Auteur |
Bericht |
johan7887
|
Tips gevraagd - aankoop gebruikte 911 (991)
Beste forumbezoekers.
Ik hoop hier iemand te vinden die mij wat tips en tricks geen geven bij de aankoop van een jong gebruikte 911 (991). Ik ben mij nu wat aan het orienteren en zie dat de prijzen elkaar niet veel ontlopen. Ook bij import van een auto van rond de jaar oud valt niet veel financiel voordeel te behalen lijkt het. Ik vraag mij dan af wat jullie denken dat je ongeveer van de prijs af zou kunnen halen bij een NL porsche dealer op een dergelijke auto. Ik denk dat aan een 991 2S van begin 2012.
iedere tip of suggestie wordt zeer gewaardeerd.
Bij voorbaat dank Johannes
|
07 apr 2013 12:18 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Tips gevraagd - aankoop gebruikte 911 (991)
Als je dergelijke auto kunt veroorloven dan zou je je niet al te druk moet maken om een paar duizend euro..... Gewoon bij de dealers binnenstappen en kopen waar je het beste gevoel bij hebt. Geen inruiler dan gelijk een vette korting bedingen.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
07 apr 2013 12:32 |
|
|
johan7887
|
Hoi Dial. Nou druk maken niet, maar ik betaal liever niet teveel Wat versta jij onder een vette korting? Wat is realistisch? 5% lijken ze zonder inruil sowieso al weg te geven. Dat laten ze wel doorschemeren. Maar misschien laat ik mij dan in de ogen van een meer ervaren koper / onderhandelaar afschepen
|
07 apr 2013 13:39 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Gewoon lekker laag inzetten op verschillende auto's, krijg je vanzelf een kijk op de marges...
|
07 apr 2013 16:42 |
|
|
erwin996
M140i
|
Marges op gebruikte auto's zijn minimaal 20%. Als je daar onder gaat zitten, maak je jezelf belachelijk. En bedenk dat ook garantie ergens van betaald moet worden, en de dealer moet ook beleg op de boterham.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
07 apr 2013 16:56 |
|
|
de911gek
|
Als je bij het PC 5% krijgt op een 991 PC vraagprijs doe je het goed... meer gaat je niet lukken denk ik... zeker niet op een gebruikte 991....
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
07 apr 2013 17:33 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Sowieso zou je de diverse 991's op internet moet beoordelen op prijs en uitrusting die aan je eisen voldoet. Dan langs de dealers voor de proefritten. Dan laat je ze een voorstel doen...dat is hun eerste voorstel....dan ben jij aan de beurt. En daar begint he...als JIJ geen enkele relatie (bijv in de toekomst een andere aldaar wilt aanschaffen) wil opbouwen met de garage ga je daar flink onder zitten....20% oid. Ga je ooit verder met het bedrijf.....5-10% oid. Je merkt gauw genoeg of men verder wil....en zij moeten jouw geld uit jouw handen krijgen. Dus laat ze komen.... Maar hou een win/win situatie altijd in je achterhoofd.....en netjes blijven. Succes met je zoektocht en marktverkenning, prijsvergelijk, onderhandeling en uiteindelijke aanschaf als tevreden klant...dat laatste is ook voor beide partijen belangrijk....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
07 apr 2013 17:42 |
|
|
erwin996
M140i
|
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
07 apr 2013 17:57 |
|
|
de911gek
|
...10-20% op een 991 bij een PC... keep on dreaming....
