 23:00 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Met de klep open? Heb je 'm er dan afgehaald? Is misschien ook een leuk idee, een soort cabrio-kap maken... Jaja we komen er wel.
Dus vertel eens hoe dat in z'n werk ging.
Cabriodak i.p.v. de klep is goed mogelijk, je hebt denkelijk alleen het frame nodig dat rondom het glas zit, verder hoef je alleen een snelsluitend scharnier te maken en de kap valt zo in het slot...
Vertel...!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
14 maart 2006 23:08 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
wat een ideeen, ik moest wat troep wegbrengen in de zomer, mijn ouders waren weg met de auto dus moest het maar in de 924, dekentje erin, tegen beschadigingen troep erin, maar de klep wou mniet dicht dus maar gewoon open gelaten en zo lekker naar de vuilstort gereden.
Ramen open, en de klep open is best lekker
geen moeilijke constructie's
groetn joost
_________________________________________ www.Renntech.info
|
15 maart 2006 21:05 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
Ik heb een keer een bed verhuisd in verticale stand, hoog uitstekend door het targadak van een 944 Geen gezicht, wel héél handig
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
24 maart 2006 1:01 |
|
|