Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:34

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
airco weerstand (ballast resistor) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht airco weerstand (ballast resistor)
Die weerstand is redelijk makkelijk te vervangen, ik heb't 2 jaar geleden gedaan. Wiel eraf, binnenschermpje los schroeven en ik geloof nog 2 of 3 moeren van de airco radiator en ik kon erbij. De weerstand (rond dingetje, iets van 3cm doorsnede ofzo) van porselein volgens mij kostte me iets van 15 euro bij van Zweeden, de kosten zijn het dus ook niet...
Je kunt met zo'n "bosch hammer" de foutcode uitlezen om te kijken of het ding kapot is, je kan het ook gewoon horen, airco aan met draaiende motor+blazer op standje 1 of hoger, dan moet de ventilator constant horen draaien in het linkervoorspatbord. Als ie steeds aan/uit/aangaat (om de 10 sec. ofzo) is die weerstand dus stuk
Om te kijken of de ventilator uberhaupt nog werk kun je ook via een bruggetje tussen contact x en y effe proberen als je het relais (in de gewone zekeringenkast) eruit hebt te overbruggen, dan moet de fan constant draaien.
Hier een linkje, er zijn er overigens nog veel meer te vinden als je effe zoekt, deze stond nog in m'n bookmarks.. Succes met de evt. reparatie (ik was een kleine 3 uur weer up and running)

http://members.rennlist.com/rgranaas/AC ... cement.htm

02 jul 2005 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
ja duh, dit hoort natuurlijk als antwoord op draadje "964 airco probleem
", d'r is vast wel een aardige moderator die 't even wil verplaatsen :oops:

02 jul 2005 20:51
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paulb schreef:
d'r is vast wel een aardige moderator die 't even wil verplaatsen :oops:

Niet mogelijk, wel link geplaatst. :salut:

02 jul 2005 21:53
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 3 berichten ]