|
07 apr 2013 18:00 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Staat er al maand of 4 zeker; Uniek, want handgeschakeld (wordt echt een collectors item, met al die automaatfrieks in deze wereld). http://www.porschecentrumamsterdam.nl/p ... 78920.htmlIk heb het geld niet, anders had ik de auto al gekocht!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 apr 2013 18:26 |
|
|
erwin996
M140i
|
Bied 10% onder de vraagprijs, zeg dat je geen afleverbeurt en geen garantie hoeft, en je krijgt je 991 direct mee Bij auto's die langer staan, met name bij de overgang naar een nieuw kalenderjaar, is er meer mogelijk. Zo ook bij incourante kleuren (groen?). Mijn eigen auto was overjarig en de eerste eigenaar (die de auto nieuw kocht in 2006) kreeg 'm mee met een korting van 45.000 euro (145.000 --> 100.000 euro), dat is ruim 30% korting. Verkocht bij de Nederlandse Porsche dealer Zoals Dial_888 al zegt, een goede relatie (waaronder aftersales) met de verkopende partij is ook wat waard (letterlijk en figuurlijk).
|
07 apr 2013 18:31 |
|
|
de911gek
|
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen Erwin, ook bij een PC. Het betreft dan vaak wel wat oudere autos / modellen / bijz. kleuren /autos- / types waar ze er te veel van hebben staan en zeker ook zo tegen het eind van het jaar. We hebben het hier echter over de 991 die net uit is, waar er nog niet heel veel van zijn en we schrijven april (met mei en juni samen de beste occassion verkoop maanden). Kortom ik denk dat 10-20% op een 991 bij een PC niet realistisch is... maar ik hoop voor TS natuurlijk van harte dat ik het mis heb... ik spreek hier puur uit eigen ervaring...
|
07 apr 2013 18:58 |
|
|
erwin996
M140i
|
Beetje moeilijke discussie, want als je het hebt over 10-20%, dan kan dat exact 10% zijn of 19,9%. Het ene is meer realistisch dan het ander. Ik spreek ook uit ervaring. Soms zijn jonge occasions zó hoog geprijsd dat je een dief van je portemonnaie bent als je niet minimaal 10% korting vraagt. In andere gevallen zijn jonge occassions echter zó scherp geprijsd dat ik ze nog voor de vraagprijs zou willen kopen zonder enige korting te durven vragen. Het ene P-centrum heeft scherpere prijzen dan het andere. Dus al met al zeg ik dat een korting van 0% tot 20% voor de hand ligt. Afhankelijk van de vraag of de betreffende auto (veel) te hoog geprijsd is, en of je garantie, een afleveringsbeurt en/of een goede relatie wil blijven houden.
|
07 apr 2013 19:21 |
|
|
johan7887
|
Bedankt voor alle input.
Biedt stof tot nadenken. Heteren lijkt over het algemeen iets scherper geprijsd inderdaad. Een het aanbod 991's is nog niet heel groot dus biedt waarschijnlijk minder speelruimte.
Wat zou een redelijke afschrijving moeten zijn op een 991 van ongeveer één jaar oud, 10-30k kilometers 15, 20, 25, 30% onder de nieuwprijs?
Lastig ook dat je op porsche.nl geen configurator hebt met prijzen. Maakt vergelijken wat moeilijker.
|
07 apr 2013 21:44 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik denk dat de Porschedealers nog weinig zakken met de prijzen; wel van de 997. Wat vond je van onderstaande?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 apr 2013 21:47 |
|
|
johan7887
|
Ja hele mooi auto. Maar ik ben echte PDK liefhebber Ik dacht meer aan http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=3of http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=4Deze zijn voor het mooie eigenlijk net nog even te duur. Ik heb mijzelf een budget gesteld van 110k voor een BTW auto. Zwart interieur, PDK, sport chrono, sport uitlaat, liefst glazen schuifkantel dak. Kleur is wat minder relevant wellicht. Kan hem altijd wrappen dacht ik. Misschien ook wel leuk.
