Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:53



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?
Hallo Mensen,

Ik moet/mag voor een vriend een olieslang vervangen van een C4 3.6 van bj 90.
Het gaat om de slang (bekleed met stalen kooi) die vanaf onderzijde olietank loopt naar het oliefilterhuis.
Kan dit zondermeer of zijn hier speciale dingetjes waar je op moet letten?
Het lijkt me namelijk als je dit doet, het geweldige motortje even een luchtbelletje voor de kiezen krijgt vandaar mijn vraag.
Waar vind ik een goed/goedkoop adres in de buurt voor die slang (Dordrecht)?
Ik heb voor de rest redelijk ervaring met allerlij merk artikelen behalve met Porsche. Nu ik er één onderhanden heb moet ik eerlijk bekennen behoorlijk gecharmeerd te zijn, wat een slimme dingen kom je tegen :o .
Deze Echte!! Porsche komt uiteindelijk tekoop.
De eigenaar heeft hem meegebracht uit saudi arabi waar hij jaren gewerkt heeft, de Porsche heeft 84000 gelopen maar dat geloof je alleen als je hem ziet.


07 apr 2006 23:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Volgens mij staat hij al te koop toch?

Of is dit hem niet?
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


07 apr 2006 23:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Haha, jij hebt een pluimpje verdiend, hij is het inderdaad maar met die nieuwe slang gaat de prijs wel ietsje omhoog hoor :lol:


07 apr 2006 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik geloof dat die olie leiding al 410 euro is.




robert
_________________________________________
remmen is angst


07 apr 2006 23:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Luchtbelletje :?: :?:

De monteur krijgt wel heel veel olie over zich heen als hij niet uitkijkt :idea:

Goedkoop adresje :?: Bij de Porsche dealer haal je die slang en de prijs heb je al van Rob 8)


07 apr 2006 23:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Nou nee hoor, zo gek heb ik het nog niet gezien, ik zag ze varierend van 167 tot 360 en dan heb ik niet eens goed gezocht. :?


07 apr 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding


nr 25 275 euro
nr 26 42 euro
nr 10 88 euro


en dan wat je nog meer nodig hebt aan klemmetjes en andere

(ongeveer 11 liter olie , dan ook maar een filtertje)


robert
_________________________________________
remmen is angst


07 apr 2006 23:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bedankt voor de tip maar het is nr 20 (in de wielkast), heb je daar ook een prijsje van :?: :)


08 apr 2006 0:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ja die gaat naar een thermostaat en die is 365,- :shock:


robert

http://www.mittelmotor.de/english/startenglish.htm


kijk hier maar,


robert
_________________________________________
remmen is angst


08 apr 2006 0:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
en hier weer 159 dat scheelt een stuk,


klik


robert
_________________________________________
remmen is angst


08 apr 2006 0:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik heb ff gekeken, als die lui zo doorgaan bel ik de pliessie, wat een geld voor een simpel slangetje, straks maak ik er zelf een van hoseklei.
Bedankt in ieder geval robert :lol:
Gr. Koos


08 apr 2006 0:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Die 159 staat me wel aan maar dat zou dan ook wel imitatie zijn en dat leid vaak weer tot iritatie. :roll:


08 apr 2006 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?
Die goedkopere is uiteraard namaak. Zo veel korting krijg je niet op de originele delen.

Audigek schreef:
Deze Echte!! Porsche komt uiteindelijk tekoop.


Als de eigenaar hem ECHT wil houden, dan moet hij kiezen voor originele delen: Porsche kwaliteit voor een Porsche prijs 8)

Zelf koop ik ook heus banden, accu's, olie en benzine niet origineel, maar de rest :idea:


08 apr 2006 17:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bedankt allemaal voor de reacties maar veel wijzer ben ik niet geworden eerlijk gezegt, waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. :shock: of eu, zie ik het verkeerd?
_________________________________________
Heb een hekel aan cilinders zonder kop


08 apr 2006 18:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Audigek schreef:
waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. :shock: of eu, zie ik het verkeerd?


Ja, je ziet het verkeerd.
Ook al laat je de slang weg en je laat de motor een minuut lopen dan heb je nog geen smeringsprobleem. :shock:

Wel een hele vieze garagevloer. :roll:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


08 apr 2006 19:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Dit zelfde probleem is al eerder aan de orde geweest, kijk onder Techniek/motor en dan "grote problemen?"
Ik had de keuze voor immitatie of originele onderdelen.
Heb voor originele gekozen.
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


08 apr 2006 20:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Audigek schreef:
.... waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. :shock: of eu, zie ik het verkeerd?


