Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:37

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Premie Verzekering omhoog voor hardrijders 
Auteur Bericht
Bericht Re: Premie Verzekering omhoog voor hardrijders
Dat is juist mijn dilemma. Op het tractor- of het porsche forum? We praten hier wel over een Porsche Diesel Tractor. Had je nog niet gezien zeker?
En wie vertegenwoordig je als je schrijft 'we' ? 100, 76, 54, 36 of misschien 5 % van de forummers hier? Doe eerst maar eens een enquête houden dan.

13 apr 2013 20:57
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik ben eerlijk gezegd meer klaar met forummers die zich boven de gemiddelde weggebruiker vinden staan, daarom vinden dat ze wel harder mogen rijden door een woonwijk omdat ze veel belasting betalen, en agenten die terecht handhaven maar sukkels vinden.

Stel dat je met 30 km/h nog net op tijd stil kan staan voor een overstekende kleuter.
Veel mensen denken dan dat als je 50 had gereden, je de kleine dan met maar 20 aanrijdt.
Das een groot misverstand dat je met Havo 4 natuurkunde al kan narekenen. Keep dreaming.

Ik heb met verbazing weer veel voorbeelden gezien van asociale haddrijders in drukke speel en winkelstraten vandaag. Al het leuke speelgoed komt weer naar buiten in de regio Heemstede, veel mooie autos met mannetjes die er terecht trots op zijn, net als ik. Maar waarom dan meteen schijt hebben aan je omgeving ? Het is kennelijk altijd goed gegaan en daarom denken ze dat ze zeker weten dat er niks kan gebeuren. Ja en anderen moeten gewoon uitkijken, toch ?.

Ik heb in mn omgeving 2 voorbeelden waar het goed mis is gegaan, achteraf zitten ze dan de rest van hun leven te janken dat er nog nooit wat gebeurd was. Klopt, dat soort dingen doe je ook maar 1x in je leven, dat geld ook voor zelf doodgereden worden of een ander dood rijden. Zonder riem met je kop door de voorruit stuiteren doen mensen ook vaak maar 1x. Of omdat er niks meer te rijden valt, of omdat ze het wel uit hun kop laten om nog een keer zonder riem te rijden.

Maar OK dan, meestal gaat het dus wel goed, maar zorgt het voor veel irrtitatie en onrust bij anderen die daar rustig met hun kroost lopen te genieten van het zonnetje, ijsje eten bij van Dam, beetje shoppen met je vrouw.. Wat is er nou in godesnaam verkeerd aan om daar nou gewoon met 25 of 30 langs te rijden ipv 50-60 of zelfs 70. Naast een beetje respect klopt kennelijk de combinatie pakkans en boete dus ook nog niet.

Afgaande op het huilgedrag rond de "gedrag afhankelijke verzekeringspremie" zou dit weleens een hele goede maatregel kunnen zijn. Eikeltjes gaan nl vooral klagen als ze zelf ergens last van krijgen, de beste indicator voor een goed idee dus.

Zo moet ik nu ook ophouden met zeuren hier ?

Laatst bijgewerkt door lindemans op 13 apr 2013 21:04, in totaal 3 keer bewerkt.

13 apr 2013 20:58
Profiel
HIGH FIVE, MAN!

13 apr 2013 21:02
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Aircooler schreef:

Laat me raden. Krant: de Telegraaf. Politieke partij: VVD, intolerante vleugel. Sport: golf. Kleding: rode of gele pantalon. Auto: met ingebouwde voorrang.

Werkelijk knap, op 1 na, werkelijk alles fout.
Vooroordelen en aannames,
Gezien alle reacties begrijpelijk, heb zojuist even gekeken wat zoal gedumpt is, probleem zit in jezelf dus de oplossing ook.

Je hebt gelijk hoor!

13 apr 2013 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Nee hoor, feitelijk correkt. De gemiddelde porscheliefhebber is het met je eens. Ik ben een gemiddelde porscheliefhebber dus mag dit zeggen vind ik.

lindemans schreef:
Ik ben eerlijk gezegd meer klaar met forummers die zich boven de gemiddelde weggebruiker vinden staan,

Zo moet ik nu ook ophouden met zeuren hier ?

