Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:23



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
911SC 3.0: Kachel klep bediening 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht 911SC 3.0: Kachel klep bediening
Ik heb een 911SC 3.0 coupé.
De kachel klep bediening (de knop op de middenconsole) draait dol, tussen 2 aanslagen. Het werkt wel, maar de instelling is gokken.

Hoe demonteer en repareer ik dit? Kan ik de knop er gewoon naar boven aftrekken en vastlijmen?


28 jun 2006 13:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht dol?
Hi

weet je het zeker, want die van mij draait ook heel licht, nauwelijks weerstand tussen de diverse standen...
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


29 jun 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Rookie
911SC 3.0 Coupé 1982 Carrera-look
De Rijp
Bericht 
Tja, ik voel na een fikse slag dat hij ergens tegenaan tikt, zowel links- als rechtom, en dan iets meeneemt. In ieder gaval als in de sparing een '0' staat is de kackel niet per definitie 'uit' en als er een getal zichtbaar is correspondeert dat niet met de temperatuur.


29 jun 2006 11:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Bericht 
De knop is een soort potmeter (regebare weerstand), uit jou verhaal lijkt er onderop iets mis te zijn of los te zitten (niet aleen het knopje los van de potmeter).
links en recht van het kastje zitten in totaal 4 schroeven als je die loshaald kun het gehele ding uitnemen. (eerst even rechter klepje opendoen en het aandrijfstangetje van de servo loskoppelen, is een "snap-on" verbinding) en vervolgens de stekkerjes loshalen.
De servo en print kun je zo uit het huis halen (schroeven)
dan kun je bij de potmeter en kijken wat er mis is.

succes, Taco


06 jul 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 3.0 Coupé 1982
De Rijp
Bericht 
TJJ911 schreef:
De knop is een soort potmeter (regebare weerstand), uit jou verhaal lijkt er onderop iets mis te zijn of los te zitten (niet aleen het knopje los van de potmeter).
links en recht van het kastje zitten in totaal 4 schroeven als je die loshaald kun het gehele ding uitnemen. (eerst even rechter klepje opendoen en het aandrijfstangetje van de servo loskoppelen, is een "snap-on" verbinding) en vervolgens de stekkerjes loshalen.
De servo en print kun je zo uit het huis halen (schroeven)
dan kun je bij de potmeter en kijken wat er mis is.

succes, Taco


Taco,

Eindelijk dacht ik er eens naar te gaan kijken (eerst wat andere zaken gerestaureerd en opgeknapt) en inderdaad het is bij kijken gebleven. Ik kan maar geen plaatje en/of exploded view vinden, hoe het een en ander in elkaar hoort te zitten (want e.e.a. zit nu duidelijk niet goed). Kan jij (of iemand anders misschien) aan zo'n plaatje helpen? Ik heb een werkplaatsboek op cd-rom, maar ik kom het niet tegen, of ik herken het niet.

Dank


14 jun 2007 11:12
Profiel WWW
Bericht 
Klik eens op onderstaande link, kun je alle gegevens van je 3.0 ophalen.

http://www.porscheteam.nl/werkplaats/handboeken/index.html


14 jun 2007 12:54
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 3.0 Coupé 1982
De Rijp
Bericht 
cabrio wim schreef:
Klik eens op onderstaande link, kun je alle gegevens van je 3.0 ophalen.

http://www.porscheteam.nl/werkplaats/handboeken/index.html


Ik ben in het bezit van 2 werkplaatsboeken op CD-rom en inderdaad zijn er verschillende sites, waaronder de door jouw opgegeven, maar ik kan het juiste plaatje nog steeds niet vinden, waarschijnlijk herken ik het niet, of ik weet de juiste benaming niet voor het zoeken op een 'trefwoord' of in een inhoudsopgave.


14 jun 2007 13:04
Profiel WWW
Bericht 
Kijk een onder benaming HEATER op de cd-rom, daar staat alle precies beschreven over de afstelling en metingen.


14 jun 2007 14:24
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht 
Heb afgelopen winter hetzelfde gehad in mijn SC. Als je de knop lostrekt van bovenaf zie je een rood plat boutje, althans het boutje is in een rode harde wax gedraaid. Door de schroef te draaien ten op zichte van het busje waar ie in draait, verdraai je de weerstand en daarmee de temperatuur 'setting'.

Normaal gesproken wordt de weerstand tijdens draaien veroorzaakt door een soort plastic 'hamertje' dat tijdens het draaien aan de knop over een hobbelige halve maan draait. Iedere hobbel is dan een 'klikje'. Het hamertje loopt zowel links als rechts van de schaal/halve maan tegen een randje. Bij mij was het hamertje afgebroken, waardoor je de knop dol rondjes kon draaien. Ik heb het 'hamertje' nog wel in de unit gevonden en weer kunnen lijmen met secondelijm, waardoor hij nu weer ouderwets 'tikt' bij het draaien. Dan is het een kwestie van de weerstand van de potmeter instellen en de knop er weer goed opdrukken.

Om de centrale unit los te kunnen maken moet wel je passagierstoel eruit, zodat je aan de passagierskant het klepje kunt openmaken om de 'bedieningsstang' los te kunnen trekken. Het losmaken van de stoel is op zich niet moeilijk, maar je kunt wel lastig bij de bouten met je dopsleutel. De centrale unit moet je losmaken om bij de potmeter te kunnen komen.

Helaas bleek bij mij na montage van alles dat mijn sensor in de warmtewisselaar stuk is, waardoor de unit feitelijk op hol slaat en bij alles boven standje '0' meteen VOL open gaat :shock:


14 jun 2007 21:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.