Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:36

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hoezo "opwarming van de aarde"? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Hoezo "opwarming van de aarde"?
Cazzo Super Veloce schreef:
@ Dobbelsteen;

Dus jij denkt dat wat in miljoenen jaren opgebouwd is (olie- en gas voorraden), door ons in 200 jaar opgestookt wordt, geen invloed heeft op het milieu?

Geen invloed is misschien wel overdreven, maar een grote invloed zal het alleszins wel niet zijn. Eerder heb ik al gezegd dat koeien een veel groter probleem zijn en zelfs zij zijn nog niet de grootste opwarmers.
Maar om te stellen dat het door de koeien is, dat weet ik ook niet. De ene onderzoeker zegt dat het de natuurlijke gang is, de ander zegt dat de mens de oorzaak is.
Het enigste dat ik intussen wel zeker weet, is dat met de auto ik alleen de lucht vervuil. Niet de aarde opwarm.

28 maart 2013 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Dan heb je het verkeerd begrepen.

28 maart 2013 18:32
Profiel
993 4S
Typische P-forum-discussie.
Forummers roepen maar wat en gaan dat vervolgens als de waarheid verkondigen.
"Electrische auto's zijn vervuilender dan mijn oude P"
"koeien zijn meer verantwoordelijk voor opwarming van de aarde dan mensen"

En onderbouwen, ho maar :shock:

Wel leuk leesvoer, trouwens. :mrgreen:

28 maart 2013 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
924
Vervuiling is subjectief, opwarming van de aarde is speculatief en het leven is relatief.

Zolang ik 1 op 5 rij krijgen politici die zich verzetten tegen mij een keurig 2,5 tons salaris om deze "feitjes" met twijfelachtige bronnen te onderbouwen. Verder houden wel elkaar aan het werk en blij met hoe het gaat :)

28 maart 2013 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
http://nl.odemagazine.com/doc/0102/koei ... dan-autos/
http://timeforchange.org/are-cows-cause ... ethane-CO2
http://www.independent.co.uk/environmen ... 27843.html
http://wiki.answers.com/Q/Do_cows_contr ... al_warming

Ik kan hier wel nog een tijdje mee doorgaan. Al regelmatig zo'n artikel op nieuwssites tegengekomen, ik dacht dat dit eigenlijk algemeen geweten was.
Hetzelfde met elektrische wagens, hoe vaak kom je niet een artikel tegen die zegt dat de productie van 1 elektrische wagen vervuilender is dan een hummer die een jaar rondrijdt?

28 maart 2013 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
924
dobbelsteen schreef:
http://nl.odemagazine.com/doc/0102/koeien-nog-erger-dan-autos/
http://timeforchange.org/are-cows-cause ... ethane-CO2
http://www.independent.co.uk/environmen ... 27843.html
http://wiki.answers.com/Q/Do_cows_contr ... al_warming

Ik kan hier wel nog een tijdje mee doorgaan. Al regelmatig zo'n artikel op nieuwssites tegengekomen, ik dacht dat dit eigenlijk algemeen geweten was.
Hetzelfde met elektrische wagens, hoe vaak kom je niet een artikel tegen die zegt dat de productie van 1 elektrische wagen vervuilender is dan een hummer die een jaar rondrijdt?

Ja, en daar komt nog eens bij dat ik in mijn 2 moet blijven rijden achter die Priusjes, pas als ze eens naar rechts gaan waar ze horen kan ik hem doorjanken naar de 110 en naar zijn 3 :)

Da's indirecte vervuiling van de elektrische auto's :)

28 maart 2013 19:37
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944

Ik weet precies wat je bedoelt. Recent nog had je hier iemand die stellig meende dat je 400 km kan rijden op één lading met een Tesla... :lol:

28 maart 2013 22:17
Profiel
993 4S
Devils son schreef:

Ik weet precies wat je bedoelt. Recent nog had je hier iemand die stellig meende dat je 400 km kan rijden op één lading met een Tesla... :lol:

Ja hoor, wat n Cazzo :mrgreen:

57422

28 maart 2013 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Ik maak me helemaal geen zorgen om de opwarming, want er zijn veel directere problemen:

- luchtvervuiling zijnde SMOG. Ik ben net terug uit een reisje Hong Kong en Shenzen. Als je een daar een dagje hebt rondgelopen dan ga je daar heel anders over denken. En die steden die ik hier noem vallen nog heel erg mee in verhouding tot bejing en shanghai.... na slechts een uurtje of 2 bij een fabriek had ik al last van m'n luchtwegen. Na een dag rondlopen in Kowloon in Hong Kong idem. Je zal er maar wonen....

Maar ik denk dat dit in Nederland nog lang niet het probleem is. Wat voor ons veeeeeeeeeeel relevanter is (mijn mening) dan alle milieu of klimaat onderwerpen is het feit dat we afhankelijk zijn van de oliestaten in het midden oosten. Het liefst had ik dat we morgen een mooi alternatief hadden...

Overigens is het goed om eens na te denken over alle accu auto's die nu gemaakt worden; in die accu's zitten heel veel "rare earths" en die komen vooral uit China...waar het ontginnen ervan echt een enorme milieu ramp is.

Aangezien dit over co2 gaat: ik denk dat wij als Nederland hier totaal geen rol in hebben. Al rijdt er hier geen enkele auto meer en houden we geen koeien meer....we zijn te klein om echt een verschil te maken (voorbeeldfunctie? hahahahahahahahaha get real) . Laat dat liever aan China over- daar is het probleem nu zo groot/actueel geworden dat die binnen nu en een paar jaar echt met een oplossing moeten komen.

Voor een idee hoe erg smog kan zijn google image op bejing smog. (saillant detail: er zit ook een plaatje van New York in 1966 tussen)

29 maart 2013 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
De smog in Beijing is een van de redenen dat wij een paar jaar geleden terug naar Nederland zijn gekomen. Het erge is dat het probleem door de lokale bevolking niet onderkent wordt. Met veel protest van de leraren (!) bleven onze kinderen op ons verzoek binnen op de heftige smog dagen, terwijl de rest van de klas op het schoolplein vrolijk de dagelijkse gym oefeningen deed. Wij werden echt voor krankjorum aangezien de leraren het ongezond vonden dat onze kinderen niet naar buiten mochten :scratch: .

Aan die vijf jaren in Beijing heb ik heel veel goede herinneringen, maar de smog is een van de herinneringen die ik kan missen als kiespijn... Het grappige is dat je wel gaat relativeren. Toen wij daar nog woonden was er in Nederland een keer een smog alarm. Wij hadden toen echt zo iets van: "Smog, waar dan???" Op de journaalbeelden konden wij de Nederlandse smog namelijk niet waarnemen, terwijl wij in Beijing soms het appartementen gebouw wat 50 meter verder stond soms letterlijk niet meer konden zien!

Wat Caelin al schrijft, Nederland heeft hierin niet zoveel betekenis....

29 maart 2013 20:41
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ook in Beijing geweest. Niet te harden daar. Waren gaan mountainbiken op de Chinese muur. Vond het een smerig land en Beijing vond ik vreselijk. Te druk, te veel smog, toen al (1998). Wel een avontuur maar hoeft voor mij niet meer.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

29 maart 2013 20:50
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Er is een hoop veranderd sinds 1998. Smog niet - die is er nog (misschien erger). Beijing is geen mooie stand (in mijn ogen), wel interessant. En Shanghai is echt cool!

30 maart 2013 10:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2