13 apr 2013 22:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
lindemans schreef:
Ik ben eerlijk gezegd meer klaar met forummers die zich boven de gemiddelde weggebruiker vinden staan, daarom vinden dat ze wel harder mogen rijden door een woonwijk omdat ze veel belasting betalen, en agenten die terecht handhaven maar sukkels vinden.

Zijn we afgedwaald :?: :roll: ... of heeft de discussie zich in ene verplaatst van de auto(snel)weg (zonder zijstraten, spelende kinderen, loslopende honden en overstekende rollator bestuurders) naar de bebouwde kom :scratch:

Ik vind het meer dan prima als Oom (of Tante) Agent daar eens flink gaat schrijven ... en zie dat liever dan een (on)opvallend busje langs de snelweg waar bijna iedereen (ook de niet hardrijders) voor op de rem gaat ...

14 apr 2013 7:25
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Zo naar de lentemeeting. Lekker knallen :popcorn:

14 apr 2013 8:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Olaf schreef:
lindemans schreef:

Zijn we afgedwaald :?: :roll: ... of heeft de discussie zich in ene verplaatst van de auto(snel)weg (zonder zijstraten, spelende kinderen, loslopende honden en overstekende rollator bestuurders) naar de bebouwde kom :scratch:

Ik vind het meer dan prima als Oom (of Tante) Agent daar eens flink gaat schrijven ... en zie dat liever dan een (on)opvallend busje langs de snelweg waar bijna iedereen (ook de niet hardrijders) voor op de rem gaat ...

+1

Zelf zit ik ook regelmatig boven de toegestane limiet op wegen waar ik 120 of 90 mag, maar ik ben ook wel een van de weinigen die 30 doet waar je 30 mag.
Mensen die 50 doen waar je 30 mag, dat zijn diegenen die veel minder verantwoordelijk rijden. (tenzij omstandigheden er naar zijn, bv als het nacht is ofzo natuurlijk)
En zo'n berichten van 'ik reed 70 waar je 30 mag, geen boete gekregen' oid, ga je hier waarschijnlijk nooit zien. De gemiddelde Porsche rijder is volgens mij meer bewust van wat een 'wapen' je auto kan zijn dan de gemiddelde bestuurder.

14 apr 2013 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Hoe weet het systeem dat ik de bestuurder ben? Voor t zelfde geld zit ik op de bijrijdersstoel met mijn phone.... Wt een onzin!

14 apr 2013 8:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Maarten schreef:
Kun je wat bewijzen van je stelling dat hardrijden oorzaak nummer 1 is posten/linken (qua kortzichtige, kinderachtige opvattingen)?

Kom op Aircoolert: je hebt er een halve dag de tijd voor gehad!

14 apr 2013 9:16
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Staat op nummer 8 :wink:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/ ... ongelukken

14 apr 2013 10:31
Profiel
de911gek schreef:
marino schreef:
Vind je het nou echt zo fijn om iedere keer weer hier de knuppel in het hoenderhok te gooien?

+1
@aircooler: misschien beter dat je (ook gezien je Avatar) op tractorforum.nl de knuppel in het hoenderhok gaat gooien.. we zijn er op dit forum wel een beetje klaar mee..

Definitie van een trol:

-De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.
-Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
-Materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden, is ook een veelvoorkomende methode.
-Meningen geven die niet van toepassing zijn op de werkelijke gedachtegoed van de poster
-Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.
-Schijnargumenten geven, met als enkel doel de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.
-Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.

Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt, en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid. Hij zal daarbij niet vermelden dat een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden. Trollen houden van discussiëren, ook over trollen zelf, zonder inhoudelijk doel noch einde: daarom is het niet uitzonderlijk wanneer een trol (met de truc van "al wat je zegt, ben je zelf!") anderen van trollen beschuldigt.

14 apr 2013 11:19
Profiel
Vaak, niet altijd, zijn trollen ook moderator Afbeelding :mrgreen: :popcorn:

14 apr 2013 11:38
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Enguess schreef:
Staat op nummer 8 :wink:

I know. Airknoeiert is typisch iemand die veel roept maar weinig met feiten op heeft. Wat dat betreft zou hij links kunnen zijn 8)

14 apr 2013 12:22
Profiel
Tilt! schreef:
Definitie van een trol:

-De trol zaait....etc

Whatever...ik vermaak mij opperbest met alle commentaren. En ik kan iedereen hier, maar ook daarbuiten, het boek 'Traffic' van Tom VanderBilt aanraden. Verkeer&psychologie zal ik maar zeggen. Eigenlijk verplichte kost voor iedere automoblist en chauffeur.

http://othemts.wordpress.com/2009/04/28 ... anderbilt/

14 apr 2013 15:44
‘64 Kever
bully schreef:
Vaak, niet altijd, zijn trollen ook moderator Afbeelding :mrgreen: :popcorn:
Maar ook op het forum dat ze modereren? ;)

Topic gaat nergens over, hardrijden hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar zoals altijd, je weet niet of het KAN, je weet dat het KON... En volgens mij heeft NIEMAND hier iets gezegd over (te) hard binnen de bebouwde kom....

Om daar wel even een zij sprongetje over te maken... Op dit moment loopt er weer zo'n schitterende campagne, die posters/affiches met dat jochie op de fiets met 30 en 50 bordjes... Die hangen ze dan vervolgens om de 15 meter op, zodat ik totaal afgeleid word door de enorme overvloed aan witte postertjes aan lantaarnpalen. En nog leuker, ze hangen diezelfde affiches op, op een weg waar je ZEVENTIG mag.... :bang: Onnodig belastingcentjes weggooien? Nee joh!

14 apr 2013 17:39
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Aircooler schreef:
het boek 'Traffic' van Tom VanderBilt aanraden.

Jij bent wel een kei in het achteraf veranderen van je berichten zeg ... net voordat iemand kan reageren (of gereageerd heeft) ....

Mss moeten we de termijn van 48 uur nog verder naar beneden (gaan) halen :roll:

14 apr 2013 17:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Amerikaans..
Amerikanen en autorijden ... yeah right !! :flush:

Enne ... welk land vervuild het meest ...trekt zich geen zak aan van milieu enz enz.... :ass: :ass:

Juist ! en daar wordt dan naar verwezen in een post.. :res: :salut: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :cheers: :cheers:

EDIT: Verwijzing alweer weg, hoe bedoel je ... ach laat maar..

14 apr 2013 17:44
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Don't waste your time aan die clown. Roept van alles en onderbouwt niets.

14 apr 2013 18:46
Profiel
MOD: Volledige en beslist niet noodzakelijke quote van direct bovenstaand bericht geveegd. Quote met beleid en hou het forum leesbaar :idea:

Nooit geweten en gezien dat onderbouwen hier een issue is. Een aantal van jullie reageert met de onderbuik. In niets verschillend van het werkelijke leven. Als iemand hier eenmaal in het verdomhoekje zit, kan ie zich nooit meer revancheren. Jammer maar helaas. Ga mij eens incognito begeven bij zo'n P -meeting. Kijken welk vlees in de kuip..
Mag ik mijn burgerbakkie dan in de buurt parkeren?

En moderator. Iemand kan tot een ander inzicht komen. Dat is het voordeel van geschreven tekst. Waarom dan zo'n bezinningstermijn verkorten?

14 apr 2013 20:20
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Aircooler schreef:
Tja, zeker nooit een ernstig ongeval met peilloos leed beleefd? Hard rijden is oorzaak no1. Excuses, dat ik het droomwereldje van de petrol head ietwat verstoor.

Keer nummer 3: post eens wat bewijzen!!!

Je komt hier alleen maar om lekker overal tegenaan te schoppen en als het er op aan komt dan kom je niet door. Tikje zielig niet?

14 apr 2013 20:53
Profiel
Maarten schreef:
Keer nummer 3: post eens wat bewijzen!!!

Je komt hier alleen maar om lekker overal tegenaan te schoppen en als het er op aan komt dan kom je niet door. Tikje zielig niet?

Hierbij.

http://www.verkeerspro.nl/verkeerskunde ... eluk-fors/

Wat mij betreft, is de discussie verder gesloten.

14 apr 2013 21:28
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Suggestief stukje zonder onderbouwing.

14 apr 2013 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Premie aanpassen... Doen!.

Oh ja, dan ook alles in europa gelijkstellen uiteraard. Dus ook MRB en extra belastingen zoals BPM (leg dat maar eens uit aan een buitenlander wat dat is) ook verzekering gelijk....alles gelijk stellen.

Dan ben ik het er helemaal mee eens!!

14 apr 2013 21:53
Profiel
Afbeelding

15 apr 2013 1:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende