Auteur |
Bericht |
Bruno911
|
Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Tussen 2.000 en 4.000 toeren, bij constante stand van het gaspedaal sputtert en schokt mijn 911 2.7S van 1977. Dit probleem speelt nadat ik de luchtpomp heb laten verwijderen, de luchtpomp zit om US-versies van de 2.7. Motor klimt wel heel snel in toeren, en lijkt voldoende benzine te krijgen. Kleppen en ontsteking staan - volgens een P-specialst - goed gesteld. Probleem treedt alleen op onder deellast.
Wie o wie heeft een idee wat dit kan zijn en hoe dit te verhelpen?
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
19 apr 2013 18:31 |
|
|
Glas_911
nu 996 MK2 C2, ex 2.7 Boxster & 2.5 BoxsterLeeuwarden
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
tank je 98 ?
_________________________________________ Windows Down, Downshift and.... Enjoy the Music
|
19 apr 2013 19:52 |
|
|
Bruno911
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Ja, ik tank 98. Is dat goed, of moet ik juist 91 tanken?
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
19 apr 2013 20:47 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Mijn eerste ingeving: De motorregeling zal standaard rekening houden met de belasting van deze luchtpomp. Nu deze belasting weg is, is die regeling wellicht de weg kwijt.
Je zou eens moeten uitzoeken wat er nog meer afwijkend is bij de US versie tov de Eu versie.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 apr 2013 22:19 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Zijn de injectoren die de lucht de cilinder koppen in blazen ook verwijderd en voorzien van korte afsluitboutjes ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 apr 2013 23:36 |
|
|
bully
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Waarschijnlijk iets teveel voor-ontsteking door het gemis vd luchtpomp. Dus de verdeler een klein tikkie terug.
|
20 apr 2013 0:40 |
|
|
Bruno911
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
De injectoren van de luchtpomp zitten toch juist in het uitlaatsysteem? Volgens mij wordt er zuurstof bij het uitlaatgas gevoegd om het schoner te laten zijn. Maar goed, de luchtinjectoren zitten er nog. Zijn dichtgeknepen en nog niet vervangen door afsluitboutjes.
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
20 apr 2013 12:58 |
|
|
martiniberica
wassenaar/moraira
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
benzine pomp? Als deze op stuk gaan staat, dan gaat de auto stotteren. Mijn 911sc staat nu bij de garage en wacht op een pomp
|
20 apr 2013 19:16 |
|
|
germenso
911S 1975Terheijden
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Ja, ik weet het! Ik heb hetzelfde probleem jarenlang gehad bij mijn 1975 S. Een aantal Porsche specialisten hebben hun licht erover laten schijnen maar helaas! Steeds kleine stapjes beter maar het probleem nog steeds niet opgelost. Inmiddels is wel zowat alles vervangen van de K-Jetronic en misschien is dat na 38 jaar niet eens zo slecht. Bij mij inderdaad ook alles geprobeerd met CO en ontstekingstijdstip, nieuwe kabels, injectoren en ga maar door. Zelfs de mengverdeler. Kennelijk is de expertise die bij dit brandstofsysteem hoort aan het uitsterven. Totdat, het lijkt wel een sprookje, ik mijn heil ben gaan zoeken bij een bedrijf in Bergen op Zoom dat zich met Cardiagnose bezighoudt. Dit op advies van een Bosch revisiebedrijf in Breda dat me vertelde dat daar de nodige kennis was. Gebeld en met mijn boekenkennis proberen uit te leggen wat dan volgens mij wel het euvel zou kunnen zijn. Helaas, ik kreeg geen kans. De heer aan de andere kant, Sid, zei me dat als hij eraan ging beginnen het op zijn manier zou gebeuren, en dat is gewoon bij het begin beginnen. Niet bij de mogelijke oorzaak. Gewoon dus: is er overal compressie, vonk, genoeg druk van de pomp etc. Dat gaf mij al voldoende vertrouwen eigenlijk. Een paar dagen later later kwam hij met de conclusie en die was dat hij bij de warmloopregelaar uitkwam. Deze moet bij warmer lopen van de motor geleidelijk minder brandstofdruk leveren aan de mengverdeler, en deze liep juist op, tot zelfs boven de 4 bar. Het gevolg is dat de plunjer van de mengverdeler boven en onder ongeveer gelijke druk te verwerken krijgt en dan als het ware op en neer gaat pendelen omdat de luchtweger dan zowat vrij kan bewegen. Schokkend lopen op deellast is dan het gevolg. Vollast geen probleem want dan staat alles open. Om kort te gaan: Geert Jan Schreurs uit Den Haag ( zoek op warmloopregelaar op Marktplaats ) heeft de WUR doorgemeten en de conclusie bevestigd. Hij heeft het spul weer terug naar nieuw gereviseerd en voor het eerst in 8 jaar heb ik een Porsche die over het hele toergebied gaat als de brandweer. Zonder hikje. En wij leefden nog lang en gelukkig.
_________________________________________ neufcentonze
|
20 apr 2013 22:17 |
|
|
Bruno911
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
@germenso: is "fijn" om te horen dat jouw 911 precies hetzelfde probleem heeft. Mijn technische kennis reikt niet ver genoeg om inhoudelijk te kunnen reageren op wat er aan de hand is. Nog wel even een vraag: mijn auto schokt niet alleen als hij war, is, maar ook koud. Was dat bij jou ook
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
20 apr 2013 22:32 |
|
|
bully
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Golf GTI Forum. Zitten handige jongens bij
|
20 apr 2013 22:43 |
|
|
germenso
911S 1975Terheijden
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Klopt, maar in iets mindere mate. Maar, maak niet de fout die ik gemaakt heb door op mijn verhaal af te gaan en nu zomaar de warmloopregelaar te vervangen. Zoek een goede vakman die daadwerkelijk vooraan begint. Het zoeken kan even duren, waarvan akte, maar dan weet je ook gelijk wat het euvel precies is. Overigens kostte de diagnose me iets meer dan 180 euro, en dat is een fractie van wat ik er in de afgelopen jaren aan heb uitgegeven.
_________________________________________ neufcentonze
|
20 apr 2013 22:48 |
|
|
bully
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Dus is de verbranding wat verstoord lijkt mij dan. Ontsteking iets verlaten zou kunnen helpen. Je kunt het allicht proberen, terug-zetten is zo gebeurt
|
20 apr 2013 22:52 |
|
|
richard911sc
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Bruno, begin is bij co, luchtpomp blaast idd in uitlaat gedeelte in. deze even laten controleren bij een willekeurige garage en moet tussen de 1,5 en 2,5 zijn, lang geleden was deze bij mij ook afgekoppeld en co iets bijgesteld. is denk ik t makkelijkst om mee te beginnen. evt afdoppen, kosten 2,50 per stuk. succes
|
21 apr 2013 8:45 |
|
|
bully
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Weet niet wat de CO bij een SC moet zijn. Dacht dat de mijne op 3 staat.
|
21 apr 2013 11:44 |
|
|
richard911sc
|
Re: Help, mijn 911 2.7 schokt onder deellast
Mijne staat nu op 2, was zelf eens bezig geweest, en bleek toen op 6 te staan. en de mijne is 82er, op twee rijd ie perfect. gr Richard
|
22 apr 2013 12:53 |
|
|