Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
targadak opnieuw bekleden
mijn Targadakje is toe aan opnieuw bekleden met orginele bekleding. ( als ik nu rondrijdt met dakje erop heeft de 911 een raar BOL dakje )
Wie heeft er (recentelijk) ervaring met laten bekleden van een targadakje?
waar? Kosten? kwaliteit?
Thanks for the input
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
27 okt 2005 14:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
27 okt 2005 15:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
Daar helpt opnieuw bekleden niet aan hoor dat is gewoon zo bij elke targa.
mvg Anton964
|
27 okt 2005 16:22 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Mmmmmmmmmmm, pas bij 240
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
28 okt 2005 18:16 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
goede morgen,
ik had een bericht van je gekregen voor het bekleden van de targadak maar ik zie nergens je mail adres?kunt je hem nog even sturen naar info@rovako.com zodat ik je morgen een antwoordt kan geven alvast bedankt.rovako autobeklederij
|
03 nov 2005 12:18 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
email verstuurd, je had ook gewoon de PM kunnen beantwoorden.
Edit EriC4C: ..... of op onder een bericht van jou kunnen klikken.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 nov 2005 13:43 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
ik heb mijn dakje vorige week opnieuw bekleedt is helemaal super geworden wel is de prijs afhankelijk van de staat van het binnen dak mail mij voor meer info en fotoos van het hele traject( g.bosch9@chello.nl )
|
03 nov 2005 23:47 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
of kijk bij www.meneersam.nl (apeldoorn)
|
03 nov 2005 23:49 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Na lang speuren een uitstekend bedrijf gevonden bij mij in de buurt die voor 800 euri een compleet nieuw bekleed dakje levert.
Echter nu mijn volgende dilemma :
Volgens de specialist gaat de orginele bekleding van het dakje : PVC veel minder lang mee omdat er weekmakers inzitten die door invloed van het milieu langzaam verdwijnen. Gevolg kapbekleding gaat sneller stuk.
Hij adviseert dus : sonnenland kapstof ( is de stof die voor de meeste cabriodaken wordt gebruikt) En geeft daar ook iets van 5 jaar garantie op.
Ik weet het dus even niet meer, (liefst doe ik het orgineel met de PVC ) , maar wat zijn jullie ervaringen met de houdbaarheid van de PVC bekleding
bedankt voor jullie reacties!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
13 maart 2006 18:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn dakje van mijn Elver Targa was nog als nieuw toen ik haar verkocht.
Ze was toen 21 jaar dus ik denk met fatsoenlijk onderhoud de levensduur zeer lang is
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 maart 2006 19:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Het PVC krijgt het het meeste te verduren als je het dakje opvouwt ... dat kan je voorkomen door het bv achter de voorstoelen te plaatsen inplaats van het weg te willen werken in de kofferruimte ... ook zou je kunnen overwegen om het dakje thuis te laten (dat deed ik altijd bij de targa ... ging dan ook nooit ver weg en heb deze heel snel verruilt voor een cabrio)
Sonneland is makkelijker voor de stoffeerder ... PVC is origineel .... mooiste zou zijn:
1 sonneland dakje voor het gooi en smijtwerk (zodat je altijd een dakje bij je hebt) en een 2de dakje (PVC) voor de originaliteit
|
13 maart 2006 20:31 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
ik heb gekozen voor pvc gewoon de orginele look als je hem nu opnieuw bekleed gaat die heus wel weer 10/15 jaar mee
|
13 maart 2006 21:01 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
heb je daar foto's van?ik wist niet dat er verschil in zat.
ben benieuwd wat er bij mij op zit.
anton964
|
13 maart 2006 21:06 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
ja heb ik, ik zal zien dat ik ze van de notebook naar de pc krijg ben hier niet handig in en zal dus mijn best doen
|
13 maart 2006 21:08 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
964 c2 stuur mij jou e.mail dat stuur ik jou de foto,s.
mike targa
|
13 maart 2006 21:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
PVC
Is een kunststof materiaal (lijkt op plastic) en werd door vele fabrikanten standaard toegepast op hun cabrio-uitvoeringen. Het is een relatief goedkoop en duurzaam materiaal. Het grote nadeel van PVC nu is, in vergelijking met vroeger, dat er nu veel toevoegingen - zoals bijvoorbeeld cadmium en andere zware chemische middelen niet meer mogen worden gebruikt. Dit was nodig om het PVC kapmateriaal een langere levensduur te geven. Nu dat niet meer mag zie je dat een PVC kap van een jaar of 5 oud meestal aan vervanging toe is - verkleuringen, hard worden van het materiaal en droogtescheuren op de vouwplaatsen.
Stof
Heeft een edeler uitstraling dan PVC. Bovendien heeft het een langere levensduur. In diverse kleuren leverbaar. Het is van groot belang dat bij vervanging van de kap stoffen worden gebruikt die lichtecht zijn en dus niet verkleuren.
Sonnenland
Het vroeger klassemateriaal voor cabrioletkappen. Dit materiaal werd sinds jaar en dag gebruikt door fabrikanten in het hogere segment zoals Mercedes, BMW, Porsche, Saab en Audi.
Sonnenalnd is eem beschermde handelsnaam van Happich en mag niet door anderen worden gebruikt. Sinds enige tijd heeft de ex-fabrikant Happig zijn patenten verkocht aan Haartz en mogen andere fabrikanten het materiaal onder hun eigen naam produceren.
|
13 maart 2006 22:03 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
13 maart 2006 22:35 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Is dat bij de vroege 911's dan ook?
|
13 maart 2006 23:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hij zal de 924/944 bedoelen.
Bij een Elver lukte dat niet (tenminste in de mijne (3.2) destijds niet en ik vermoed dat de koffer even groot is dan zijn voorgangers)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 maart 2006 0:02 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Jawel hoor, ik heb het ooit bij een 76'er geprobeerd en daar paste het met een 1/2 uurtje passen en meten.
Bij mijn eigen 87'er past het ook prima. (als je weet hoe)
|
14 maart 2006 0:23 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ik heb even snel een (slecht) fototje geschoten van het stukje PVC en de sonnnenland stof het verschil is duidelijk te zien!
Het kleine stukje PVC is het orginele Porsche materiaal heb ik me laten vertellen.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 maart 2006 0:34 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
> Olaf
bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Ik begrijp dus dat de kans bestaat dat een PVC dak na 5 jaar ( in en uitklappen) scheurtjes gaat vertonen, en dat het materiaal hard wordt.
Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben ?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 maart 2006 0:44 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Zoals je weet kan je je targa-dak in 3 delen plooien om het in de koffer te leggen. Als je slechts één deel dichtplooit gaat het echter ook in de koffer.
Ik probeerde steeds om te wisselen zodanig dat telkens één helft gespaard bleef van de plooi aan de naden. Zo bleef men dakje lang goed. Ik heb ook af en toe mijn dakje niet geplooid thuis laten staan, maar dan toch als ik niet te ver van huis was en (redelijk)zeker van het weer.
|
14 maart 2006 10:08 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
14 maart 2006 21:15 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
15 maart 2006 9:21 |
|
|