Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
18" Pilot Sport
Liefhebbers: wat kost volgens jullie een 18" Michelin Pilot Sport voor m'n 964 C4 (twee uiteraard ?)
Ik heb geen idee, zie werkelijk nergens iets als ik het Net afstruin....
Wel bandenboeren zat, maar geen prijzen. En de 'ReifenJoker' kan ik niet bereiken
Thenx
_________________________________________ Take the long way home....
|
28 feb 2004 0:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
265-35/ZR18 €272
225-40/ZR18 €197,20
http://www.autobandenmarkt.nl
|
28 feb 2004 0:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hahaha, ik wilde net zeggen, er zijn nog een paar getallen meer die je nodig hebt naast de 18"
|
28 feb 2004 11:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 18" Pilot Sport
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 feb 2004 11:57 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Re: 18" Pilot Sport
Ik zie daar €202. Andere prijs voor Belgen
Heb even naar mijn bandenboer gebeld:
265-35/ZR18 € 272
225-40/ZR18 € 213
Deze prijs is all-inclusive, demonteren, nieuwe banden, uitbalanceren, monteren en BTW inbegrepen.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
28 feb 2004 13:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 18" Pilot Sport
225-40/ZR18 N1 €192
225-40/ZR18 NO PORSCHE KENNUNG €202
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 feb 2004 13:34 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Re: 18" Pilot Sport
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
28 feb 2004 13:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 18" Pilot Sport
..... N-codering betekent dat de banden door Porsche zijn getest & goedgekeurd. Het rubber van deze banden heeft een andere compound dan "dezelfde" banden zonder N-code.
Of je op een Porsche alleen banden met N-codering moet monteren ..... .
Jeroen zou zeggen " Ze willen hier allemaal P rijden, maar als ze 2 euro uit hun knip moeten trekken is het huilen geblazen..." , maar ja ..... dat gaat in dit geval niet op hè . Zeker is wel dat de meningen hierover zijn verdeeld
OK, kom maar op met de argumenten jongens
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 feb 2004 14:48 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Wat mij nog niet duidelijk is,welke van de 2 is nu porsche gekeurd?
N1 of N0
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
28 feb 2004 15:14 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
N1 is doorontwikkeling van de N0.(N2 van N1, N3 van N2enz )
Inderdaad is de compound anders.
Dit heeft te maken met het remvermogen van de Porsches!!!
|
28 feb 2004 16:33 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Kheb hier wat rondgebeld voor een setje op de 964, voorste zijn eraan voor de moeite ... bij de meeste willen ze geeneens niet N banden monteren ... en maar goed ook ...
En nu weet ik niet wat ik moe kiezen ... Pirelli, Bridgestone, Michelin ... Prijs zit allemaal rond de 185€ all in ... plaatsen , balanceren etc ...
Betreft hier de maat 205/50/17
|
28 feb 2004 17:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Advies dat ik (op meerdere plaatsen ) kreeg toen ik alleen achter moest vervangen: NOOIT twee verschillende merken monteren op een Porsche Niet op dezelfde as, maar ook niet op de andere as. Dus ..... alles vervangen of blijven bij wat er nu ook achter op ligt ..... maar daar ben je niet zo tevreden over toch?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 feb 2004 22:57 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Dank voor de reply's.
Idd, nooit verschillende merken voor/achter.
Ga vrolijk verder shoppen...
_________________________________________ Take the long way home....
|
29 feb 2004 0:32 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
964 vooral de C4 ALTIJD met N codering monteren. En of dat nu N0, N1, N2 of N3 is maakt niet uit .
De michelin is een uitstekende keus waar je geen spijt van krijgt.
Erwin.
|
29 feb 2004 1:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Op smartgroups hoor je steeds het advies om onder een 964 Toyo's te zetten. Veel mensen met goede ervaringen. Nou hoor ik in NL (bijna) nooit iets over Toyo. Wordt dat hier niet verkocht? Heeft iemand er ervaringen mee? Ben vooralsnog overigens tevreden over mijn Conti's.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 feb 2004 11:06 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Wel te verkrijgen ...
PROXES T1-S 205/50 ZR17 93W RF Velgbescherming,
De Proxes T1-S is een van Toyo's top-of-the-range banden voor sportief georienteerde autorijders, die de bestaande Proxes T1 Plus band vervangt.
De band, beschikbaar in de V, W en Y catagorie, verslaat zijn voorganger kwa rijgedrag op droge wegen, gering lawaai en geringe slijtage en biedt daarboven nog een substantiele verbetering op natte wegen en tegen aquaplaning.
Prijs uit prijslijst*: EUR 150,00 !
Bij ons maar EUR 130,20
Dus 13 Procent goedkoper!
Maaar volgens mij niet met een N codering
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
|
29 feb 2004 11:25 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Toyo is heel lang mijn favoriet geweest. En nog wel een beetje. Even terug in de geschiedenis. Eind tachtiger jaren waren de Bridgestone RE 71 favoriet bij de sportieve rijder. Ook de Yokohama A008P werd veel geprezen. Deze was erg duur en zag je alleen bij de echte freak. In die tijd reed ik met Toyo 600F1 , een band die veel leek op de Bridgestone RE71 ook wat rij eigenschappen betreft. De prijs was erg aantrekkelijk. Toyo was toen in nederland een onbekende maar in duitsland kwam de band vaak als beste uit de test. De bridgestone RE 71 werd opgevolgd door de SO1, weer een topband voor de gewone en sportieve rijder. Deze was ook met codering verkrijgbaar want we praten nu over begin '90. Porsche ging een samenwerking aan met Toyo voor het ontwikkelen van een nieuwe band specifiek voor Porsche. Dit werd de Toyo F1s-N0. In twee woorden: Super band. Deze band heeft een mooi profiel lijkend op de RE 71, S01 en toyo 600F1 Naast deze bracht Toyo een T1s band uit met goede kwaliteiten en een beetje een sjonnie profiel. Wel erg gewild onder veel 964 RS klanten van mij. Ook veel op Donkervoort geleverd. ( Ik heb vorig jaar een Ruf btr op F1s-N0 banden gezet terwijl hij gewend was aan T1s banden. Deze zeer ervaren rijder was er niet over te spreken. Volgens hem zwabberde de auto op hoge snelheid.) De F1s-N0 zat standaard onder de Porsche's eind 90-er jaren. De Bridgestone S01 werd opgevolgd (helaas) door de S02-N2 en kreeg ook het v-profiel dat toen helemaal Hot was. Op zich geen verkeerde band en goede circuit capaciteiten maar monteer hem niet onder een 996. (enorm afrol geluid door het v-profiel net als alle banden met grof profiel) Op dit moment zijn mijn favoriet de Continental sport contact met N-codering, de michelin sport (michelin heeft nog nooit een slechte of mindere band gehad) en de Toyo F1s-No (ik geloof wél in deze band.) In tegenstelling tot vroeger maakt Conti tegenwoordig een heerlijke band voor de rustige maar op zijn tijd ook zeersportieve rijder, zelfs op het circuit een middagje boenderen behoudt hij zijn stevigheid en grip in tegenstelling tot b.v. Michelin. De keus op dit moment is dus voor mij niet moeilijk. Ook prijs en leverbaarheid zijn goed. Ik lever ook wel eens Pirelli p-zero corsa of Michelin sport Cup banden voor jongens met echt snelle straat/circuit Porsche's. Super grip bij warme band en warm asfalt. Spreek uit ervaring: heb twee jaar geleden een 964 RS in de zandvoortse vangrail geparkeerd met p-zero corsa's onder de auto. Koud weer en o,o grip. Deze p-zero corsa's hebben af fabiek ongeveer 5 mm profiel en slijten snel. Op dit moment heeft Michelin ook een Cup band waar je ook mee op de straat mag , de Michelin sport Cup. Eindeloze wegliging en geweldig profiel, nieuw 4 mm profiel en € 1575.- voor 4x 17". Op dit moment de top voor onder je GT3-RS bijvoorbeeld. Erwin.
Laatst bijgewerkt door Erwin op 10 okt 2014 16:18, in totaal 2 keer bewerkt.
|
29 feb 2004 12:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Kijk, DAT zijn nu duidelijke antwoorden
Moraal van het verhaal: (correct me if I'm wrong)
Michelin altijd een goede keuze (behalve voor mij, is er niet meer in 225/50R16?)
Toyo F1s-N ook prima
Conti Sportcontact voor de "normale rijder" met per ongeluk es een circuit <- IKKE!
Pirelli op het circuit, maar dan wel WARME banden...
Daar heb je wat aan
Laatst bijgewerkt door Pascal op 29 feb 2004 14:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 feb 2004 14:24 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Erwin,
de Pirelli's Asimmetrico die ik er nu onder heb bevallen beter als de
Continentals Sportcontact2.
Ik denk dat het vooral een persoonlijke voorkeur betreft.
|
29 feb 2004 14:31 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Met Pirelli heb ik niet zo'n goede ervaring. Niet uit eigen ervaring maar door de klachten van Porsche rijders
Onder de GT3 zat standaard rondom Asymetrico's tot ongenoegen van de rijder's. Velen lieten er andere banden onder zetten.
Zoals ik al zei , zelf geen ervaring. Behalve dan dat ik weet dat Pirelli's sneller uitdrogen dan andere merken. Alleen van toepassing voor mensen die weinig km's rijden.
Erwin.
|
29 feb 2004 14:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Pascal, de Pirelli's waar Erwin het eerder had zijn geen gewone Pirelli's, maar eerder een soort slicks waar voor de vorm een profieltje in zit, zodat je er ook mee op de openbare weg mag rijden
Dito wat betreft de Michelin sport cup's
Toyo heeft ook een dergelijke band: de RA-1
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 feb 2004 15:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
| | | | Renntech schreef: Toyo is heel lang mijn favoriet geweest. En nog wel een beetje. Porsche ging een samenwerking aan met Toyo voor het ontwikkelen van een nieuwe band specifiek voor Porsche. Dit werd de Toyo F1s-N0. In twee woorden: Super band. Deze band heeft een mooi profiel lijkend op de RE 71, S01 en toyo 600F1 Naast deze bracht Toyo een T1s band uit met goede kwaliteiten en een beetje een sjonnie profiel. Wel erg gewild onder veel 964 RS klanten van mij. Ook veel op Donkervoort geleverd. ( Ik heb vorig jaar een Ruf btr op F1s-N0 banden gezet terwijl hij gewend was aan T1s banden. Deze zeer ervaren rijder was er niet over te spreken. Volgens hem zwabberde de auto op hoge snelheid.) De F1s-N0 zat standaard onder de Porsche's eind 90-er jaren. | | | | |
Inderdaad, de Toyo F1s, is mij ook eerder aangeraden als "een geweldige band voor de 964 waar je niet direct zelf aan denkt".
Conti SportContact ..... "standaard" ..... maar ook de band die toch steeds weer in de adviezen terugkomt ..... ook van specialisten (en dealers, maar ja ...... Conti = Pon )
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 feb 2004 15:56 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
|
29 feb 2004 16:06 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
29 feb 2004 17:23 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Foei humph, wel goed knippen he:
hoi!
|
29 feb 2004 18:15 |
|
|