Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:22

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Swiss Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Houten
Bericht Swiss Porsche
Ik zag vorige week deze fijne P in Zwitserland. Het is een 3.2 uit 1984. Heeft een van jullie ervaring met auto's uit Z? Lopen ze in de regel net zo goed als hun klokjes?

27 apr 2013 23:47
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Swiss Porsche
welke? :scratch:

28 apr 2013 0:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Ziet er goed uit :thumleft: Zwitserse auto's zijn vaak goed verzorgd, net als Duitse. Uiteindelijk komen ze allemaal uit Z(uffenhausen) :drive:

28 apr 2013 0:14
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Tuurlijk. Bijna alles uit Zwitserland is goed :scratch:

Zoals Horn aangeeft: "welke? :scratch: "

28 apr 2013 0:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Vergeet je de BTW en invoer niet?

28 apr 2013 0:46
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Romph schreef:
Ik zag vorige week deze fijne P in Zwitserland. Het is een 3.2 uit 1984. Heeft een van jullie ervaring met auto's uit Z? Lopen ze in de regel net zo goed als hun klokjes?

Truc is, tijdig opdraaien anders vallen ze stil. Niet te verwarren met de zakmessen natuurlijk hoewel ze net zo door de bochten snijden. Maar goed, de origineel gebouwde 3.2 uit Zwitserland zijn top of the line, ware collectors items, zeldzaam. Als je dit geweldig stukje Zwitserse techniek kunt kopen, doen. Niet in rijden, maar wegzetten in de vitrine kast. Dit wordt geld waard, geloof me. Lekker in dat kassie plaatsen, alleen maar showen aan je vrienden met verstand van zaken en een hongerige pitbull ernaast parkeren zo dat viesvuiljattuig bij deze Zwitserse schoonheid weg blijft. Dit moet je doen, deal of a life time. Meteen klasse 6 alarm laten monteren, GPS en Reactief Pantser. Echt een must. Mochten ze met een Anti Tank wapen je wagen willen jatten, gewoon doorrijden. Blokken Springstof aan de buitenkant van je Porsche monteren en niks explosie van binnen, klapt bij imact meteen naar buiten. Is proven technologie op Tanks. Ik heb het after market op mijn P laten zetten en tot nog toe uiterst tevreden mee. (wel oordoppen dragen) Dat naast twee Gatlings in de voorbumper en een Goalkeeper op het dak, super feature (Gatling voor Ferrari's en de Goalkeeper voor luchtaanvallen, wie doet je nog wat). Dan nog een PURK naast de stoel voor als je aangehouden word (Politie Uit Roei Knuppel) en je bent helemaal het mannetje. Je kunt zo deelnemen aan het Russische dagelijkse verkeer. Geweldig die Zwitserse Porsche maar let erop, tijdig opwinden want als ze stil vallen ben je de Sjaak.

Verheug me al op de foto's. :popcorn:

28 apr 2013 2:54
Profiel
Moderator
PF #57
Romph schreef:
Lopen ze in de regel net zo goed als hun klokjes?

Nope. Meer als hun Huttenkase... :twisted:

28 apr 2013 8:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Maarten schreef:
Vergeet je de BTW en invoer niet?

Ik wou het n(i)et zeggen .... :wink:

28 apr 2013 9:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Delnoy schreef:
Romph schreef:

Truc is, tijdig opdraaien anders vallen ze stil. Niet te verwarren met de zakmessen natuurlijk hoewel ze net zo door de bochten snijden. Maar goed, de origineel gebouwde 3.2 uit Zwitserland zijn top of the line, ware collectors items, zeldzaam. Als je dit geweldig stukje Zwitserse techniek kunt kopen, doen. Niet in rijden, maar wegzetten in de vitrine kast. Dit wordt geld waard, geloof me. Lekker in dat kassie plaatsen, alleen maar showen aan je vrienden met verstand van zaken en een hongerige pitbull ernaast parkeren zo dat viesvuiljattuig bij deze Zwitserse schoonheid weg blijft. Dit moet je doen, deal of a life time. Meteen klasse 6 alarm laten monteren, GPS en Reactief Pantser. Echt een must. Mochten ze met een Anti Tank wapen je wagen willen jatten, gewoon doorrijden. Blokken Springstof aan de buitenkant van je Porsche monteren en niks explosie van binnen, klapt bij imact meteen naar buiten. Is proven technologie op Tanks. Ik heb het after market op mijn P laten zetten en tot nog toe uiterst tevreden mee. (wel oordoppen dragen) Dat naast twee Gatlings in de voorbumper en een Goalkeeper op het dak, super feature (Gatling voor Ferrari's en de Goalkeeper voor luchtaanvallen, wie doet je nog wat). Dan nog een PURK naast de stoel voor als je aangehouden word (Politie Uit Roei Knuppel) en je bent helemaal het mannetje. Je kunt zo deelnemen aan het Russische dagelijkse verkeer. Geweldig die Zwitserse Porsche maar let erop, tijdig opwinden want als ze stil vallen ben je de Sjaak.

Verheug me al op de foto's. :popcorn:

Hey Delnoy, lees je naast het forum dit dagelijks http://www.janes-defence-weekly.com/. ;) :mrgreen:

28 apr 2013 9:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Houten
Bedankt voor de poëtische tips. Ik heb de foto in mijn profiel gezet...was even het makkelijkst. Volgende week weer in S dus maar eens een keer ganpraten.

