Auteur |
Bericht |
Sjonnie
|
Hoezo "opwarming van de aarde"?
Owee als de thermometer enkele dagen rond de 30 graden is blijven hangen, dan hoor je al die "groenen" van de daken roepen dat de aarde aan het opwarmen is. Waar blijven ze nu? TopGear heeft het er ook al eens over gehad, mooie palmbomen in Engeland zagen ze wel zitten daar. Komaar komaar met jullie woningen onder de zeespiegel
|
27 maart 2013 21:23 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Hoezo "opwarming van de aarde"?
Global warming zorgt voor strengere winters in Europa. Daar tegenover staat dat de zomers ook veel warmer zullen worden, maar spijtig genoeg ook veel natter. Dit is het gevolg van de smeltende poolkappen, hierdoor verplaatsen luchtstromen zich. In het nadeel van Europa.
Maar die groenen moeten hun snater houden, want je gaat mij niet wijsmaken dat de mens hiervan de oorzaak is. Genoeg onderzoekers die er van overtuigd zijn dat dit de natuurlijke gang is, we zijn gewoon terug op weg naar een ijstijd.
|
27 maart 2013 21:26 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
hamlappen! Moet ik toch een C4 overwegen.......
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
27 maart 2013 21:31 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Beter nog: een Panamera Sports Tourer Wasser Fahrzeug (kan zo gauw effe geen plaatje vinden )
_________________________________________ Take the long way home....
|
27 maart 2013 21:38 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
@ Dobbelsteen Voor ieder probleem is een oplossing; op te warme dagen in je Porsche gaan zitten met de airco aan en op te koude dagen je luchtgekoelde motor reeds een half uur voor vertrek starten
|
27 maart 2013 23:28 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Afgelopen week met de Manuel Pelzerrit vroeg ik mij ook af waarom ik in vredesnaam een cabrio heb gekocht Gelukkig een hardtop erbij maar hoop wel dat dat ding er op korte termijn af kan...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
27 maart 2013 23:48 |
|
|
Sjonnie
|
Men neme een kompas. Met volge langdurig de richting die aangeduid wordt met de letter "Z". En kijk, ineens kan dan die kap eraf...
|
27 maart 2013 23:54 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Hehehehe... Alleen zo'n klere end om dan elke dag naar mijn werk te rijden
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
28 maart 2013 0:20 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Niet zomaar wat gaan roepen hë Dobbelsteen. Dat stelletje onderzoekers waar jij het over hebt is namelijk zeer klein ten opzichte van de rest. Maar slaap vooral rustig verder hoor.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 maart 2013 2:02 |
|
|
Glas_911
nu 996 MK2 C2, ex 2.7 Boxster & 2.5 BoxsterLeeuwarden
|
Gister op de A7 werd ik ingehaald door een mammoet, wellicht heeft dobbelsteen gelijk!
_________________________________________ Windows Down, Downshift and.... Enjoy the Music
|
28 maart 2013 11:24 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
28 maart 2013 11:40 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Goh ja, wie nu gelijk heeft weet ik ook niet. Maar 1 ding weet ik wel, wij met onze auto's gaan absoluut het verschil niet maken. De koeien zijn een immens veel groter invloed dan wij, met hun methaan uitstoot. En zelfs zij zijn nog niet de grootste opwarmers, het zouden termieten zijn (of iets gelijkaardigs, maar ik vind het niet direct terug via google wat precies). Dus ja, ik slaap rustig 's nachts.