JA, dat is gegarandeerd onjuist. Maar met deze beperkte kennis is het misschien beter om het te laten doen 8)

Vandaar ook mijn eerdere reactie: Luchtbelletje :?: :?:

Dus: mogelijk olie aftappen, reservoir loopt waarschijnlijk leeg over de slangaansluitingen, zit totaal iets van 10 liter in reservoir, leidiingen en blok. Die slang netjes vervangen door een originele nieuwe, olie vullen en starten die 964 :idea:
Dat vervangen overigens: passend goed gereedschap, kruipolie en geduld nodig, want die koppelingen kunnen goed vast (geroest) zitten :!:


08 apr 2006 20:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Beperkte kennis zegt niets over mijn sleutel capaciteiten :evil: , juist iemand die zich niet!!!! laat informeren zou schade kunnen maken :cry: , ik vind mijn voorzichtigheid dan ook op zijn plaats. Ik heb menige motor vanaf de grond opgebouwd van solex tot dikke V8 en dat is nimmer verkeerd afgelopen. Ik ben bekend met het drysump systeem want dat systeem heeft porsche niet zelf bedacht en werd zelfs op een stoommachine al toegepast en er vaart menig oude scheepsdiesel rond met dit systeem .
Ik weet inmiddels voldoende en ga de slang bestellen (orgineel) en zal deze er verschrikkelijk netjes tussen zetten met de orginele tyraps jaja, zouden ze die hebben bij de porsche dealer in deze kleur?.
Trouwens, deze porsche heeft nooit pekel gezien in saudi arabi dus dat losmaken is met mijn goed passend gereedschap een peuleschilletje, alleen een beetje woestijnzand wegblazen (met de stoomcleaner) want het is wat nattig van de olie :lol:
Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier :)
_________________________________________
Heb een hekel aan cilinders zonder kop


09 apr 2006 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Audigek schreef:

Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier :)




daar hebben er wel meer last van.


robert
_________________________________________
remmen is angst


09 apr 2006 10:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Robbert had het de eerste keer erg goed met Euro 410,- voor een originele slang.

Maar met alleen een slang ben je er niet. Het is een grote klus om uit te voeren.
De olietank moet uitgebouwd worden. En dat zit vaak tegen.
Afknappende rubbersteuntjes, hardgeworden en dus niet meer flexibele slangen en dolgedraaide slangklemmen. Geen leuk klusje als je het op een zaterdag middag wilt klaren en alleen een slang in huis hebt.

Wij verkopen meestal complete sets ( origineel Porsche) waar alles inzit.
Alle slangen (5X), boutjes, slangklemmen, tyraps en rubbertsteuntjes zitten erin om de olietank uit en in te bouwen.
En met een telefoonnummer van de helpdesk :mrgreen:

( 25 delige set Euro 430,- incl. thuisbezorging :!: )
_________________________________________
http://www.renntech.nl


09 apr 2006 10:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Audigek schreef:

Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier :)




daar hebben er wel meer last van.


robert

Het is een verslaving. :pale:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


09 apr 2006 10:27
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Oke, ik haal eerst de boel los (nadat ik de olie afgetapt heb) en zie dan wel wat ik nodig heb en dat bestel ik dan, dat lijkt me dan het slimste, wellicht bestel ik dan de hele kit, of niet natuurlijk :lol:
_________________________________________
Heb een hekel aan cilinders zonder kop


09 apr 2006 11:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Audigek schreef:
... wellicht bestel ik dan de hele kit, of ....



.... nog een heleboel meer :wink:


09 apr 2006 13:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2 Ex.Boxster S Zwart Porsche Macan Wit.
Culemborg
Bericht 
De techniker geeft niet voor niets aan om een heel setje te nemen, wat dacht je van ervaring met dit soort klusjes. :cyclopsani:
En je hebt het gelijk goed voorelkaar :thumleft:
_________________________________________
Live and let Live


10 apr 2006 1:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik zou bij Renntech de hele set aanschaffen. Straks heb je alles los en blijkt dat je toch wat onderdeeltjes mist...zou IK niet blij van worden :twisted: Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes :!:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


10 apr 2006 9:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: W3C [Validator]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.