Auteur |
Bericht |
Lamine
"in - between - porsches" ex-911sc 1980Zeist
|
Contactsleutel past niet op deur
Ik open mijn 911 altijd met de afstandbediening van de centrale deurvergrendeling. Alleen voor het contactslot heb ik een sleutel.
Nu probeerde ik onlangs de deur te openen met deze contactsleutel, maar deze past niet. Op zich geen probleem, want je hebt je afstandbediening, maar wat nu als deze afstandbediening het begeeft of je centrale deurvergrendeling weigert! Dan kan ik er mooi niet meer in.
Volgens mij is er in de loop der jaren een ander contactslot ingezet, het lijkt wel alsof je dit met elke willekeurige schroevendraaier oid kun omdraaien (nog niet geprobeerd, maar sleutel zit er los in en kan ik eruit halen terwijl de auto op contact staat).
Is iemand ermee bekend om een sleutel te laten maken die op het deurslot past? Of moet ik denken aan 2 nieuwe deursloten + contactslot?
Lamine
|
14 apr 2006 12:04 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Deurslot kan naar de sleutelmaker (Heerlen: Swakhoven) en die maken aan de hand van je sleutel de cylinder passend.
Maar dan moet je dus je slot uitbouwen en dat is geen feest...
Maar het werkt wel. Zie ook de tech parts van Pelican.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
14 apr 2006 16:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nog nooooit geprobeerd
_________________________________________ Got coffee?
|
14 apr 2006 17:10 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Bij mijn 3.2 kan de auto ook niet van het slot met de contactsleutel. Ik heb er echter een andere sleutel bij gekregen die wel werkt. Als ik met deze sleutel het portier open gaat wel het alarm af. Kortom: ik open altijd met de afstandsbediening, maar wel handig om de portiersleutel te hebben voor als het batterij leeg is.
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
14 apr 2006 18:16 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij zijn er bij de verschillende partsboeren (v Zweeden etc) wel setjes contact en deursloten te krijgen met bijpassende sleutels. Zou ik het mooiste vinden - een passend setje ipv verschillende sleutels aan je bos.
Kost een paar centen waarschijnlijk, maar zal ook niet de wereld zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2006 19:42 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Hoe vaak is je batterijtje leeg? Lijkt mij dus een goed idee om de sloten gelijksluitend te maken.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
14 apr 2006 21:45 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Misschien is het ook wel mogelijk de deursloten aan te passen aan de sleutel van het contactslot?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
14 apr 2006 21:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en dan heb je het nog niet eens over het (om)wisselen van het contactslot
|
15 apr 2006 4:37 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
de sleutel past; net geprobeerd
_________________________________________ Got coffee?
|
15 apr 2006 14:37 |
|
|