Re: Sneaky roestplekje van de 993....
Een zo compact mogelijk verhaal m.b.t. de "werkzaamheden" aan de achterzijde van de 993
RHet vertrekpunt was het mogelijke corrosieprobleem . . .
Na demontage van allerlei delen, achterlichten, reflectorbalk, achterbumper(schild), hitteschilden, uitlaatdempers, katalysator (niet noodzakelijk, maar wel voor mijn overige werkzaamheden), etc. eerst maar eens de (gelukkig) oppervlakkige roest verwijderd, in de zinccoating gezet en weer netjes in de lak gespoten.
En aangezien een de "achterzijde" wel een grote opknapbeurt kon hebben, gelijk alles wat op te knappen viel aangepakt.
De distributiepakkingen zijn normaliter niet te bereiken, vervangen, deksels netjes gemaakt en gemonteerd. Hetzelfde geldt voor de kleppendeksels en pakkingen.
De beplating om de motor gedemonteerd en vergezeld van allerlei andere delen netjes laten poedercoaten.
Zoals gebruikelijk sla ik weer helemaal door en naast intensief schoonmaken van allerlei delen gelijk RS motorlagers, "RS" motordrager (die zwarte balk van L naar R) en een X-pipe met 2 100 cellen sportcatalysatoren gemonteerd.
Daar waar nodig, nieuwe steunen voor de bumpers, hitteschilden etc. etc.
Al met al een pittig klusje, je hebt absoluut eer van je werk, maar eenmaal dichtgebouwd . . . zie je er he le maal niets meer van
Nog één blik dan op al het moois . . .