Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:40

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
kleine storingen - Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht kleine storingen - Boxster
Ik heb mijn Boxster nu drie maanden, ben er erg gelukkig mee, maar er zijn een paar kleine storingen.
Ik val nog ruimschoots onder de approved occasion garantie, dus zal maandag Porsche Leusden eens bellen maar hoor toch graag jullie mening.

1.Bij openen van een portier zakt de ruit soms ongeveer drie centimeter in plaats van een klein stukje, waardoor de ruit, na sluiten van het portier niet vanzelf naar boven gaat.
Erg vervelend als je de auto wegzet en vergeet "om" te kijken of de ruit wel helemaal dicht is!!

2.Na inbouw van een originele cruise control door Porsche Centrum Leusden kan ik geen navigatieaanwijzingen meer krijgen in het schermpje onder de snelheidsmeter. De keuzemogelijkheid "navi" bij set is verdwenen ??

3.Soms, als ik de koppeling intrap en de contactsleutel omdraai gebeurt er helemaal niks. Nogmaals proberen, sleutel er uit, opnieuw er in, koppeling intrappen en dan start hij probleemloos. Vervelend want dan denk ik, straks start hij helemaal niet, moet ik de hulpdienst bellen!!

Herkent iemand een of meerdere van deze problemen, dan hoor ik het graag
Alvast bedankt voor de reacties
Emjee.

23 feb 2013 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: kleine storingen
Maandag direct afspraak maken om het direct onder garantie te laten maken.
Mag niet bij Porsche met zo'n lage km stand
Je hebt je Boxster niet gekocht om je hieraan te ergeren
Pon gaat dit oplossen , zodat je weer volop kunt genieten. :drive:
Het voorjaar komt er echt aan :cheers:

Gruss, Rene

23 feb 2013 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
+2 gewoon de dealer laten oplossen :wink:

24 feb 2013 0:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Rare storingen. Nog niet vaak gehoord op het forum. I.d.d. onder garantie laten verhelpen en niet te veel aandacht aan besteden. Zonde om de Porsche fun te laten vergallen door kleine zaken. :thumleft:

24 feb 2013 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
1 Wel eens gehad, geen patroon. Ben wel benieuwd naar de analyse en oplossing.

2 Vreemd, bij mij werkt het zoals jij zou wensen (heb navi en cruise).

3 Wat ik doe: voor starten altijd de sleutel een keer naar links draaien en dan starten (rechts). Uit het instructieboekje begrijp ik dat als de tijd tussen openen van de auto en starten te groot is er een startblokkering ontstaat. Voordat ik dat wist heb ik wel eens voor net geopende spoorbomen gestaan waar ik 10 minuten moest wachten en daarom de auto uit gezet had..... :roll: Naar links draaien heft de startblokkering op (net als de sleutel er uit halen en opnieuw er in doen).

24 feb 2013 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Lijken me allemaal software probleempjes. Nummer drie zou ook nog kunnen liggen aan de schakelaar onder de koppeling die 'ziet' of je de koppeling intrapt. Wileln wel eens weigeren.

24 feb 2013 10:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: kleine storingen - Boxster
Wat dat starten betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben!
Ik zit wel eens een tijdje in de auto te genieten en e.e.a te proberen, voordat ik ga starten !!
Morgen bel ik Leusden, voor de ramen en de "navi". Zal starten uiteraard ook noemen, kunnen ze het ff nakijken als ik er toch ben.
Ik laat jullie weten als ik langs ben geweest.
bedankt voor jullie reacties!
Emjee

24 feb 2013 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Portier raam:ik hier wel eens gelezen dat de microswitch in de handgreep hapert.

Koppeling: slecht werkende schakelaar op het pedaal .

Starten:mijn boxster staat altijd onafgesloten in de garage. Ik kan altijd direct starten, dwz zonder reset start blokkering. Auto is Ned. Geleverd incl klasse 3 alarm. Heb je een alarm dat achteraf is ingebouwd? In dat geval is er vaak een reset nodig als de tijdsduur is verstreken . Meestal 2 minuten.

Pcl gaat het vast oplossen voor je

24 feb 2013 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Zo'n haperende microswitch heb ik waarschijnlijk. Soms sluit het rechter raam later nog even goed aan (hoorbaar). Ik zie daarvóór alleen geen kier, dus een probleem lijkt het niet. Was het enige "mankementje" dat indertijd uit de AKK kwam (na uitlezen van de computer), maar te vaag om aan te pakken.

De andere punten herken ik niet. Ik heb wel een achteraf ingebouwd klasse 3 alarm maar geen cruise control. Wat kost dat later inbouwen van cruise control trouwens? Succes met de oplossing .

24 feb 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Vandaag in Leusden geweest.
Het startprobleem was dank zij dit forum al opgelost, binnen 2 minuten starten, nadat sleutel in contact is gestopt en rijden maar!!

De navigatieaanwijzingen staan nu weer keurig ook onder de toerenteller vermeld, moest nog iets ingesteld worden, was op zich geen probleem.
De cruise control kostte overigens euro 566,40 alles inbegrepen. Ben er zeer gelukkig mee, rijdt veel rustiger dan als je voortdurend op je teller moet kijken of je niet boven de 125 km uitkomt !!

Ramen is lastiger. Ze zijn ruim een uur aan het zoeken geweest, alles getest en nagekeken, maar geen foutmelding. Gelukkig was het raam niet omhoog gegaan toen ik de auto in de werkplaats zette en de deur sloot, konden ze het meteen zien. Deur nogmaals open en dicht en raam ging weer keurig omhoog. Ze hopen dat na het bekende "restetten" van de elektronica, het probleem is opgelost. Zo niet dan wordt in beide portieren een nieuwe besturingseenheid geplaatst., kosten 840,- euro.
Er is er 1 op voorraad, de ander moet dan in Duitsland worden besteld.
Daar wordt overigens geen enkel probleem van gemaakt en alles onder garantie uiteraard.
Kan niet anders zeggen, maar over de service en ontvangst van Porsche Leusden ben ik uiterst tevreden
Zijn jullie ook weer op de hoogte, wordt niet vervolgd hoop ik!!

27 feb 2013 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Fijn dat het naar tevredenheid opgelost is door de heren in Leusden
Had, als eerder geschreven, niet anders verwacht :D
veel rijplezier : de lente komt echt :cheers:

27 feb 2013 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Mooi dat alles is opgelost en dank voor de info! :salut:

27 feb 2013 23:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Vandaag , 28 maart zijn in beide portieren nieuwe besturingseenheden geplaatst, want het probleem met de niet sluitende ramen was helaas niet opgelost.
Werd geen enkel probleem van deze kostbare reparatie, onder garantie, gemaakt. Kreeg ook nog een VW Up mee.
Ben uitermate tevreden over Porsche Leusden, ze doen er werkelijk alles aan om problemen op te lossen!
Ben trouwens nog steeds erg gelukkig met mijn auto, Het ding rijdt in een woord: GEWELDIG.
Heb zelfs al open gereden, kachel hoog, stoelverwarming aan.
Emjee

28 maart 2013 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Dat is goed om te horen. En fijn dat je nu kunt genieten!

28 maart 2013 21:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
hoop binnen een paar weken ook weer open te kunnen rijden !

28 maart 2013 21:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]