Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:28

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
ASN automobielen Heteren 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: ASN automobielen Heteren
hieruit blijkt maar weer de waarde van een AKK. Met de uitslag van een AKK doet ieder wat hem goeddunkt. Wat voor de een een reden is om van de koop af te zien, is voor de ander 'als je deze zaken oplost koop ik hem'. wie betaalt bepaalt.

Succes met je verdere zoektocht!

30 maart 2013 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Sanjeev schreef:
Het mede hierdoor besloten om met name te kijken naar porsche approved auto's bij de porsche dealer. Misschien wel €5000,- duurder maar wel garant voor kwaliteit en volledig onderhoud en bekende historie. Dit in combinatie met porsche occasion garantie valt die €5000,- naar mijn mening wel mee.... Of zijn er mensen met een andere mening?

Geheel eens. De Porsche dealer biedt kwaliteit. Iets duurder, misschien wel 10K duurder, maar je krijgt er veel zekerheid voor terug. Ik doe ook graag zaken met de Porsche dealer :thumleft:

30 maart 2013 22:45
Profiel
Moderator
PF #57
10K duurder? daar kan je een goede 996 voor kopen... :^:

30 maart 2013 22:57
Profiel
porsje911 schreef:
Wat kwam er precies uit de AKK? Was het wel te overzien?

Ben ik ook wel benieuwd naar?

31 maart 2013 0:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
horn schreef:
10K duurder? daar kan je een goede 996 voor kopen... :^:

Of 2 Boxsters :mrgreen:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

31 maart 2013 9:34
Profiel Facebook 
LEEUWARDEN
of 20 BobdeBouwers :mrgreen:

31 maart 2013 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Ik heb mezelf voorgenomen om de uitslag van de aankoopkeuring niet op internet te zetten, ik vind dit niet netjes naar de verkopende partij.....

Maar het is zoals hierboven al is weergegeven. Voor sommige is de uitslag van de aankoopkeuring ruimte om in de prijs van de auto te gaan onderhandelen. Voor ander mensen is de aankoop van hun 1e porsche een emotionele aankoop... Ik wil een auto die motortechnisch te vertrouwen is en waarbij er geen mankementen zijn, verder heb ik geen zin om over ee half jaar (na vervallen van de garantie) bij een porsche dealer te staan voor groot onderhoud en een motorwissel omdat ik nu voor €5000,- euro (of zelfs €10000.-) minder een porsche bij een niet officiele porsche dealer kan kopen.

Het is helaas nog ven verder zoeken.......maar ik zal er 1 vinden. Sinds ik in de 997 heb gezeten ben ik helemaal om.

31 maart 2013 15:16
Profiel
3.2S
010
Je vindt het wel netjes om hier alles te vragen en te bespreken, maar niet de uitslag te delen? De kans dat een PFer deze koopt is niet zo groot. Dus komop met die info. :idea:

31 maart 2013 15:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Vind het correct van TS informatie is niet zo relevant - mocht een geïnteresseerde zich melden kan het toch ook via PB?

31 maart 2013 16:02
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Al koopt een PF'er 'm wel ... lijstje is toch (of mag toch) geen geheim (zijn). Scheelt mss weer een AKK voor een potentiële koper.

31 maart 2013 16:06
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Carrera
Vind het nogal krom dat je hier vraagt naar ervaringen van ASN.....die krijg je in alle eerlijkheid ook... Maar aan de andere geen info van jouw zijde verstrekt....... :scratch:

31 maart 2013 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Beste allen,

Het is niet dat ik jullie de informatie niet wil delen! Ik heb al veel te danken aan dit forum. Wel ben ik van mening dat je discreet moet zijn tegenwoordig.....

Ik denk dat het hierboven toch al redelijk is weergegeven, een auto niet kopen op basis van een negatieve AKK gaat verder dan een niet werkende airco of versleten remschijven of te weinig profiel op de banden :wink: ....denk meer aan motor technische mankementen (tik bij starten vd auto of defecte koppeling/vliegwiel) of verkeerde uitlijning van de auto of schade aan de auto.