|
28 maart 2013 11:51 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
ligt er aan hoe je "langdurig" kwalificeert........ anders wordt het toch weer verdomd koud.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
28 maart 2013 12:06 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@ Dobbelsteen;
Dus jij denkt dat wat in miljoenen jaren opgebouwd is (olie- en gas voorraden), door ons in 200 jaar opgestookt wordt, geen invloed heeft op het milieu?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 maart 2013 13:21 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Fijn dat er zoveel mensen zijn die hiervoor hebben doorgeleerd! Daarom hier wat licht lees- en kijkmateriaal om de kennis op peil te brengen. Carbon dioxide concentrations in the atmosphere over both the last 1000 years and the preceding 400,000 years as measured in ice cores Time series of anthropogenic and natural forcings contributions to total simulated and observed global temperature change. The coloured shadings denote the 5-95% uncertainty range Contributions of individual forcing agents to the total decadal temperature change for three time periods. Error bars denote the 5–95% uncertainty range. The grey shading shows the estimated 5–95% range for internal variability based on the CMIP3 climate models. Observations are shown as dashed lines. Greenhouse gas contribution to global warming according to various peer-reviewed attribution studies "As expected, Huber and Knutti find that greenhouse gases contributed to substantial warming since 1850, and aerosols had a significant cooling effect: "Greenhouse gases contributed 1.31°C (0.85-1.76°C) to the increase, that is 159% (106-212%) of the total warming. The cooling effect of the direct and indirect aerosol forcing is about -0.85°C (-1.48 to -0.30°C). The warming induced by tropospheric ozone and solar variability are of similar size (roughly 0.2°C). The contributions of stratospheric water vapour and ozone, volcanic eruptions, and organic and black carbon are small." Since 1950, the authors find that greenhouse gases contributed 166% (120-215%) of the observed surface warming (0.85°C of 0.51°C estimated surface warming). The percentage is greater than 100% because aerosols offset approximately 44% (0.45°C) of that warming. "It is thus extremely likely (>95% probability) that the greenhouse gas induced warming since the mid-twentieth century was larger than the observed rise in global average temperatures, and extremely likely that anthropogenic forcings were by far the dominant cause of warming. The natural forcing contribution since 1950 is near zero." Meer huiswerk op http://www.skepticalscience.com/empiric ... vanced.htm
|
28 maart 2013 13:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Het gaat er ook niet om om hierin gelijk te krijgen maar meer om een stukje bewustwording hierin ipv er laconiek mee om te gaan of met het vingertje gaan staan wijzen naar een ander. Want hoe je het went of keert, zo doorgaan is ook geen optie.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 maart 2013 13:35 |
|
|
drknauf
|
. .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 maart 2013 13:46 |
|
|
Pacoloco
|
wel leuk een milieu topic op het porscheforum.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
28 maart 2013 14:35 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Het feit dat mijn duitse produkt met boxermotor na meer dan 20 jaar nog niet op de sloop ligt, zegt al genoeg over milieubewustheid van de Porsche-rijder. En als het dan zo ver is, wordt juist dit merk bijna voor 100% hergebruikt....... (behalve dan dat deel wat ze niet meer terug kunnen vinden, of zodanig als auto-onderdeel kunnen herkennen.... ) Dus P-rijders en -liefhebbers kunnen juist heel goed praten over het milieu. Ik weet nu al, dat ik minder vervuil met mijn P, dan 1 consument die een Tesla, Prius of ander voertuig aanschaft. Al rij ik 1.000.000 km, dan vervuilt die categorie auto's nog meer....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
28 maart 2013 16:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Valt me op dat "milieu" en "klimaat" nogal willekeurig en doorelkaar worden gebruikt.
Maakt de discussie er niet duidelijker van.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 maart 2013 17:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 maart 2013 17:13 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
@MarkS: Milieu doet 't vooral goed in politiek Den Haag.
|
28 maart 2013 17:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dacht dat wij allemaal wel uit een goed milieu kwamen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 maart 2013 17:19 |
|
|
Knudde
924
|
Feiten en meningen links gelaten, als we alleen kijken naar de trend van een paar 100 jaar heten we Al Gore en hebben we een gemiddeld Amerikaans IQ (2 kip nuggets en Big Mac op een hersenstam). Als we kijken over een trend van een aantal 1000 jaar is het heel normaal wat er nu gebeurd en zijn we als mensheid knap arrogant om te beweren dat wij zoveel invloed (zouden) kunnen uitoefenen op onze planeet. Los daarvan; - Pasen gaat niet door, Jesus zit met zijn kruis vastgevroren aan de grond grond en kan niet herrijzen - 2 kindjes in Africa die klagen over de kou horen van moeder lief: "dat mag je niet zeggen, kindjes in Nederland, dié hebben het pas koud!" - Wie nog aandelen heeft in Ola moet uitchippen nu het nog kan, deze "zomer" likken we het ijs van de dakpannen
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
28 maart 2013 17:23 |
|
|
sunnyfunny
|
Kompas heel lang op Z gehad, lekkerrrrr zit nu op 8 graden Celsius en lichte regen in Istanboel Nog altijd koud genoeg voor hardtop en winterbanden. PFffffff ik houd mijn adem maar niet in wachtend op mooier weer.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
28 maart 2013 17:24 |
|
|