| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=8316
Pagina 1 van 2

Auteur:  Audigek [ 07 apr 2006 23:10 ]
Berichttitel:  Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?

Hallo Mensen,

Ik moet/mag voor een vriend een olieslang vervangen van een C4 3.6 van bj 90.
Het gaat om de slang (bekleed met stalen kooi) die vanaf onderzijde olietank loopt naar het oliefilterhuis.
Kan dit zondermeer of zijn hier speciale dingetjes waar je op moet letten?
Het lijkt me namelijk als je dit doet, het geweldige motortje even een luchtbelletje voor de kiezen krijgt vandaar mijn vraag.
Waar vind ik een goed/goedkoop adres in de buurt voor die slang (Dordrecht)?
Ik heb voor de rest redelijk ervaring met allerlij merk artikelen behalve met Porsche. Nu ik er één onderhanden heb moet ik eerlijk bekennen behoorlijk gecharmeerd te zijn, wat een slimme dingen kom je tegen :o .
Deze Echte!! Porsche komt uiteindelijk tekoop.
De eigenaar heeft hem meegebracht uit saudi arabi waar hij jaren gewerkt heeft, de Porsche heeft 84000 gelopen maar dat geloof je alleen als je hem ziet.

Auteur:  Henk [ 07 apr 2006 23:27 ]
Berichttitel: 

Volgens mij staat hij al te koop toch?

Of is dit hem niet?

Auteur:  Audigek [ 07 apr 2006 23:38 ]
Berichttitel: 

Haha, jij hebt een pluimpje verdiend, hij is het inderdaad maar met die nieuwe slang gaat de prijs wel ietsje omhoog hoor :lol:

Auteur:  rob964.c4 [ 07 apr 2006 23:40 ]
Berichttitel: 

ik geloof dat die olie leiding al 410 euro is.




robert

Auteur:  Paul II [ 07 apr 2006 23:48 ]
Berichttitel: 

Luchtbelletje :?: :?:

De monteur krijgt wel heel veel olie over zich heen als hij niet uitkijkt :idea:

Goedkoop adresje :?: Bij de Porsche dealer haal je die slang en de prijs heb je al van Rob 8)

Auteur:  Audigek [ 07 apr 2006 23:49 ]
Berichttitel: 

Nou nee hoor, zo gek heb ik het nog niet gezien, ik zag ze varierend van 167 tot 360 en dan heb ik niet eens goed gezocht. :?

Auteur:  rob964.c4 [ 07 apr 2006 23:57 ]
Berichttitel: 

Afbeelding


nr 25 275 euro
nr 26 42 euro
nr 10 88 euro


en dan wat je nog meer nodig hebt aan klemmetjes en andere

(ongeveer 11 liter olie , dan ook maar een filtertje)


robert

Auteur:  Audigek [ 08 apr 2006 0:05 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de tip maar het is nr 20 (in de wielkast), heb je daar ook een prijsje van :?: :)

Auteur:  rob964.c4 [ 08 apr 2006 0:10 ]
Berichttitel: 

ja die gaat naar een thermostaat en die is 365,- :shock:


robert

http://www.mittelmotor.de/english/startenglish.htm


kijk hier maar,


robert

Auteur:  rob964.c4 [ 08 apr 2006 0:22 ]
Berichttitel: 

en hier weer 159 dat scheelt een stuk,


klik


robert

Auteur:  Audigek [ 08 apr 2006 0:23 ]
Berichttitel: 

Ik heb ff gekeken, als die lui zo doorgaan bel ik de pliessie, wat een geld voor een simpel slangetje, straks maak ik er zelf een van hoseklei.
Bedankt in ieder geval robert :lol:
Gr. Koos

Auteur:  Audigek [ 08 apr 2006 0:27 ]
Berichttitel: 

Die 159 staat me wel aan maar dat zou dan ook wel imitatie zijn en dat leid vaak weer tot iritatie. :roll:

Auteur:  Paul II [ 08 apr 2006 17:47 ]
Berichttitel:  Re: Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?

Die goedkopere is uiteraard namaak. Zo veel korting krijg je niet op de originele delen.

Audigek schreef:
Deze Echte!! Porsche komt uiteindelijk tekoop.


Als de eigenaar hem ECHT wil houden, dan moet hij kiezen voor originele delen: Porsche kwaliteit voor een Porsche prijs 8)

Zelf koop ik ook heus banden, accu's, olie en benzine niet origineel, maar de rest :idea:

Auteur:  Audigek [ 08 apr 2006 18:30 ]
Berichttitel: 

Bedankt allemaal voor de reacties maar veel wijzer ben ik niet geworden eerlijk gezegt, waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. :shock: of eu, zie ik het verkeerd?

Auteur:  Renntech [ 08 apr 2006 19:16 ]
Berichttitel: 

Audigek schreef:
waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. :shock: of eu, zie ik het verkeerd?


Ja, je ziet het verkeerd.
Ook al laat je de slang weg en je laat de motor een minuut lopen dan heb je nog geen smeringsprobleem. :shock:

Wel een hele vieze garagevloer. :roll:

Auteur:  Johnnyboyporsche [ 08 apr 2006 20:09 ]
Berichttitel: 

Dit zelfde probleem is al eerder aan de orde geweest, kijk onder Techniek/motor en dan "grote problemen?"
Ik had de keuze voor immitatie of originele onderdelen.
Heb voor originele gekozen.

Auteur:  Paul II [ 08 apr 2006 20:27 ]
Berichttitel: 

Audigek schreef:
.... waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. :shock: of eu, zie ik het verkeerd?


JA, dat is gegarandeerd onjuist. Maar met deze beperkte kennis is het misschien beter om het te laten doen 8)

Vandaar ook mijn eerdere reactie: Luchtbelletje :?: :?:

Dus: mogelijk olie aftappen, reservoir loopt waarschijnlijk leeg over de slangaansluitingen, zit totaal iets van 10 liter in reservoir, leidiingen en blok. Die slang netjes vervangen door een originele nieuwe, olie vullen en starten die 964 :idea:
Dat vervangen overigens: passend goed gereedschap, kruipolie en geduld nodig, want die koppelingen kunnen goed vast (geroest) zitten :!:

Auteur:  Audigek [ 09 apr 2006 9:16 ]
Berichttitel: 

Beperkte kennis zegt niets over mijn sleutel capaciteiten :evil: , juist iemand die zich niet!!!! laat informeren zou schade kunnen maken :cry: , ik vind mijn voorzichtigheid dan ook op zijn plaats. Ik heb menige motor vanaf de grond opgebouwd van solex tot dikke V8 en dat is nimmer verkeerd afgelopen. Ik ben bekend met het drysump systeem want dat systeem heeft porsche niet zelf bedacht en werd zelfs op een stoommachine al toegepast en er vaart menig oude scheepsdiesel rond met dit systeem .
Ik weet inmiddels voldoende en ga de slang bestellen (orgineel) en zal deze er verschrikkelijk netjes tussen zetten met de orginele tyraps jaja, zouden ze die hebben bij de porsche dealer in deze kleur?.
Trouwens, deze porsche heeft nooit pekel gezien in saudi arabi dus dat losmaken is met mijn goed passend gereedschap een peuleschilletje, alleen een beetje woestijnzand wegblazen (met de stoomcleaner) want het is wat nattig van de olie :lol:
Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier :)

Auteur:  rob964.c4 [ 09 apr 2006 10:24 ]
Berichttitel: 

Audigek schreef:

Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier :)




daar hebben er wel meer last van.


robert

Auteur:  Renntech [ 09 apr 2006 10:26 ]
Berichttitel: 

Robbert had het de eerste keer erg goed met Euro 410,- voor een originele slang.

Maar met alleen een slang ben je er niet. Het is een grote klus om uit te voeren.
De olietank moet uitgebouwd worden. En dat zit vaak tegen.
Afknappende rubbersteuntjes, hardgeworden en dus niet meer flexibele slangen en dolgedraaide slangklemmen. Geen leuk klusje als je het op een zaterdag middag wilt klaren en alleen een slang in huis hebt.

Wij verkopen meestal complete sets ( origineel Porsche) waar alles inzit.
Alle slangen (5X), boutjes, slangklemmen, tyraps en rubbertsteuntjes zitten erin om de olietank uit en in te bouwen.
En met een telefoonnummer van de helpdesk :mrgreen:

( 25 delige set Euro 430,- incl. thuisbezorging :!: )

Auteur:  WdePundert [ 09 apr 2006 10:27 ]
Berichttitel: 

rob964.c4 schreef:
Audigek schreef:

Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier :)




daar hebben er wel meer last van.


robert

Het is een verslaving. :pale:

Auteur:  Audigek [ 09 apr 2006 11:35 ]
Berichttitel: 

Oke, ik haal eerst de boel los (nadat ik de olie afgetapt heb) en zie dan wel wat ik nodig heb en dat bestel ik dan, dat lijkt me dan het slimste, wellicht bestel ik dan de hele kit, of niet natuurlijk :lol:

Auteur:  Olaf [ 09 apr 2006 13:02 ]
Berichttitel: 

Audigek schreef:
... wellicht bestel ik dan de hele kit, of ....



.... nog een heleboel meer :wink:

Auteur:  HennieC2Targa [ 10 apr 2006 1:34 ]
Berichttitel: 

De techniker geeft niet voor niets aan om een heel setje te nemen, wat dacht je van ervaring met dit soort klusjes. :cyclopsani:
En je hebt het gelijk goed voorelkaar :thumleft:

Auteur:  BJ964 [ 10 apr 2006 9:56 ]
Berichttitel: 

Ik zou bij Renntech de hele set aanschaffen. Straks heb je alles los en blijkt dat je toch wat onderdeeltjes mist...zou IK niet blij van worden :twisted: Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes :!:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/