Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:44

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
carrera 2 handbak of carrera 4 met automaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: carrera 2 handbak of carrera 4 met automaat
Die 20% zal misschien wel wat aan de hoge kant zijn, omdat mensen met dit soort problemen zich misschien wat sneller aanmelden bij een forum, om te begrijpen wat er is gebeurt en graag medestanders zoeken (gelukkig ik ben niet de enige :oops: ). Dus het zal we ergens tussen de 5% van Porsche en dit inzitten.....

25 maart 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Zal idd een rol spelen.... maar ik heb ook gelezen dat de officiele cijfers blijkbaar uitgaan van de totale motoraantallen (dus inclusief de vervangmotoren) bij de berekening van het uitvalpercentage wat natuurlijk ook een gunstiger % geeft dan de realiteit... het gaat uiteindelijk om het aantal autos met een motorprobleem...

25 maart 2013 21:59
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Je kunt het ook anders bekijken. Er zijn 5.6% meer M96 3.4 motoren gemaakt dan auto's.... Neemt niet weg dat je dan niet alle schades dekt natuurlijk.
Het valt me wel op hoeveel 996'en maar ook 997's zijn met onduidelijke historie of hoe onnozel er soms mee gereden wordt. Bij een klant van mij zijn ook twee werknemers met een 996 en die gaan er ook met dit weer gewoon flink in de toeren vandoor met een koude motor. Killing :bang:
De meest risicovolle motor is daarbij de motor die t/m 1998 is gebruikt. Die had een iets andere opbouw en 297pk (de 1999 t/m 2001 versie 302 pk).
Aan de andere kant zie je ook een fiks aantal 996'en die inmiddels richting 400.000 km gaan op de eerste motor. Van meet af aan goed warm rijden blijft de remedie.

Defecte drijfstanglagers waar rdyksman mee te maken heeft gehad is trouwens niet een heel bekende kwaal voor een 996. Kan voortkomen uit te weinig olie, slechte olie of ooit een defecte warmtewisselaar gehad waardoor de smering mis is gegaan. Blijft al met al een triest verhaal.

25 maart 2013 23:42
Profiel WWW
993 4S
de911gek schreef:
MS964 schreef:
Zo, balen zeg, maar idd, goed weggekomen! Het blijft me trouwens verbazen dat er zoveel mensen zijn die uitgaan van max 5% (of zelfs veel minder) uitval van deze motoren. Op basis van alles wat ik zie en lees zou het mij niet verbazen als het eerder 20% of meer is. :!:

Volgens het Duitse Porscheforum is het motorschade percentage 20.5% (wel met de kanttekening dat de steekproef rel. klein is (n=86 onder forumleden) voor dit type motor. Voor de 997.1 is het 7.1 % en voor de 997.2: 3.1% volgens dezelfde bron.

En de 993? :popcorn:

26 maart 2013 0:04
Profiel
993 4S
Trouwens in het kader van "de warme douche"; over welk autobedrijf hebben we het hier?

26 maart 2013 0:07
Profiel
993 4S
horn schreef:
geen idee of dit er bij een akk ooit was uitgekomen. maar neem in de toekomst ajb altijd de moeite om zelf een akk te laten doen bij het adres van jouw keuze!!! gelukkig dat je hem kon teruggeven. had ik niet verwacht. en zelf ook niet gedaan overigens.

Kom je niet mee weg.
Vriend van mij verkocht te goeder trouw een Honda motorfiets aan een particulier, die kort daarna ernstige motorschade had.
Mocht de koop terug draaien van de rechter.

26 maart 2013 0:10
Profiel
Moderator
PF #57
wow :shock: kon me nog wat voorstellen dat je als autobedrijf zo'n auto terug zou moeten nemen, maar als particulier?

26 maart 2013 6:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Cazzo Super Veloce schreef:
de911gek schreef:
MS964 schreef:
Zo, balen zeg, maar idd, goed weggekomen! Het blijft me trouwens verbazen dat er zoveel mensen zijn die uitgaan van max 5% (of zelfs veel minder) uitval van deze motoren. Op basis van alles wat ik zie en lees zou het mij niet verbazen als het eerder 20% of meer is. :!:

Volgens het Duitse Porscheforum is het motorschade percentage 20.5% (wel met de kanttekening dat de steekproef rel. klein is (n=86 onder forumleden) voor dit type motor. Voor de 997.1 is het 7.1 % en voor de 997.2: 3.1% volgens dezelfde bron.

En de 993? :popcorn:

Daar is er nog nooit 1 van kapot gegaan :mrgreen: :mrgreen:

26 maart 2013 12:07
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
de911gek schreef:
MS964 schreef:

Ah kijk 20,5%, dat begint erop te lijken. Als het 5% uitval zou zijn, dan zouden er voor elke probleemmotor (lees: auto) 19 moeten zijn die geen probleem hebben. No way.

26 maart 2013 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c4 tip mk1
etten leur
Cazzo Super Veloce schreef:
Trouwens in het kader van "de warme douche"; over welk autobedrijf hebben we het hier?

autobedrijf vlak bij doetichem, hij weet nog niet wat hij met de auto gaat doen want zit er ook mee in zijn maag. of volledige revisie of verkoop met kapotte motor. voor de rest is de auto perfect

27 maart 2013 7:20
Profiel
Moderator
PF #57
dan zou ik hem naar resto brengen.

27 maart 2013 7:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3