Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:14

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
991 GT3 met PDK? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 991 GT3 met PDK?
Ik had in de AMS het volledige artikel al gelezen en ik haal daaruit dat PDK sowieso een optie wordt op de GT3. Dat de handbak leverbaar blijft geloof ik graag, want het is des Porsche om te kijken wat de klant kiest.

02 dec 2012 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Ewout treft de nagel op de kop, de vergelijking die hier regelmatig wordt gemaakt is er één tussen een oude P met handbak en een nieuwe met PDK, dat gaat natuurlijk nergens over. Het zogenaamd gevoel dat weggefilterd is, is ook grotendeels weggefilterd bij de nieuwe handbakken zeker als gepraat wordt over elektronische vangnetten. We wilden 40 jaar terug in een P ook niet meer dubbelklutsen, alles wordt beter. Ook een moderne auto kun je een ongefilterde beleving geven (alleen vragen de meeste klanten daar niet om) en daar is en P heel goed in, een ESP dat met sportchrono pas ingrijpt als ook een meer getalenteerde rijder over zijn limiet gaat en dat soort zaken.

Er wordt volop getest met PDK getuige vele spy videos.

02 dec 2012 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Opglabbeek, België
Het gaat erom dat je met een pdk de handelingen mist die je moet doen als je met een handbak rijdt. Die 'beleving' kan een pdk nooit geven!
Pdk...neen dank u!
Bij Porsche lachen ze zich een bult als 97% van de klanten enkele duizenden euro betaalt voor die pdk.

02 dec 2012 12:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
+1 Ewout en Apolo

Op circuit PDK en handbak gereden.
PDK is absoluut scherper. Dan is het met handbak qua beleving, plezier en snelheid voor mijn gevoel minder.

PDK Porsche waardige vooruitgang.
Ik schat in dat dit ook als occasion de voorkeur zal krijgen tov handbak
Ik zou er niet lang over hoeven na te denken.

02 dec 2012 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
mafke schreef:
Bij Porsche lachen ze zich een bult als 97% van de klanten enkele duizenden euro betaalt voor die pdk.

Denk niet dat P veel verdient aan de PDK bak, als los onderdeel is de handbak half zo duur als de PDK bak, me lijkt niet dat P erop gokt hier als onderdeel extra aan te verdienen. In NL is PDK afhankelijk van de uitvoering op de 991/981 800,- tot 1700,- duurder dan handbak...CO2 verhaal.

02 dec 2012 14:15
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
as Zaterdag is er op spa de tweede ronde van het WEC . Daar is de 991 RSR live in aktie te zien . Dat als opwarmer voor Le Mans

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

01 mei 2013 1:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Apolo2 schreef:
Voordat iemand zegt dat hij liever zelf schakelt moet hij toch eerst zelf eens een PDK bak rijden met sportchrono. Dat was voor mij de genezing van de handbak. De vertraging tussen de hendel bewegen en het schakelen is minimaal en bij de 991/981 zelfs nog een tandje beter. Als ze dat nog een tandje verder weten te perfectioneren en zorgen voor een stevige metalen klik bij het bedienen van de flippers is de "mechanical feel" helemaal terug. Het gaat om subtiele details die PDK goed maken en mij ervan deden overtuigen, het veel geprezen DSG heeft me op dat front nog niet weten te overtuigen..

PDK in de GT3 is anno 2013 een must om mee te komen, en er wordt gesproken over een speciale sport versie van de PDK.....als die weer beter is dan de laatste ge-update PDK denk ik dat er weinig te wensen over blijft en er veel GT3's met PDK de deur uit gaan.

Ik heb ook eens met PDK met Sport chrono plus gereden. Wanneer je die in z'n maximale sportstand (plus dus) zet, gaat het schakelen zó snel, hij ramt gewoon in een andere versnelling. Kun je met je pookje echt niet tegen op en uiteindelijk kun je met de flippers ook nog manueel schakelen.
Wanneer nu zou moeten kiezen (even de financiën buiten beschouwing gelaten)..... PDK met Sport Chrono Plus. Er is écht niet beter.
EN DIT.... :drive: is inderdaad een aflopende zaak.

01 mei 2013 21:05
Profiel Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
+1 dodootje!

01 mei 2013 21:08
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
dodootje schreef:
EN DIT.... :drive: is inderdaad een aflopende zaak.

