Hallo Jelle,
Ik zal je alvast voorbereiden op een mogelijke teleurstelling als je ook het rubber gaat vervangen welke over de voorruit-stijl en de zijkanten daarvan, loopt:
Vroeger had Porsche 2 verschillende types voor de verschillende soorten sluitmechanismes. Echter in de jaren 90 heeft men gekozen voor 1 type; een iets te groot exemplaar welke perfect past op de 3.2tjes met de zgn. "rollen sluiting" (heeft de jouwe niet..) maar op de oude Targa's (en Cabrio's) met een "haken sluiting" zorgt het voor problemen.
Het meest vervelende van Porsche is nog dat het "verkeerde" rubber vaak gewoon in een plastic zak zit met het juiste onderdeelnummer, maar je krijgt toch echt niet de best passende... Op de wat oudere PET cd's zie je wel dat het oude onderdeelnummer verwijst naar een nieuw onderdeelnummer... (de slecht passende dus..). Ik heb zelf altijd de hoop gehad dat iemand ergens nog op de onderste plank in Stuttgart een doos met de goede exemplaren aantrof, maar helaas...
Het rubber zal prima in de sponning passen echter je zal zien dat je Targa dak iets hoger komt te liggen en dus boven de voorruitstijl uitsteekt.
Het rubber zal hierom aangepast moeten worden. Ik heb alleen een engelstalige beschrijving waarin beschreven is hoe en waar te snijden... En je raadt het al, een keer mis-snijden en dan ziet het er niet meer uit...
Inmiddels ben ik redelijk bedreven in het aanpassen van dit rubber (en een paar 100 euro's verder
), maar goed, daar heb je weinig aan op dit moment.
Ik zou zeggen; bestellen maar die rubbers en eerst maar eens passen op de voorruit stijl. Wellicht valt het allemaal mee, zoniet, dan zie ik wel een mailtje in m'n PB op dit Forum.
Succes,
Dick