Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:39

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Carnewal uitlaat Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Carnewal uitlaat Boxster S
Wie woont er in de buurt van Doetinchem / Arnhem en heeft een Carnewal uitlaat onder zijn Boxster S 987-1 zitten?

Ben erg benieuwd hoe dit in het echt klinkt, de filmpjes op YouTube zijn toch anders....

Ik wil over 2 weken een Carnewal uitlaat onder mijn Boxster S 3.4 2007 laten zetten dus hopelijk kan iemand mij helpen.

05 mei 2013 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: Carnewal uitlaat Boxster S
ik heb onder mn 997 een GT uitlaat laten monteren door carnewal en ben uiterst tevreden maar ja een 997 is nog geen boxster

05 mei 2013 23:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Oke... Is het geluid niet 'to much', ik bedoel kun je er ook normaal meer rijden zonder dat oom agent of de buren hier iets van gaan vinden ?

Heb je de auto met deze uitlaat al een keer APK laten keuren? Geen probleem met emissietest?

Ben benieuwd....

06 mei 2013 7:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Geen Boxster S, wel 993 met RSR van Carnewal.

Ik vind t zelf niet te luid :lol:
De buren ook niet, maar dat zijn zelf liefhebbers

(En ik moet soms 's nachts ook wel es met de P op stap :cheers: )

06 mei 2013 19:30
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
NicoR schreef:
Heb je de auto met deze uitlaat al een keer APK laten keuren? Geen probleem met emissietest?

APK (en RDW) doen geen dB meting .... uitlaat-demping heeft weinig tot geen invloed op de resultaten van een emissietest ...

06 mei 2013 19:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
classiccarl 2.4 schreef:
Geen Boxster S, wel 993 met RSR van Carnewal.

Ik vind t zelf niet te luid :lol:
De buren ook niet, maar dat zijn zelf liefhebbers

(En ik moet soms 's nachts ook wel es met de P op stap :cheers: )

Oké...ik zie dat je ook uit de Achterhoek komt....toevallig in de buurt van Doetinchem?

Bij het zoeken kwam ik een melding tegen dat er vanaf 2013 ook een db test wordt ingevoerd bij de APK keuring, daarbij mag het geluid maximaal 2 db afwijken van de typegoedkeuring van de uitlaat c.q. auto.

Sowieso maken de nieuwe 991 en 981 veel meer geluid dan de vorige types... En een veel mooier geluid... :D

06 mei 2013 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Yep Doetinchem

Trouwens vind ik dat een Boxster S standaard al een zeer fraaie sound genereert.
Een S met Carnewal nog niet gehoord.

06 mei 2013 21:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Klopt...maar het kan nog beter volgens mij. Als je boven de 40000 tpm komt dan wordt er standaard al een mooie huil geproduceerd. Daaronder mag het geluid wel wat zwaarder (bij stationair draaien) en als je met weinig toeren rijd.

06 mei 2013 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
ik hoop 4000 toeren

06 mei 2013 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Zoals je zelf al aangaf produceert de motor vanaf 4000 toeren reeds een prachtige sound maar onderin miste ik bij mijn 987 2.7 ook het typische flat-six geluid!

Vandaar heb ik een maand of 2 geleden bij Gert (Carnewal) mijn uitlaat laten aanpassen.

Ik kan het iedereen aanraden, reeds bij stationair hoor je een enorme verbetering en dit wordt alsmaar beter wanneer je in de toeren gaat, ook al bij 2a3000 toeren!

Vanaf 4a5000 toeren barst het feest helemaal los, wat een sound!!!

Doch (naar mijn gevoel) nooit te luid en op de snelweg aan een vast toerental zelfs helemaal niet storend...

Prijs/sound het beste wat je kan vinden en prima service!

06 mei 2013 21:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Tofke 72 schreef:
Zoals je zelf al aangaf produceert de motor vanaf 4000 toeren reeds een prachtige sound maar onderin miste ik bij mijn 987 2.7 ook het typische flat-six geluid!

Vandaar heb ik een maand of 2 geleden bij Gert (Carnewal) mijn uitlaat laten aanpassen.

Ik kan het iedereen aanraden, reeds bij stationair hoor je een enorme verbetering en dit wordt alsmaar beter wanneer je in de toeren gaat, ook al bij 2a3000 toeren!

Vanaf 4a5000 toeren barst het feest helemaal los, wat een sound!!!

Doch (naar mijn gevoel) nooit te luid en op de snelweg aan een vast toerental zelfs helemaal niet storend...

Prijs/sound het beste wat je kan vinden en prima service!

Ik krijg er helemaal zin in! Ik heb op internet eigenlijk bijna alleen positieve reacties gezien over de Carnewal uitlaat. Had ook nog gekeken naar ASG en Oettle, zij doen ook een ombouw, maar hoewel beide super klinken gaan ze bij hogere toerentallen meer als een raceauto klinken in plaats van als een Porsche. Vallen dus af...

Moest jij de uitlaat ook eerst een x aantal km inrijden voordat het geluid optimaal was. Schijnt dan steeds luider te worden.

Woon je trouwens je trouwens in de buurt? Dan kan ik een keer live luisteren...

06 mei 2013 22:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Klopt idd dat de uitlaat pas tot zijn volle recht komt na ongeveer 200km!

De software van de wagen past zich blijkbaar na een tijdje vanzelf aan aan de betere doorstroom van de uitlaatgassen.

Al hoor je het verschil wel onmiddellijk!

Ikzelf heb nu ongeveer 500km gereden en heb de indruk dat het geluid zelfs nog beter geworden is, dus wees niet ontgoocheld wanneer je in het begin niet direct het verwachte resultaat bereikt... ;-)

Ik ben woonachtig in Antwerpen (België) maar altijd welkom mocht je in de buurt zijn!

06 mei 2013 23:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Is er ook wat vermogenswinst ?

07 mei 2013 20:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Volgens Gert (carnewal) een vermogenswinst van 5 à 7 pk.

Maar het is vooral omwille van de geluidstoename dat je het idee hebt sneller te gaan :D

De aanpassing van de voorste katalysatoren naar 200cell zou nog eens een extra winst kunnen betekenen van
Ongeveer 10pk, maar ook nog een beetje luider...

Dit wordt wellicht mijn volgende upgrade :drive:

08 mei 2013 21:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]