Ik hoop het niet en denk het ook niet. In de VS worden de meeste 911's nog verkocht met handbak (997), ik vind het echt leuker!

Let op: Ik heb een hele dag in een 911 gereden met PDK en sportchrono. Ik ben het eens dat het razendsnel schakelt, maar ik wil het gewoon zelf doen!

01 mei 2013 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik was eigenlijk ook van mening dat het niet zo erg is moest manueel verdwijnen.
Je zou toch genoeg hebben aan flippers en de auto wordt er sneller van.

Maar nu we thuis al een half jaar geen manueel meer hadden en sinds vorige week is er tijdelijk een mercedes A160 bij gekomen.
Amper 80pk, je hebt er echt niets aan, alleen de eerste 20km/u heb je een duwtje in de rug. Maar wat heb ik die manuele bak gemist. Het is gewoonweg een plezier om nog eens te schakelen.
Nu snap ik eindelijk al die puristen waarom ze geen automaat willen op sportieve auto's :).

02 mei 2013 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Nieuwe GT3 mét PDK!
57816

Moeilijk te zien zo, maar in het vakje op rechterpagina staat:
KEY FACTS.
001-based engine replaces "Mezger" unit Power up 40bhp to 469bhp
Round Nürburgring in under 7min 30sec.
Only available with pdk gearbox
First use of Porsche's rear wheel steering. In UK showrooms in November.
Club Sport pack optional.

Bron: 911&Porsche May 2013 (www.911porscheworld.com)

02 mei 2013 19:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Rear wheel steering?
Dat je zoals bij BMW de achterwielen zo'n 10° (of zelfs 20°?) kan laten meedraaien ofzo?

02 mei 2013 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
PDK in de GT3 vind ik prima maar ik blijf me verbazen dat ik zo weinig commentaar lees op de electrische stuurbekrachtiging in de 991 (en Cayman/Boxster).
Zou die ook op de GT3 komen?

02 mei 2013 20:10
Profiel
‘64 Kever
Ach, zoals een beroemd monteur me ooit vertelde waarom hij liever een 996-Turbo-GT2-spec met automaat reed: Je hebt gewoon twee handjes aan het stuur nodig :cheesy:

Volgende DD wordt (hopelijk) automaat, gewoon voor het gemak, maar wordt wel weer sluitstuk op de begroting ;)

02 mei 2013 21:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Kost je 18min van je leven, maar dan weet je het allemaal :wink:

Porsche 991 GT3 inside look - interview with Andreas Preuninger

Zoals ie duidelijk uitlegt: Whem whem, let it go, bang! :D

02 mei 2013 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
GT3 PDK is geweldig, GT3 electr. stuurbekrachtiging is geweldig, rear wheel stearing (om de verlengde wielbasis te compenseren) is geweldig.......
Verwacht je iets anders van de Porsche Manager High Performance Cars?
Alhoewel hij zeer overtuigend klinkt!

03 mei 2013 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Uiteraard moet hij wel positief zijn. Maar het somt wel alle features mooi op. En als het waar is wat hij zegt zijn alle features aangescherpt tov de std 991.
Nu is het wachten op een degelijk rijtest door Chris Harris, die reed prive een GT3 RS4.0, dus ik die heeft in ieder geval vergelijkingsmateriaal.

03 mei 2013 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Subdriver schreef:
rear wheel stearing (om de verlengde wielbasis te compenseren) Alhoewel hij zeer overtuigend klinkt!

Dit is volgens mij niet de reden, achterwielen sturen bij hoge snelheden toch in dezelfde richting als de voorwielen, om uitbreken van de achterkant te voorkomen, maar de draaicirkel wordt hier alleen maar groter van.
Misschien sturen de achterwielen bij lage snelheden juist tegenovergesteld met de voorwielen, om de draaicirkel te verkleinen. Dit heb wel eens gelezen over een ander automerk wat werkte met achterwielbesturing.
Wie weet hoe het bij Porsche werkt?

03 mei 2013 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Dat zou nu pas raar zijn dat de achterwielen in dezelfde richting draaien als de voorwielen :shock:
Om te draaien moet je dan een heel stuk meer insturen, anders draai je gewoon niet. Ik kan niet geloven dat dit zou bestaan.

03 mei 2013 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Toch is dit zo, gaat maar om een paar graden, net om het gevoel van uitbreken tegen te gaan. Met dit systeem zouden hogere bochtsnelheden haalbaar zijn.
Dit staat op de site van Porsche;

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... 297f2b12e9
"Actieve achterwielbesturing
De Porsche 911 GT3 heeft voor het eerst actieve achterwielbesturing. Afhankelijk van de rijsnelheid sturen de achterwielen in dezelfde of juist in tegenovergestelde richting van de voorwielen, waardoor de dynamiek en de stabiliteit verbeteren."

03 mei 2013 11:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Het gaat om het sturen bij lagere snelheden. Als het stuur naar links gaat, sturen de achterwielen iets uit naar rechts. Hierdoor draait de auto korter. Nissan had dit al jaren geleden met de Skyline. In het filmpje wordt aangegeven dat hierdoor een kunstmatige wielbasisverkleining van rond de 200 mm wordt bereikt.
De auto zal met dit system zeker in krappe snelle bochten veel winst hebben.
Door bij hoge snelheden de achterwielen mee te laten sturen (dus voor en achterwielen in dezelfde richting draaien) zal een auto veel stabieler van richting veranderen.
De Skylines waren vroeger met de sturende achteras onverslaanbaar!

03 mei 2013 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat betreft de 991 Turbo en Turbo/S is de kogel door de kerk.
Niet meer handgeschakeld leverbaar.
Straks gaat het misschien (als er vraag naar blijft) net als met Amerikanen in de 70'er en 80'er jaren........ meerprijs voor handgeschakelde optie.

Het bericht stond vandaag in de nieuwe Autoweek.

Léon.

11 mei 2013 22:41
Profiel Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik word oud; ik wil gewoon een handbak; niets overtreft de brein, soms wil ik doortrekken in twee en soms niet, maar wel bij dezelfde hoeveelheid gas. Gewoon omdat ik afwacht hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt..........geen enkele PDK kan dat invullen, hoe goed die techniek ook is! :salut:

11 mei 2013 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
ver boven de 200 schreef:
Ik word oud; ik wil gewoon een handbak; niets overtreft de brein, soms wil ik doortrekken in twee en soms niet, maar wel bij dezelfde hoeveelheid gas. Gewoon omdat ik afwacht hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt..........geen enkele PDK kan dat invullen, hoe goed die techniek ook is! :salut:

Tot het rijtje ..........begrijp ik je volledig, maar dan verlies ik je. PDK in manuele stand en je kunt zelf bepalen wanneer de olie geroerd wordt met het pookje of de flippers. Rijd zelf idd meestal ook in manuele stand vanwege het stukje tekst voor je .......... :wink:

Zou zelf niet weten wat ik nu zou kiezen, ik mis soms in mijn handgeschakelde daily drive een automaat en mis andersom soms een handbak in de P. Het blijft een wereld van compromissen.

13 mei 2013 17:21
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
PDK? begrijpelijke keuze...de mens wil het gewoon steeds makkelijker....als je accu het een keer niet doet, bel je toch gewoon de ANWB? Wie denkt er over 10 jaar nog aan om zijn auto even een duwtje te geven.....koppeling even kort op laten komen, en 'plof'.....motor loopt....

PDK gaat over deze tijd. Handbak gaat over het zelf besturen van jouw automobiel, zonder inmenging van techniek....
Ik wil mijn auto zelf besturen. Deze week even een leenauto meegekregen die GEEN electrische ramen had.....dat was weer even zoeken, een heuse slinger!!!
Ik wist niet dat dat nog geleverd werd, maar ik kreeg wel een grote grijns op mijn smoel :cheers: Ik had helemaal zelf het raam omlaag gedaan, met de hand!!!

Een handbak is voor mij nog dat laatste beetje zelfcontrole.....de volgende stap is misschien dat de overheid jouw PDK wel even helpt, als je iets te snel op een kruising afkomt, en ja, ik weet dat er hier heel veel voorstanders zijn van gereguleerde automobielen, maar PDK is niet mechanisch. Dan wordt het voor je gedaan, hoe snel het ook gaat. Maar gemak dient de mens en de veiligheid, zeker in het hedendaagse verkeer.

En om die hectiek af en toe te ontspringen, blijft voor mij de handbak noodzakelijk, dan ben IK weer even met autorijden bezig.

13 mei 2013 21:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende