Auteur |
Bericht |
F@RGO
|
997 S afkoeling/schroeven
Aan de drivers van 997s had ik graag het volgende gevraagd :
Als ik uit mijn garage rij en de wagen is nog koud, dan slaan mijn schroeven vooraan heel snel aan , slaan tijdens het rijden geregeld aan en uit.Temperatuur van buiten is 12 °.
Mijn dealer zegt dat dit normaal is en dat hij dit doet omdat het warmer is buiten en in de winter doet hem het niet vanwege de extreme koude.
Is dat bij julliie ook zo ?
De airco moet wel op 'ON' staan, op "ECO" heb ik dit minder.
Ik twijfel toch een beetje vandaar mijn oproep.
|
15 apr 2006 18:41 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
mooie taal dat Belgisch "Schroeven" ?????
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 apr 2006 19:23 |
|
|
F@RGO
|
Hoe noemen onze brave noorderburen dit ...?
Ik leer graag bij
Smijt het in de groep
|
15 apr 2006 19:50 |
|
|
F@RGO
|
@ HORN,
ik begrijp het niet hoor, het staat nog steeds onder overige techniek ...?
Euh , ben ik mis of u ?
|
15 apr 2006 19:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Bedoel je de koelvinnen?
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 apr 2006 19:57 |
|
|
horn
PF #57
|
huh? wat heb ik gedaan dan?
Iemand anders reageerde op dit topic echter ipv zijn antwoord in dit topic te zetten, maakte hij per abuis een nieuw topic aan. Dat heb ik afgesloten met een linkje naar deze.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2006 20:06 |
|
|
F@RGO
|
ah ja , nu zie ik het ook
enfin , die mens (Guzzi) heeft gedaan voor wel,
staan er nu ook al schroeven op een moto guzzi
zalig paasfeest.
en waar zitten de 997s 'ers, op café ?
@ 911 lover, schroeven en koelvinnen is niet hetzelfde hoor,
koelvinnen staan op een tweetaktbrommer zonder waterkoeling,
schroeven dienen om waterkoelling met lucht te bevoorraden.
dit te zijde.
Maw, mijn motorkes vooraan slaan veel aan, mag dat of mag dat niet bij 12 ° volgens jullie ?
|
15 apr 2006 20:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
DIT is een koelvin (ook wel ventilator genoemd of fan )
en
DIT is en schroef (tenminste hier in Limburg)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 15 apr 2006 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 apr 2006 20:55 |
|
|
F@RGO
|
Wel Koen,
je hebt eigenlijk gelijk,
maar sedert mijn jeugd noem ik de ribbekes op mijn kreidler rs cililnder koelvinnen,
en een schroef zit op een boot en zo,
maar ja , een schroef is idd ook om planken aan elkaar te hechten.
Maar er is een verschil tussen koelvinnen bij elektronica....
en koelvinnen bij motoren
Een koelvin is een plaatje dat samen met andere plaatjes in een koelvinblok zorgt voor koeling.
[bewerk]
Koelvinnen bij motoren
Vaak hebben luchtgekoelde motoren koelvinnen op de cilinder en cilinderkop. Door een grotere contactoppervlakte met de lucht wordt het blok sneller afgekoeld bij het rijden.
Maar daar gaan we niet over discussieren hé
|
15 apr 2006 21:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik snap wat je bedoelde hoor
De koelribben
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 apr 2006 21:03 |
|
|
F@RGO
|
en toch nog ff dit plaatsen,
ik heb ook een beetje gelijk toch ? http://www.carronmarine.be/images/p1a.jpg
(mod by horn - url van 5 regels even beetje ingekort... )
|
15 apr 2006 21:04 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Ventilatoren..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
16 apr 2006 12:48 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
zal er op letten
|
16 apr 2006 13:23 |
|
|
F@RGO
|
|
16 apr 2006 18:22 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Het onderwerp van deze discussie begint langzamerhand wat duidelijker te worden.
Ik had echt géén idee waar dit over ging....
|
16 apr 2006 19:10 |
|
|
F@RGO
|
De ventilatoren vooraan, die draaien wel heel vroeg, de wagen staat koud en drie minuten later staan ze al te draaien, als de airco aanstaat.
Is dat bij andere ook zo (997s)
Alhoewel dealer zegt dat dit zo is, dan wil ik het ook eens van anderen horen.Sedert de temperatuur boven de 10 ° is valt het mij op, bij vriesweer had ik dat dus niet
En alleen de kant van het stuur draait.
Duidelijker kan ik het niet omschrijven
|
16 apr 2006 19:43 |
|
|
Jan
Geel
|
De eerste 997's-er dan...
Ik zal er eens op letten fargo, maar het is mij nog nooit opgevallen.
|
17 apr 2006 17:07 |
|
|
F@RGO
|
van geen keure dat u afgedroogd bent van een corvette,
uw ventilator doet het niet meer :)
grapje,
ik ben net te weten gekomen van een porscheforummer met een 997s dat de zijn het niet doet, dus toch es de dealer laten checken.
Maar let er toch eens op en laat eens iets horen.
|
17 apr 2006 17:57 |
|
|
Jan
Geel
|
Pfoehh, gelukkig iemand die me de reden aan kan geven, dat voelt al beter.
Ik heb hem net gepoetst fargo, ga zo even de remmen droog rijden, en zal er dan met 1 oor tegen gaan liggen....
Tot zo.
|
17 apr 2006 18:18 |
|
|
Jan
Geel
|
Ventilator doet het dus niet...(maar de airco wél!)
|
17 apr 2006 20:22 |
|
|
F@RGO
|
Dank u Jan, dat bevestigt hetgeen ik vermoedde.
Iets is niet pluis,
mijn waterreservoirke stond ook net een cm onder het minimumpeil (koud)
,mag ook niet na een klein onderhoud ... al 3000 km gereden.
Morgen contact op nemen met de dealer.
Verder werkt alles prima.
|
17 apr 2006 21:30 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Hoi Fargo,
We hebben zojuist een heel dagje geporsched met een gemiddeld verbruik van 18.5l/ 100km (niet vertellen aan mama r hé!)
Nu de p gepoetst en in zijn hokje gestopt om de rest van de week te rusten!
Wat die ventilatoren betreft, ik kan er niet op antwoorden, ik rij meestal zonder airco, want zoals vandaag, als t iets warmer wordt rijden wij altijd cabrio , met de verwarming aan
dus ik kan je niet echt helpen.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
17 apr 2006 21:38 |
|
|
F@RGO
|
hoi, wel , ik heb heel weinig benzine verbruikt,
wel dik 100 km met de fiets, en mijn benen doen zeer
|
17 apr 2006 22:29 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
17 apr 2006 22:32 |
|
|
F@RGO
|
Auto inmiddels onder de loep gehouden door RS motors (ingelmunster)
Blijkbaar blokkeerde enkele steentjes de ventilator , door mijn voorval ....... en dat zou de reden geweest zijn,
nu ben ik mijn dealer dankbaar want ze hebben alles gratis geregeld.
Auto opgehaald, auto hersteld, en auto teruggebracht.
Dus dikke pluim voor mijn dealer
|
19 apr 2006 21:12 |
|
|