Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:53



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
M030 vs. H&R bij een 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht M030 vs. H&R bij een 996
Nou, mijn 996 heeft dus blijkbaar een M030 onderstel (hij staat bij ERPA voor wat rammels in de voortrein, en ze moesten speciaal bestellen namelijk omdat het M030 was), maar hij is niet echt laag. Ik zag sowieso al dat er Bilstein schokdempers op zitten.

Nu kan ik op ebay voor 230 euro, nieuwe H&R veren halen, Die zouden 25mm lager zijn. Is dat 25mm lager dan M030? Of 25mm lager dan standaard.

De M030 optie staat niet in m'n optie lijstje, dus ik denk in de afgelopen x aantal jaar iemand dat er dus onder geklust heeft. Kan je M030 met de oude veren gebruiken? M030 is meer dan alleen schokdempers & veren ... Ook draagarmen en reactie stangen enzo.

Iemand suggesties? Ik wil hem namelijk graag iets lager hebben. Vind dat optisch toch wel wat mooier.

Zo laag istie nu
Afbeelding


10 apr 2013 18:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: M030 vs. H&R
Die 25 mm kan je wel gebruiken, al zou het 40 mm zijn.
H&R gaat uit van standaard, dus hij zou dan 25 mm lager worden dan standaard, de 996 staat, zoals afgebeeld, nagenoeg op standaard hoogte.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


11 apr 2013 7:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: M030 vs. H&R
dan bestel ik het maar denk ik :)

heeft M030 standaard trouwens bilstein dempers?


11 apr 2013 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: M030 vs. H&R
Mijn antwoord is heel simpel, maar mijn bericht moet minimaal 10 cijfers bevatten.
Het antwoord is: Ja, M030 is bij de 996 Bilstein.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


11 apr 2013 11:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht Re: M030 vs. H&R
Renntech schreef:
maar mijn bericht moet minimaal 10 cijfers bevatten

...zijn maar 8 cijfers...:-)
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


12 apr 2013 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: M030 vs. H&R
Of letters :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


12 apr 2013 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: M030 vs. H&R
Is van een afstand niet helemaal te beoordelen maar als er wat rammelt in de voortrein zijn het zeer waarschijnlijk de draagarmen. De rubbers drogen uit waardoor deze gaan 'klapperen'. Even goed na laten kijken. De rubbers zijn helaas niet los te vervangen dus de hele draagarm moet dan vervangen worden en de uitlijning van de wielen weer gedaan worden.

Het M030 onderstel zit 'm meer in de veren/schokbrekerset dan de verlaging. Een M030 onderstel levert maar 10mm verlaging op.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 apr 2013 23:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: M030 vs. H&R
maurice schreef:
Is van een afstand niet helemaal te beoordelen maar als er wat rammelt in de voortrein zijn het zeer waarschijnlijk de draagarmen. De rubbers drogen uit waardoor deze gaan 'klapperen'. Even goed na laten kijken. De rubbers zijn helaas niet los te vervangen dus de hele draagarm moet dan vervangen worden en de uitlijning van de wielen weer gedaan worden.

Het M030 onderstel zit 'm meer in de veren/schokbrekerset dan de verlaging. Een M030 onderstel levert maar 10mm verlaging op.


Bedoel je niet de reactiestangen? Reactiestangen zijn bij 996 wel vaker aanleiding voor rammels bij klinkers of drempels.


18 apr 2013 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: M030 vs. H&R bij een 996
Inderdaad, uitgedroogde/uitgezakte stabilisatorstang-rubbers veroorzaken ook dit klapperen geluid. Kosten voor de rubbers van mijn M030-stabi's waren bij de dealer 22,10 euro (en kreeg nog korting ook).


26 apr 2013 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: M030 vs. H&R bij een 996
Kunnen toplagers ook een verdachte zijn? Mijn 996 heeft iets meer dan 220.000km gelopen op het moment, heb hem naar ERPA gebracht omdat ik het rateltje niet zelf kon vinden, en die hadden niks anders zo gevonden qua speling dan een reactie stang (die ze dus vervangen hebben).

Die H&R ga ik 1 dezer dagen even bestellen, en daarna ook gelijk uitlijnen, wellicht komt er dan ook wat meer naar boven wat er mis is. Uitlijnen is wel nodig, ik vind hem af en toe wat nerveus in het stuur. Normaal is er niks aan de hand, maar als ik even heb gerost met de auto, dan voelt het allemaal wat rammeling/trillerig aan. Terwijl op een normale rit (woon/werk) er niet echt wat aan de hand is, behalve ietsje nerveus.


26 apr 2013 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: M030 vs. H&R bij een 996
Toplagers zou je moeten voelen tijdens het rijden, niet alleen horen ivm speling.


26 apr 2013 20:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.