@ Olaf: mochten er mensen zijn met interesse dan zou ik adviseren om contact op te nemen met mij voor verdere informatie.

31 maart 2013 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Olaf schreef:
Al koopt een PF'er 'm wel ... lijstje is toch (of mag toch) geen geheim (zijn). Scheelt mss weer een AKK voor een potentiële koper.

@Olaf, je onderschat waarschijnlijk hoeveel mensen op het PF meelezen.
In deze 8-baan heb ik nl. ook al gezeten. Ik stel voor dat degene die serieus in auto geïnteresseerd is en de uitslag van de AKK wil weten.
Deze de kosten van de AKK deelt met TS.
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

31 maart 2013 17:53
Profiel WWW
Moderator
PF #57
deze discussie was juist de reden van mijn post. wat voor Sanjeev een reden is om deze auto niet te kopen wil helemaal niet zeggen dat de auto slecht is. Alleen dat HIJ hem niet wil kopen, wat uiteraard zijn goed recht is. Om hier een lijst met mankementen te posten, creeert juist meer discussie en meer mensen met 'een mening'. Wat een kans geeft dat op internet een auto 'kapotgeschreven' wordt terwijl dat wellicht onterecht is. ik kan me voorstellen dat Sanjeev best zijn ervaringen met een potentiele koper wil delen en wellicht zelfs gratis de uitslag van de AKK met hem/haar wil delen. Ik waardeer juist wel dat hij hier geen uitslag van de door hem betaalde AKK openbaar maakt. :thumleft:

31 maart 2013 18:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Beavers schreef:
@Olaf, je onderschat waarschijnlijk hoeveel mensen op het PF meelezen..

Je weet tegen wie je het zegt :?: :lol:

31 maart 2013 18:53
Profiel WWW Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Sanjeev schreef:
Het mede hierdoor besloten om met name te kijken naar porsche approved auto's bij de porsche dealer. Misschien wel €5000,- duurder maar wel garant voor kwaliteit en volledig onderhoud en bekende historie. Dit in combinatie met porsche occasion garantie valt die €5000,- naar mijn mening wel mee.... Of zijn er mensen met een andere mening?

Ben nu druk verder aan het zoeken want een Porsche 997S is toch wel echt super mooi!

Veel succes bij het zoeken naar een mooie 997S. Ik heb mijn auto ook via de dealer gekocht (PCG) en ben daar tot nu toe heel tevreden over. Succes bij het zoeken! En als je hem eenmaal hebt wil je niet meer zonder :!: :D

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

31 maart 2013 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
+1 voor Horn, ik had het niet beter kunnen verwoorden.

31 maart 2013 19:21
Profiel WWW
3.2S
010
-1. Dit is een forum waar juist over dit soort onderwerpen gediscussieerd wordt. Jammer dat jullie het eens zijn, dat we niet dieper kunnen graven dan doe maar een AKK bij Schmidt oid. We zijn geïnteresseerd waarom iemand beslist om niet door te gaan na de AKK uitslag. Zelf zou ik hem al laten staan voor zijn doorsnee kleur grijs. Een ander vindt dat juist weer een mooie neutrale kleur. Mechanische problemen zijn oplosbaar, zeker door William.

31 maart 2013 22:45
Profiel WWW
Moderator
PF #57
barolo schreef:
We zijn geïnteresseerd waarom iemand beslist om niet door te gaan na de AKK uitslag.

Sanjeev, die eerder al schreef:
Er waren een aantal gebreken aan de auto waardoor ik er geen vertrouwen in had.

