Re: TOURRIT Sportwagenspecialist Manuel Pelzer 24-03-2013
Vervolg: overal kwam je Porsches tegen, je wist niet meer wie er wel op de route zat en wie niet, zeker omdat ik zelf geen bijrijder had was het even een twijfelmomentje wie ik zou volgen.
Uiteindelijk bij groepje met een Cayenne aangehaakt omdat die de sneeuw wel aankon.
Samen gestopt en even overlegd wat te doen.
Tevens de ruitenwissers schoongemaakt want hier was de dikke sneeuw op vastgevroren en ze veegden voor geen meter meer.
Hier hadden veel meer mensen last van, iedereen was aan het klooien met zijn wissers.
Ik had nog een extra nadeel: een bevroren ruitensproeier.
Zodoende moest ik af en toe stoppen om met verse sneeuw de ruit schoon te vegen.
Toen we weer instapten was mijn blauwe spijkerbroek wit van de sneeuw en ik had sneeuwvlokken achter mijn bril!
Weer gestart en toen kwamen de bergen met (later) schitterende bochten.
De 911 die voorop reed (ik reed als 2e en achter mij een Audi A5, 911 en Cayenne) kwam echter de berg niet omhoog, gleed terug en besloten niet door te rijden.
Dus ik in mijn 1tje zonder bijrijder door.
Prachtige wegen, ruim 100km achter elkaar kunnen driften en glijden, het leek wel icetraining in Finland!
Excuseer de foto’s van mijn non-Porsche op dit forum…, maar hij had wel Porsche allures gisteren;
Op de grote parking bij de lunchstop (het was bij een skicentrum haha) was het niet echt druk;
Alleen de echte sneeuwvreters waren er, best een luguber gezicht;
Hier trof ik slechts 3 andere auto’s die het “gehaald” hadden: een Cayenne met 4x4, een Evo6 met 4x4, en een M5 met slimme antislipregelingen.
Na een véél te grote hoeveelheid dikke tomatensoep ging het richting Nürburgring.
Achter de splinternieuwe M5 de route verder vervolgd;
Omdat mijn voorruit echter steeds ondoorzichtiger werd besloot ik een stukje binnendoor te rijden en reed dus in mijn uppie door naar de Ring die helaas (ook de koffiebar…) gesloten bleek te zijn.
De wegen waren hier echter weer… DROOG!
Ook even leuk, totaal niet druk en even snel kunnen sturen met nog steeds nauwelijks verkeer op de weg.
Even later richting Eupen lag de weg weer totaal vol met sneeuw en was het weer glibberen en glijden.
Toen heb ik nog even met Sarsrich gebeld om te horen of hij weer thuis op de bank zat en….inderdaad.
In mijn eentje door naar het eindpunt “drielandenpunt” waar ik zag dat de Evo6 al aangekomen was (deze reed eerst achter me) en zag dus de 1e prijs aan mijn neus voorbij gaan.
Maar hij had een bijrijder en 4x4! Da’s niet eerlijk…
Binnen was het gezellig en trof ik gelukkig meer dan alleen de 4 (of 5?) chauffeurs die de eindstreep gehaald hadden;
…en het was nog lang onrustig…
Mbt het zout op de auto: dit is echt véél sneller schoon te maken tov modder, je spuit het er zo vanaf.
Zelfs op de softtop, het leek dramatisch maar even spuiten en weg zout.
“Zout zuivert” zeggen ze wel eens.
Tot slot nog 2 extra zoute foto’s en daarmee einde verhaal.
Wanneer gaan we weer?