Auteur |
Bericht |
Romph
Houten
|
Swiss Porsche
Ik zag vorige week deze fijne P in Zwitserland. Het is een 3.2 uit 1984. Heeft een van jullie ervaring met auto's uit Z? Lopen ze in de regel net zo goed als hun klokjes?
|
27 apr 2013 23:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Swiss Porsche
welke?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 apr 2013 0:10 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Swiss Porsche
Ziet er goed uit Zwitserse auto's zijn vaak goed verzorgd, net als Duitse. Uiteindelijk komen ze allemaal uit Z(uffenhausen)
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
28 apr 2013 0:14 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Swiss Porsche
Tuurlijk. Bijna alles uit Zwitserland is goed Zoals Horn aangeeft: "welke? "
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
28 apr 2013 0:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Swiss Porsche
Vergeet je de BTW en invoer niet?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 apr 2013 0:46 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Swiss Porsche
Truc is, tijdig opdraaien anders vallen ze stil. Niet te verwarren met de zakmessen natuurlijk hoewel ze net zo door de bochten snijden. Maar goed, de origineel gebouwde 3.2 uit Zwitserland zijn top of the line, ware collectors items, zeldzaam. Als je dit geweldig stukje Zwitserse techniek kunt kopen, doen. Niet in rijden, maar wegzetten in de vitrine kast. Dit wordt geld waard, geloof me. Lekker in dat kassie plaatsen, alleen maar showen aan je vrienden met verstand van zaken en een hongerige pitbull ernaast parkeren zo dat viesvuiljattuig bij deze Zwitserse schoonheid weg blijft. Dit moet je doen, deal of a life time. Meteen klasse 6 alarm laten monteren, GPS en Reactief Pantser. Echt een must. Mochten ze met een Anti Tank wapen je wagen willen jatten, gewoon doorrijden. Blokken Springstof aan de buitenkant van je Porsche monteren en niks explosie van binnen, klapt bij imact meteen naar buiten. Is proven technologie op Tanks. Ik heb het after market op mijn P laten zetten en tot nog toe uiterst tevreden mee. (wel oordoppen dragen) Dat naast twee Gatlings in de voorbumper en een Goalkeeper op het dak, super feature (Gatling voor Ferrari's en de Goalkeeper voor luchtaanvallen, wie doet je nog wat). Dan nog een PURK naast de stoel voor als je aangehouden word (Politie Uit Roei Knuppel) en je bent helemaal het mannetje. Je kunt zo deelnemen aan het Russische dagelijkse verkeer. Geweldig die Zwitserse Porsche maar let erop, tijdig opwinden want als ze stil vallen ben je de Sjaak. Verheug me al op de foto's.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
28 apr 2013 2:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Swiss Porsche
Nope. Meer als hun Huttenkase...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 apr 2013 8:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Swiss Porsche
Ik wou het n(i)et zeggen ....
|
28 apr 2013 9:30 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Swiss Porsche
| | | | Delnoy schreef: Truc is, tijdig opdraaien anders vallen ze stil. Niet te verwarren met de zakmessen natuurlijk hoewel ze net zo door de bochten snijden. Maar goed, de origineel gebouwde 3.2 uit Zwitserland zijn top of the line, ware collectors items, zeldzaam. Als je dit geweldig stukje Zwitserse techniek kunt kopen, doen. Niet in rijden, maar wegzetten in de vitrine kast. Dit wordt geld waard, geloof me. Lekker in dat kassie plaatsen, alleen maar showen aan je vrienden met verstand van zaken en een hongerige pitbull ernaast parkeren zo dat viesvuiljattuig bij deze Zwitserse schoonheid weg blijft. Dit moet je doen, deal of a life time. Meteen klasse 6 alarm laten monteren, GPS en Reactief Pantser. Echt een must. Mochten ze met een Anti Tank wapen je wagen willen jatten, gewoon doorrijden. Blokken Springstof aan de buitenkant van je Porsche monteren en niks explosie van binnen, klapt bij imact meteen naar buiten. Is proven technologie op Tanks. Ik heb het after market op mijn P laten zetten en tot nog toe uiterst tevreden mee. (wel oordoppen dragen) Dat naast twee Gatlings in de voorbumper en een Goalkeeper op het dak, super feature (Gatling voor Ferrari's en de Goalkeeper voor luchtaanvallen, wie doet je nog wat). Dan nog een PURK naast de stoel voor als je aangehouden word (Politie Uit Roei Knuppel) en je bent helemaal het mannetje. Je kunt zo deelnemen aan het Russische dagelijkse verkeer. Geweldig die Zwitserse Porsche maar let erop, tijdig opwinden want als ze stil vallen ben je de Sjaak. Verheug me al op de foto's. | | | | |
Hey Delnoy, lees je naast het forum dit dagelijks http://www.janes-defence-weekly.com/.
|
28 apr 2013 9:34 |
|
|
Romph
Houten
|
Re: Swiss Porsche
Bedankt voor de poëtische tips. Ik heb de foto in mijn profiel gezet...was even het makkelijkst. Volgende week weer in S dus maar eens een keer ganpraten.
|
28 apr 2013 10:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Swiss Porsche
veel gebruikte porsches in zwitserland worden als derde auto gebruikt. relatief weinig kilometers, gereden op mooie zomerdagen. wordt in de regel niet bespaard op onderhoud en staan vaak (verwarmd) binnen. Tot zover het generaliserende antwoord op je generaliserende vraag. Daar Zwitserland geen EU land is maar een EVA land, ben je inderdaad BTW, BPM en invoerrechten verschuldigd. Vergeet dat niet mee te rekenen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 apr 2013 10:39 |
|
|
Aircooler
|
Re: Swiss Porsche
Dat hele verhaal lijkt grappig, maar getuigt bovenal van een diepgeworteld wantrouwen en bijbehorende agressie tegen de rest van de maatschappij.
|
28 apr 2013 11:35 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Swiss Porsche
Mijn 2.7 uit 1977 is in 1996 naar Nederland gekomen. Ook ik heb me laten vertellen dat niet op onderhoud wordt bezuinigd en dat dit soort auto's vaak netjes (droog) worden gestald. De toestand van motor (nog ongereviseerd) en bodem van mijn auto lijken dat te bevestigen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
28 apr 2013 11:40 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Swiss Porsche
Is het deze? http://en.comparis.ch/carfinder/marktpl ... 1/14695891Als het die is, dan vind ik de prijs, zeker niet scherp als je ook nog invoerrechten en BTW moet betalen. Voor een 3.2 Targa uit 1984 (G15 bak ipv G50) met 234.000 km.... Daarnaast heeft hij nog wel wat bijzonder Porsche materiaal staan
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
28 apr 2013 12:55 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Swiss Porsche
zuurpruim Delnoy spreekt uit ervaring... Los daarvan, ik vond t wel humor
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
28 apr 2013 13:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Swiss Porsche
Inderdaad 1984 CHF 37.500 1994 CHF 49.900 1990 27.500 ... die laatste met slechts 52.000 Km op de klok lijkt me niet al te gek - ondanks de BTW en invoerrechten die nog betaald moeten worden
|
28 apr 2013 13:31 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Swiss Porsche
Auto's uit CH vaak in goede staat. Naast Horn's generaliserende opmerkingen dragen daar aan bij een droog klimaat (staat zout in winter tegenover, maar veel hobbyauto's worden alleen in zomer bereden) en een zeer strenge "MFK", zeg maar APK, die echt tot in detail gaat en onverbiddelijk afkeurt bij zelfs kleine mankementen.
Ben benieuwd!
|
29 apr 2013 10:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Swiss Porsche
Die M3 Cecotto is ook
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 apr 2013 10:46 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Swiss Porsche
Even link van de advertentie in CH plaatsen. Komen er wellicht zinvolle tips over de auto zelf.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
29 apr 2013 11:02 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Swiss Porsche
Wel even die ´petjes´ velgen en zwarte achterlichten eraf slopen dan. Dit soort pareltjes moet je zo origineel mogelijk houden vind ik
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 apr 2013 11:08 |
|
|
Tilt!
|
Re: Swiss Porsche
moteur et compteur ont été changé, Lees: motor en tellers zijn vervangen
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
29 apr 2013 12:08 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Swiss Porsche
Auto's vernachelen kunnen ze in CH kennlijk ook .... maar die 84-er 3.2 ziet er mooi uit.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 apr 2013 13:24 |
|
|
Romph
Houten
|
Re: Swiss Porsche
[quote="Rob Herfst"]Is het deze? http://en.comparis.ch/carfinder/marktpl ... 1/14695891Als het die is, dan vind ik de prijs, zeker niet scherp als je ook nog invoerrechten en BTW moet betalen. Voor een 3.2 Targa uit 1984 (G15 bak ipv G50) met 234.000 km.... Verdorie...je hebt hem gevonden! . Oké, niet super scherp geprijsd dus. Gaan we gewoon door met zoeken. Ik twijfel een beetje als ik een Nederlandse P zie. Wat je ver haalt is lekker..... Maar misschien moet ik toch maar eens gaan kijken bij een paar Nederlandse hofleveranciers.
|
29 apr 2013 22:04 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Swiss Porsche
Niet... - booskijkers - witte knipperlichten voor - rookkleurige lampen achter - geen originele cecotto kleur (lijkt op macao, maar is het niet) - geen originele wielen - geblindeerde achterruiten - hartge badges - zwarte nieren - perzisch tapijtje op de vloer Nee dank je, dan is mijn Nogaro zilveren Cecotto met 109.000km een stuk origineler. En die mag je zonder BTW etc komen halen voor hetzelfde geld in Euro's.
|
29 apr 2013 22:48 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Swiss Porsche
Off topic... frankv, heb je foto's? Die van de mijne (ook origineel, ok op stuur na) in mijn album.
|
01 mei 2013 16:58 |
|
|