28 apr 2013 10:33
Profiel
Moderator
PF #57
veel gebruikte porsches in zwitserland worden als derde auto gebruikt. relatief weinig kilometers, gereden op mooie zomerdagen. wordt in de regel niet bespaard op onderhoud en staan vaak (verwarmd) binnen. Tot zover het generaliserende antwoord op je generaliserende vraag. Daar Zwitserland geen EU land is maar een EVA land, ben je inderdaad BTW, BPM en invoerrechten verschuldigd. Vergeet dat niet mee te rekenen.

28 apr 2013 10:39
Profiel
Delnoy schreef:
...zo dat viesvuiljattuig bij deze Zwitserse schoonheid weg blijft.....Politie Uit Roei Knuppel...

Dat hele verhaal lijkt grappig, maar getuigt bovenal van een diepgeworteld wantrouwen en bijbehorende agressie tegen de rest van de maatschappij.

28 apr 2013 11:35
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Mijn 2.7 uit 1977 is in 1996 naar Nederland gekomen. Ook ik heb me laten vertellen dat niet op onderhoud wordt bezuinigd en dat dit soort auto's vaak netjes (droog) worden gestald. De toestand van motor (nog ongereviseerd) en bodem van mijn auto lijken dat te bevestigen.

28 apr 2013 11:40
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Is het deze?
http://en.comparis.ch/carfinder/marktpl ... 1/14695891

Als het die is, dan vind ik de prijs, zeker niet scherp als je ook nog invoerrechten en BTW moet betalen.
Voor een 3.2 Targa uit 1984 (G15 bak ipv G50) met 234.000 km....

Daarnaast heeft hij nog wel wat bijzonder Porsche materiaal staan :wink:
AfbeeldingAfbeelding

28 apr 2013 12:55
Profiel WWW
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Aircooler schreef:
Delnoy schreef:
...zo dat viesvuiljattuig bij deze Zwitserse schoonheid weg blijft.....Politie Uit Roei Knuppel...

Dat hele verhaal lijkt grappig, maar getuigt bovenal van een diepgeworteld wantrouwen en bijbehorende agressie tegen de rest van de maatschappij.

zuurpruim :ass:
Delnoy spreekt uit ervaring...
Los daarvan, ik vond t wel humor :mrgreen:

28 apr 2013 13:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rob Herfst schreef:
Daarnaast heeft hij nog wel wat (bijzonder) Porsche materiaal staan :wink:

Inderdaad :!:

1984 :arrow: CHF 37.500
Afbeelding

1994 :arrow: CHF 49.900
Afbeelding

1990 :arrow: 27.500
Afbeelding

... die laatste met slechts 52.000 Km op de klok lijkt me niet al te gek - ondanks de BTW en invoerrechten die nog betaald moeten worden :popcorn:

28 apr 2013 13:31
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Auto's uit CH vaak in goede staat. Naast Horn's generaliserende opmerkingen dragen daar aan bij een droog klimaat (staat zout in winter tegenover, maar veel hobbyauto's worden alleen in zomer bereden) en een zeer strenge "MFK", zeg maar APK, die echt tot in detail gaat en onverbiddelijk afkeurt bij zelfs kleine mankementen.

Ben benieuwd!

29 apr 2013 10:43
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Die M3 Cecotto is ook 8)

29 apr 2013 10:46
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Romph schreef:
Ik heb de foto in mijn profiel gezet...

Even link van de advertentie in CH plaatsen. Komen er wellicht zinvolle tips over de auto zelf.

29 apr 2013 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Maarten schreef:
Die M3 Cecotto is ook 8)

Wel even die ´petjes´ velgen en zwarte achterlichten eraf slopen dan. Dit soort pareltjes moet je zo origineel mogelijk houden vind ik

29 apr 2013 11:08
Profiel
Olaf schreef:
1990 :arrow: 27.500
Afbeelding

... die laatste met slechts 52.000 Km op de klok lijkt me niet al te gek - ondanks de BTW en invoerrechten die nog betaald moeten worden :popcorn:

moteur et compteur ont été changé,
Lees: motor en tellers zijn vervangen :popcorn:

29 apr 2013 12:08
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Auto's vernachelen kunnen ze in CH kennlijk ook .... maar die 84-er 3.2 ziet er mooi uit.

29 apr 2013 13:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Houten
[quote="Rob Herfst"]Is het deze?
http://en.comparis.ch/carfinder/marktpl ... 1/14695891

Als het die is, dan vind ik de prijs, zeker niet scherp als je ook nog invoerrechten en BTW moet betalen.
Voor een 3.2 Targa uit 1984 (G15 bak ipv G50) met 234.000 km....

Verdorie...je hebt hem gevonden! :cheers:. Oké, niet super scherp geprijsd dus. Gaan we gewoon door met zoeken. Ik twijfel een beetje als ik een Nederlandse P zie. Wat je ver haalt is lekker..... Maar misschien moet ik toch maar eens gaan kijken bij een paar Nederlandse hofleveranciers.

29 apr 2013 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Maarten schreef:
Die M3 Cecotto is ook 8)

Niet...

- booskijkers
- witte knipperlichten voor
- rookkleurige lampen achter
- geen originele cecotto kleur (lijkt op macao, maar is het niet)
- geen originele wielen
- geblindeerde achterruiten
- hartge badges
- zwarte nieren
- perzisch tapijtje op de vloer

Nee dank je, dan is mijn Nogaro zilveren Cecotto met 109.000km een stuk origineler. En die mag je zonder BTW etc komen halen voor hetzelfde geld in Euro's.

29 apr 2013 22:48
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Off topic... frankv, heb je foto's? Die van de mijne (ook origineel, ok op stuur na) in mijn album.

01 mei 2013 16:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende