Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:33

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
993 mijlen naar km-teller 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 993 mijlen naar km-teller
Wie heeft ervaring of advies om de tellers om te bouwen van Mijl naar km-teller en dus ook de oliedruk end.

Ik ben op een site gekomen dat de plaatsjes worden vervangen, maar is dit wel oke???
www.porschedails.com

Men zecht dat het kan en alles in orde is maar klopt dit????

Of moet naar een orginele km teller en olie druk meter end?

Ik hoor graag ervaringen en tips.

27 maart 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht Re: 993 mijlen naar km-teller
Op deze site staat goed beschreven hoe de wijzerplaten te vervangen: http://p-car.com/diy/alugauges/

27 maart 2013 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Dankje Eric voor snelle reactie heb zeker wat aan.

Is dit gebruikelijk??? Om zo om te bouwen??

27 maart 2013 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Ik heb het zelf een paar jaar geleden zo gedaan.

Voordat je begint even kijken hoeveel toeren de motor bij bijv. 50 of 60 km/h in z'n drie maakt zodat je na de ombouw de naald van de snelheidsmeter weer goed kunt zetten. :!:

27 maart 2013 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Volgens mij heeft Rob964.c4 het vervangen van de wijzerplaten ooit eens perfect beschreven op dit Forum, incl begeleidende foto's... en ook nog eens in het Nederlands. Gebruik zoekfunktie met 'tellerplaten' anders even.

27 maart 2013 23:32
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik zou de huidige Mijlen-teller zo houden - en er een Km-teller bij kopen. Dan is het ook goed/beter te documenteren .. en klopt de kilometerstand ook :idea:

Km-wijzerplaat er in zetten ... en mijlen rijden ... niet helemaal heerlijk ten opzicht van een evt. volgende eigenaar :popcorn:

Als je de zoekfuntie gebruikt, vind je hier een heel uitgebreid topic over D-werx en de ervaring van PF'ers :wink:

28 maart 2013 9:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Olaf schreef:
Ik zou de huidige Mijlen-teller zo houden - en er een Km-teller bij kopen. Dan is het ook goed/beter te documenteren .. en klopt de kilometerstand ook :idea: [/i]

Zo is het ..Mijlenteller bij de auto houden en inderdaad er een kilometerteller bij kopen. De kilometerteller is redelijk makkelijk op het juiste aantal (omgerekende) kilometers te zetten. Twee foto's maken met datum en tijd, in je onderhoud boekje doen, en je bent voldoende gedocumenteerd lijkt mij. Ik heb het bij mijn Intermeccanica ook gedaan omdat ik niet kon wennen aan de omschakeling en daardoor redelijk wat CJIB liefdes briefjes binnen kreeg.

Probleem kan wel zijn dat je een "onlogische" sprong krijgt in je APK afmeld bewijzen en je onderhoud boekje. Bij afmelden voor APK wordt de afgelezen tellerstand genoteerd ... en die is natuurlijk in mijlen een klap minder dan in kilometers.

28 maart 2013 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Olaf schreef:
Ik zou de huidige Mijlen-teller zo houden - en er een Km-teller bij kopen. Dan is het ook goed/beter te documenteren .. en klopt de kilometerstand ook :idea:

Dit wilde ik ook als eens doen, maar kilometertellers zijn moeilijk te vinden en niet goedkoop... :|

28 maart 2013 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Retep schreef:
Dit wilde ik ook als eens doen, maar kilometertellers zijn moeilijk te vinden en niet goedkoop... :|

Het goed ombouwen (en dus niet alleen een gefotoshopte wijzerplaat vervangen) van een mijlenteller is ook kostbaar aangezien het weggetal van een mijlenteller anders is als een kilometerteller. De overbrenging van het telwerk is anders.
Verder staat het weggetal in het huis gestanst en kan de toekomstig eigenaar dus altijd zien dat er mee gerommeld is. En wellicht andere gedachten krijgen terwijl dat helemaal niet aan de orde is.

28 maart 2013 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Of uzelf instrumenten kunt ombouwen kan ik onmogelijk beoordelen. Indien u niet beschikt over de nodige ervaring en gereedschappen kan het zijn dat u meer defect maakt, dat het gestelde doel bereikt.

Indien uw auto op het bestaande kenteken reeds eerder een APK heeft gehad, is de Km of Mile stand vermeld op uw APK brief en bekend bij de NAP. Als u de KM teller voorziet van een omgebouwde wijzerplaat naar kilometers snelheidaanwijzing is het raadzaam de tandwielverhouding ook aan te passen naar de Km afgelegde afstand.
Zo blijf uw auto herleidbaar voor de NAP en kan u geen problemen krijgen. Als het RDW erachter komt dat de Km stand niet klopt bent u voor de wet strafbaar en aansprakelijk. Maar u bent eigenaar en beslist zelf wat te doen.

Als ik een Mile instrument ombouw van Mile naar Km of andersom, moeten er nieuwe wormassen en tandwielen gemonteerd worden. Bovendien moet de snelheid aan wijzing opnieuw gekalibreerd worden. 120 Mile is 193.80 Km en 150 Mile is 241,35 Km. Terwijl de nieuwe wijzerplaten van D-Werx natuurlijk afgerond zijn op of 200 / 250 Km/h.

De ombouw van een kabel aangedreven Porsche instrument voorzien van felsrand welke met D-Werx wijzerplaten moet worden omgebouwd naar Km uitvoering kost :
· Tandwielset €65,00
· Ombouw €45,00
· Km stand aanpassen € 12,50
Het instrument word tevens geheel gereinigd, gevet, geolied en opnieuw gekalibreerd. Uiteraard heeft u een garantie van 25.000 Km op mijn werkzaamheden.

Dit wat ik van Hans peters kreeg die blijkbaar veel tellers ombouwt en dus ervaring heeft en lijkt me heel logies allemaal.
Ik vind het ook wat de prijs betreft zeer redelijk???

Ik zit alleen nog met de vraag nu is de APK mijlen teller geregistreerd maar wordt dat dan niet omgerekend naar km???
dus als ik km teller heb wat gebeurt er dan met de APK???

28 maart 2013 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
stom staat op de apk keurings rapport natuurlijk met zijn mijlen.

28 maart 2013 22:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]