Auteur |
Bericht |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Opladen zonder lichtnet mogelijk ?
Kan je de accu ook op sterkte houden als je geen lichtnet in de garage hebt, door bijvoorbeeld een 2e accu (die ik zo nu en dan thuis zou kunnen opladen) aan te sluiten op de hoofdaccu.
Of zou je ook een "druppellader" oid kunnen gebruiken zonder netstroom???
|
29 jun 2005 22:32 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Hallo,
Ik zou in jouw geval een zgn. Jumpstarter kopen: een mobiele accu met startmogelijkheden. Bij vele bouwmarkten te koop voor ca 45 euro.
Asls je deze thuis oplaadt en vervolgens enkele dagen parralel aan je accu zet zal de lading 50/50 over beide accu's verdeeld worden.
Vervolgens kan je er weer even tegen. Thuis jumpstarter weer volladen etc...
Gr. Gijs.
|
29 jun 2005 22:47 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Kijk dat bedoel ik, thankx
|
29 jun 2005 22:51 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Hallo Marcos
of een klein zonne paneeltje http://www.acimaccubedrijf.nl/
werkt perfect je hebt maar een paar ampare nodig om je accu op peil te houden en een klein zonne paneel kost ongeveer 165 euro dus dat zal de pret niet drukken.En nog een voordeel de stroom is gratis dus hij verdient zich zelf terug.
anton964
|
29 jun 2005 23:27 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Hmm. Goede tips natuurlijk maare; zou je accu het niet een heel stuk langer uit moeten kunnen houden? Zoveel stroom gebruikt een alarm toch niet?
Ik laat de mijne, ook een SC Targa met een klasse III, wel eens een paar maanden staan en nix aan de hand. Zou ik de enige zijn die zijn auto met klasse III alarm wel eens een maandje, of misschien wel twee, niet gebruik zonder dat de accu dan leeg is?
J.
|
04 jul 2005 23:06 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Ik denk dat ik twee weekjes vakantie dan ook wel kan overbruggen zonder opladen, toch ...
|
04 jul 2005 23:22 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De accu van mijn 964 houdt het iets meer dan 2 weken vol en dan istie leeg Dus als je mazzel hebt dan zijn de 2 weken geen probleem. Een kennis van me heeft een 3.2 en bij haar is de accu na 4 DAGEN al helemaal plat
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
04 jul 2005 23:48 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Als je een 964'er (die enorme stroomverslinders zijn) aan zo'n gamma-spul gaat hangen is het verhaaltje uit als je de contactsleutel nog maar bekijkt ...
Is trouwens ook de vraag niet dacht ik ... hij wil de batterij "onderhouden"
Een 964 trekt een batterij in nieuwe staat (die ongeveer 10x zo sterk is als zo'n gamma-ding) leeg in 2 a 3 weken stilstaan.
Dat gamma spul is leuk om zaklampen op te laden ensow ... maar niet voor een 964 ... ech nie ...
2e batterij aanhangen verleng je enkel de "leeglooptijd" een beetje.
Kvrees dat je voor dit probleem niet echt een passende oplossing kan vinden ... of ja mss wel ...
Wel lastig voor de buren ensow ...
Dirk
|
05 jul 2005 3:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Afgelopen winter, na vijf weken stil gestaan te hebben, startte mij P. de gelijk de eerste keer. Zo kan het dus ook.
|
05 jul 2005 11:00 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
uhu ... zolang het geen type 964 is zal dat idd nie echt een probleem zijn.
Grote boosdoener (of één van de) is het standaard ingebouwde alarmsysteem in een 964'er.
Dirk
eneuuu op de vraag die gaat volgen ...
Neen dat kan er niet uit op een behoorlijke manier ...
|
05 jul 2005 12:43 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Je kan blijkbaar ook een kabel van de accu loshalen, terwijl je het contact aan hebt, om het alarm niet te laten afgaan.
Moet je dan je alarm weer resetten als je de accu weer aansluit ?
|
05 jul 2005 12:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij zit dat ingebouwde alarm ook in een 3.2 en is dit in/uit te schakelen met de sleutel in het portier.
Laatst bijgewerkt door WdePundert op 05 jul 2005 16:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jul 2005 13:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Pff....heb zelf ook behoorlijke problemen gehad met accu. Meerdere keren vervangen, kon max. 1 a 2 weken stilstaan...Was ook geen lekstroom te meten...wat een gedoe zeg ...Uiteindelijk wel een oplossing gevonden, kan iedereen aanraden: Verkopen!
is inderdaad een typisch 964 probleem, zoveel is me wel duidelijk geworden in de loop der tijd....
|
05 jul 2005 14:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet generaliseren, want dan toch echt exemplarisch
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jul 2005 14:26 |
|
|