|
07 apr 2013 22:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Was ook in de markt en kon bij aanschaf van een nieuwe 991 een fikse korting krijgen zonder inruil Een 991 van een klein jaar uit Dld was ook een leuke optie. Bij de aanschaf van de GT3 waren ze niet zo scheutig, bij de bepaling van de prijs waren ze al aardig scherp Hij was eerlijk en gaf aan ze niet meer uit te delen en zag ze in Dld ook niet veel goedkoper staan Natuurlijk wel wat gedaan en was tevreden met de auto. Bij de aanschaf van de BMW (ook zonder inruil) kreeg ik een hele fikse korting en nooit eerder gehad Je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 apr 2013 22:30 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Succes, enneh afleveringskosten 1495,- moet je ook wat aan doen. Auto is maar net afgeleverd dus die hoeven ze niet nog een keer op te voeren. Anders wil ik voor voor die 1495,- kenteken overschrijven en de auto poetsen....en als extra na de shake down de sleutels overhandigen En hou rekening mee dat ze voor jouw heel hard lopen zonder inruil.....
|
07 apr 2013 23:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Vergeet het bosje bloemen niet
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 apr 2013 23:56 |
|
|
johan7887
|
Bedankt voor alle tips en suggesties. Het zal nog even duren, maar laat nog wel even weten wat het is geworden.
|
08 apr 2013 18:05 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
nog één laatste tip: doe geen concessies aan wat je echt belangrijk vindt. Daar krijg je binnen een paar maanden spijt van als de eerste shock&awe voorbij is! Dus pdk: dan pdk. Sport chrono? dan sport chrono. Kleur kan nog wel al zou ik dan wel eerst zoeken naar wat een goeie wrap kost en waar je dan de echte lak nog ziet (in deur?) of het wel/geen optie voor je is.
etc....
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
08 apr 2013 19:14 |
|
|
johan7887
|
Hoi Caelin. Goed dat je het zegt....ik ben al redelijk specifiek in mijn eisen, maar niet eens echt over nagedacht wat jij zei. Ik hoef hem ook niet na 3 jaar weer in te ruilen voor iets anders. Waarschijnlijk wacht ik dan tot het nieuwe model weer een jaar oud te krijgen is. Ik zag trouwens nog een mooie auto staan bij Beer Exclusief voor een aantrekkelijke prijs. http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 3624-a6e6e. Ik heb dat een minder goed gevoel bij dan bij een PC maar is dat terecht? Iemand hier ervaring mee? Bvd
|
08 apr 2013 19:19 |
|
|
johan7887
|
oeps. Sorry. Geen S Prijs niet eens zo aantrekkelijk dan volgens mij.
|
08 apr 2013 19:21 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Ik zou toch hier in Duitsland kijken. Dit zijn allemaal garantieauto´s, je hebt geen gedoe over afleverkosten (kennen ze hier niet), prijzen zijn doorgaans redelijk scherp en invoeren in NL stelt niets voor. Grootste voordeel, door de optieprijzen hier (lager) zijn de auto´s vaak goed aangekleed en het aanbod is vele malen groter, dus de kans dat jouw droomcombi erbij staat is ook wat groter. Bijkomend voordeel, je krijgt een splinternieuw kentenken, dus de buren zullen denken dat je jezelf op een nieuwe hebt getrakteerd Ik ben niet zo de link inplakker maar bij PZ Köln staan er 2 (zwart, PDK, schuifdak, PSE) en in Aachen staan er 3. Pak even de detailsuche erbij in de porsche gebrauchwagensuche op Porsche.de, klik je gewenste opties aan en laat de zoekmachine zijn werk doen. Boek vervolgens met je vrouw/man/vriendin/maat een overnachting in Maastricht en ga lekker op zaterdagmorgen vroeg aan de gang, hele dag porschekoffie drinken, porschekoekjes eten en rijden...
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
09 apr 2013 8:22 |
|
|
johan7887
|
Hoi Pieter. zeker geen slecht idee! Ik post net ook een nieuwe topic. Het lijkt alsof nieuwe P's ook tot 10% goedkoper zijn in DE? ALs ik een offerte download de auto op porsche.de nabouw en daar dan de vastgestelde? BPM bedragen bij optel dan zit ik er 8-10% onder? ENig idee of dit klopt? Bvd Johannes
|
09 apr 2013 9:00 |
|
|