Bij Motron hadden ze het erg druk, maar ik ben er zaterdag geweest.
De dorpels zijn niet heel erg netjes gemaakt (waarschijnlijk wat roest), maar niet zo dat er direct wat aan gedaan moet worden. Ik mag er dus gewoon mee rijden en dat over een jaar of twee aan laten pakken.
De onderkant kent een heel klein scheurtje (omdat ze onvoorzichtig zijn geweest met het van de boot halen, dat doen ze met een heftruckje).
Er zit linksachter boven het achterlicht en bij het achterwiel plamuur, maar het lijkt erop dat het niet is om schades weg te werken, want het metaal is nog gewoon dun. Het schijnt dat die amerikanen van dat smeerplamuur gebruiken voordat ze overspuiten ipv spuitplamuur.
Technisch in zeer goede staat.
De remmen zijn geen enkel probleem voor de RDW (zijn zelf heel erg goed).
De uitlaat kent een klein gaatje (wordt geprobeerd te lassen, als dat niet gaat ben ik 600 euro armer).
En natuurlijk moeten de voorlichten aangepast worden voor de RDW (stadslicht mag niet oranje en andere voorlampen).
En natuurlijk de rubbers die zijn uitgedroogd. Bij Motron zeiden ze dat ik eventueel nog wel zou kunnen wachten met de rubbers.
Wat wordt eraan gedaan:
- de onderkant (klein beetje laswerk en een zinklaag en daarover een plasticlaag? (dit heeft een apparte naam, maar dat weet ik niet meer) dit was orgineel ook zo?
- Lichten voor de RDW
- Onderhoudsbeurt
- Uitlaat (lassen, maar misschien vervangen)
- En dan wordt de RDW-keuring geregeld! (Er wordt deze week een afspraak gemaakt, maar ivm mijn vakantie zal dat waarschijnlijk pas begin september worden).
Dus afgezien van de dorpels geen enkele verrassing. Ja misschien is de onderkant wel een beetje jammer van dat scheurtje, maar wel is de onderkant voor de rest in puike staat gelukkig.
Die dorpels zijn bij veel oude (klassieke) porsches wel een probleem geloof ik. Is er iemand die een dergelijke reparatie heeft uitgevoerd en weet ongeveer de kosten hieran??
Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik 15" velgen eronder heb zitten, klopt het dat dit een optie was?? Standaard was toch 14"?
Een vijfbak was toch ook een optie? of vergis ik me en was dat in 1969 al standaard?
Gr, Ronald, de gelukkige porsche 911 man