Los van 'Er was een aantal gebreken' lijkt me dit toch best duidelijk. :wink:

31 maart 2013 22:58
Profiel
3.2S
010
Het is een 9 jaar oude 997 4s full options met 130K op de teller voor een mooie prijs, waar je nog wel met een behoorlijke afschrijving (komende 4 jaar 5K) te maken krijgt. Ik kan mij zo een 10 tal technische tekortkomingen indenken, die wel oplosbaar zijn. Is vaak onderhandelbaar met de verkopende partij, dat die alle gevonden tekortkomingen eerst oplost. Liever zo’n auto, waar voor de aanschaf nog eens met een vergrootglas naar de gebreken wordt gekeken, zodat die voor de overdracht nog opgelost worden. Een auto van bijna 10 jaar oud met zoveel KM’s heeft de nodige gebruikerssporen.

01 apr 2013 10:30
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Ben het wel met Baralo eens. Krijg nu een beetje het gevoel dat het een slechte auto is. Terwijl dat misschien niet hoeft te zijn. Dat is nu juist het mooie van het forum, om elkaar te helpen en advies te geven. Wat mij betreft mag je daar heel open in zijn..... Ook richting ASN.

Ben geen sensatiezoeker maar zit er zo'n groot geheim achter deze auto? :popcorn:

01 apr 2013 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Sanjeev schreef:
verder heb ik geen zin om over ee half jaar (na vervallen van de garantie) bij een porsche dealer te staan voor groot onderhoud en een motorwissel omdat ik nu voor €5000,- euro (of zelfs €10000.-) minder een porsche bij een niet officiele porsche dealer kan kopen.

Dit snap ik niet helemaal. Van wat ik hier af en toe op het forum lees, ben je bij een officiele porsche dealer "na vervallen van de garantie" net zo goed de sigaar als bij wie dan ook. Van wat ik hier af en toe lees, ben je als er wat is mogelijk zelfs nog meer de sigaar bij de officiele...

01 apr 2013 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Ik persoonlijk heb 2 x een AKK gedaan en 2 x gekocht.

Echter, ik heb beide keren eerst vele porsches bekeken voor het zover kwam.
Mijn tweede heb ik gekocht nadat ik er zeker 20-30 heb bekeken in NL en D (tel ik de even snel kijken en duidelijk troep wagens niet mee) . Dan ga ik er heen met een verwachting en als die klopt ga ik verder met een verkoper. Denk aan kleur, type enz. Maar ook verwachting van prijs en kwaliteit, en daar loopt het bij sommige al vaak mis volgens mij. Wat is het budget, en wat kun je daar voor krijgen. Als ik na bezichtiging blij wordt van wat ik zie ga ik pas verder.

De tweede heb ik gekocht nadat ik er van overtuigd was dat het een 100% eerlijke schadevrije auto betrof met alle papieren etc etc in orde.. Ik wist wat mijn budget was, en wat daarvoor te koop is. (hopen op een gelukje dat een verkoper niet weet dat hij een topper voor weinig verkoopt ...geloof ik niet in. Daar ben ik te realistisch voor)

Ik ging naar de auto kijken, besloot dat het hem moest worden. zodra ik voelde dat het klopt en het technisch volgens mijn idee goed zat. Pas daarna!! ben ik er in gaan rijden (testpiloten verknallen het helaas voor echte kopers) en pas nadat we een principe akkoord over de prijs hadden. Als laatste een AKK bij een pietje precies met kennis en zijn oordeel bevestigde daarmee prijs/kwaliteit.

Budget - Prijs - kijken - besluiten - rijden - AKK - genieten

01 apr 2013 12:27
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Back on Topic, Ik ben wel benieuwd hoe goed de bedrijven (PCG en ASN) elkaar kennen.

Toen ASN er net zat, dacht ik dat het een ex verkoper van PCG zou zijn. Op zich zitten ze niet heel erg in elkaars vaarwater. ASN verkoopt de hogere km-stand en de wat oudere modellen.

Wel liften ze makkelijk mee op de goed bekend staande plaats Heteren. Op zich zou er een link kunnen zijn.

01 apr 2013 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk heel goed. Auto's die bij PCG naar "de handel" gaan komen ook vaak bij ASN terecht.
Bij ASN staan veel P's met PCG kentekenplaathouders.

01 apr 2013 16:13
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende