Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Porsche 968 Coupe
Kleur: Midnight Blue L37U
Eerste toelating: 2 januari 1992
Geleverd door: Wittebrug
Kilometerstand: 288.000 km
Airco (werkt niet, moet gevuld worden)
Wielen: 17” Cup1 origineel
Banden: Continental Sport Contact 2
Interieur: vol leder in kleur blauw. Voorstoelen electrisch verstelbaar, karpetset en hemelbekleding in kleur blauw.
Klasse 3 alarm
Taxatierapport aanwezig (Maikel de Munnik)
Onderhoudsboekjes en servicehistorie aanwezig (Wittebrug en PCR)
APK geldig tot februari 2014
Vraagprijs: €12.500,- (PorscheForumPrijs)
Na deze 968 nu met veel plezier in ons bezit gehad te hebben is het tijd voor een andere Porsche. Heb de auto in februari 2008 gekocht met een kilometerstand van 271.709 km. Deze km-stand maakte mij in eerste instantie huiverig de auto aan te kopen. Echter na inzage van de aanwezige onderhouds gegevens en navraag bij Porsche centrum Rotterdam (waar de auto jaren in onderhoud is geweest en dus de onderhouds historie inzichtelijk konden maken) besloten de auto te kopen. Wel onder voorbehoud van een Dekra keuring. Keuring leverde paar punten op die keurig werden verholpen, alsmede een set nieuwe banden rondom bij de koop bedongen.
Auto is afgelopen jaren in onderhoud geweest bij Carman in Strijen. Direct na aan!koop door Carman voorzien van nieuwe distributieriemen uit voorzorg. In de tijd ook op een aantal punten aangepast, nieuwe verstelbare schokbrekers rondom (Koni’s), nieuwe remschijven voorzijde, voorzien van spacers (voor 7mm achter 17mm) voor een bredere ‘look’.
Voor een wat sportiever geluid de auto voorzien van een sportdemper en middenpijp van RS Barn (die van de voormalige 968 van JohanvB

) Originele uitlaat wordt uiteraard meegeleverd. Eerder al ook de luchtfilterhuis mod toegepast tijdens de bekende KZ uit het 968 uithoekje bij Frank.
Auto is vrij van deuken, heeft klein krasje op rechtervoorzijde net onder lamp. Verder in keurige staat. Auto heeft in verleden wel eens wat schade gehad maar dat is netjes hersteld volgens het keuringsrapport en taxateur. Lak is mooi en diep van kleur maar zou een polijstbeurtje mogen hebben.
Interieur is netjes en strak, heel kleine beschadiging op lende van bestuurdersstoel. Dash heeft droogte scheurtjes door zijn leeftijd. Radio werkt goed, CD werkt niet.
Airco werkt niet, systeem zou moeten worden afgevuld naar mijn idee. Stoort mij niet dus ik heb het zo gelaten.
Kilometerteller had defect, gaf wel snelheid aan maar km-stand liep niet door. Teller is gereviseerd en ondertussen ook weer teruggeplaatst. Hierbij heb ik gelijk ook alle dashboard lampjes vervangen aangezien het toch open lag.
Recent zijn stuurbekrachtigingspomp en stuurbekrachtigingsreservoir vervangen alsmede de slangen die daarbij horen. Ook een nieuwe ruitenwisser motor gemonteerd kort geleden.
Aankoopkeuring uiteraard toegestaan, kosten voor koper.
Voor meer informatie en eventuele foto’s stuur je me bij voorkeur een PM