Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:35



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
DME van RUF 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht DME van RUF
Heeft er iemand ervaring met een DME van RUF voor een 3.2? Wat ik uit hun website opmaak zou deze alleen ervoor zorgen dat de toerenbegrenzer er pas later in springt. Of zou de motor ook wat meer vermogen leveren? Zij schrijven dat het icm een ander demper 12 tot 15pk zou schelen, maar komt dit niet alleen door de demper?
Afbeelding
_________________________________________
NPC 0577


05 apr 2006 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht Re: DME van RUF
Double G schreef:
Heeft er iemand ervaring met een DME van RUF voor een 3.2? Wat ik uit hun website opmaak zou deze alleen ervoor zorgen dat de toerenbegrenzer er pas later in springt. Of zou de motor ook wat meer vermogen leveren? Zij schrijven dat het icm een ander demper 12 tot 15pk zou schelen, maar komt dit niet alleen door de demper?
Afbeelding


Hi,

heb geen ervaring met de specifieke RUF DME, maar wel met chiptuning van atmosferische NON-turbo motoren in general...
en die is niet zo super hoor.

Denk aan een vermogenswinst in pk's en Nm van max 10%, en dat haal je in de praktijk vaak niet eens. Het kan idd wel dat een snelle uitlaat icm met luchtfilter al rond de 10 pk scheelt, maar ik vraag me af of jij dat echt merkt. Ik merkte dat niet in ieder geval. Een grover geluid uit je luchtfilter en uitlaat geeft grotere sensatie, dat wel. Tis maar de vraag of e wagen er ook ECHT beter/harder van gaat rijden.

Mijn advies is voor motoren zonder turbo:

:lol: IF IT AIN'T BROKEN, DON'T TRY TO FIX IT! :lol:

mijnsinziens dus zonde van je geld, en echt zuiniger zal ie ook niet worden omdat het verschil te klein is tov fabrieksaf.
Voor turbo-motoren zit er echt veel winst/marge in het motormanagement en de turbo-druk,
maar das misschien een btje offtopic en heeft weinig met RUF specifiek te maken...

Een TURBO plaatsen lijkt me dus wel een leuke optie!
(informeer eens bij mosselman, de versnellingsbak en blok houden dat prima! Je huidige wagen inruilen en op zoek gaan naar een echte turbo is misschien goedkoper...)


Laatst bijgewerkt door knotski op 05 apr 2006 16:37, in totaal 2 keer bewerkt.



05 apr 2006 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Sluit me bij het verhaal van knotski aan....maar in het grote toverboek van Adrian Streather over de 964 verhalen ze ook een keer over DME wisselingen.
Resultaat standaard DME en spare unit 259 pk (+9 dus) en RS en CUP DME leverden bij hetzelfde blok (stock standard) ongeveer 285 pk (verschilden onderling in de -steilheid van de - koppelcurve). Verschil t.o.v. de standaard wordt dan ineens + 25 pk. Was niet echt een uitgebreid verhaal overigens.

Tsja..... dus ....(ervarings)deskundigen meldt u.

:king: Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


05 apr 2006 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
aanvullingkje

bekijk de lijst met maatregelen eens (veelal ombouw naar LM220 (luchtmassameter voor 964 met max. 220 kW)

klik op de links op deze site (ietsje naar beneden scrollen) en je krijgt in excel meetgegevens van de testbank

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


06 apr 2006 0:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.