Auteur |
Bericht |
mauritsdb
|
Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Hallo allemaal, Op het moment ben ik me aan het oriënteren om een klassieker te aan te schaffen, waarbij mijn oog is gevallen op de 3.2 carrera. Het idee is om de auto te kopen als leuke hobby, maar daarnaast ook als investering. Nu vroeg ik me dus af waar je op moet letten bij deze auto’s. Mijn zoektocht gaat naar een auto met de volgende kenmerken: - G50 versnellingsbak - Bouwjaar vóór 1988 (mrb) - Lederen bekleding - Acceptabele kilometerstand - Europees model - In originele staat, evt. met originele radio Het liefst ook met de opties M491 (turbo look/wtl) en eventueel M470 (zonder spoilers), maar dat is misschien wat veel gevraagd met het huidige aanbod. Even een voorbeeldje:
|
07 mei 2013 19:53 |
|
|
de911gek
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Welkom hier Maurits en een mooie doelstelling heb je je gesteld! Succes met het vinden van zo'n exemplaar
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
07 mei 2013 20:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Welkom! Op zich goede keuze maar het investeringsverhaal zou ik lekker vergeten.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 mei 2013 20:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Succes met de speurtocht !
|
07 mei 2013 21:24 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
|
07 mei 2013 21:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Omdat je runningkosten al gauw 10% van je aanschafkosten zijn dus als je wilt beleggen dan kun je dat beter in wat anders doen. Dat je met een beetje geluk je aanschaf prijs er weer uitkrijgt: vast wel. Als je goed inkoopt
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 mei 2013 21:43 |
|
|
mauritsdb
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
De bedoeling is vooral dat de auto waardevast is. Over het bouwjaar: dan blijft eigenlijk alleen '87 over, tenzij de 915 versnellingsbak een mogelijkheid is. Ben zelf gewend aan een automaat en van wat ik begrepen heb schakelt de G50 veel prettiger.
|
07 mei 2013 21:50 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
07 mei 2013 21:52 |
|
|
bully
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
En dat vind ik dus niet Staat bij Motron een 84er. klikhierop
|
07 mei 2013 22:02 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Volgens mij wil TS alleen een '87er......
|
07 mei 2013 22:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Frisse 915 schakelt echt net zo goed als een gemiddelde G50. Ga gewoon eens rijden met een paar van die dingen en laat je niet gek maken door alle lijstjes op internet en in de bladen. Veel mensen zoeken een 'tick all boxes' 3.2 en daar betaal je dan dus ook de prijzen voor zoals ze hierboven staan.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 mei 2013 22:12 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Ik ben gelukkig met mijn 964, maar als er ooit een andere zou komen zouden mijn wensen ongeveer dezelfde zijn. Tegen die tijd niet meer te betalen vrees ik.
Succes met de speurtocht !
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
07 mei 2013 22:30 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Ja of een late 86er heeft ook G50
|
07 mei 2013 22:49 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Een frisse 915 zal zeker goed schakelen, echter het gevoel hoe zo'n ding schakelt, is heel anders. Je moet meer opletten met inleggen van de versnellingen, is niks mis mee. Dus de werking van beide is prima, maar ik prefereer qua wijze van schakelen en welke feedback je dan krijgt toch de G50.
|
07 mei 2013 22:55 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
|
07 mei 2013 23:14 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
5 jaar geleden kocht je ze nog voor 15k. Ligt ook aan hoe je de situatie bekijkt: als je toch een hobby auto koopt en running cost gaat maken is het wel mooi als je negatieve afschrijving hebt. Ik denk dat je met een goede 3.2 wel quite kan spelen, maar die kosten nu ook al snel 30k Maar als pure belegging had je paar terug een RS moeten kopen
|
08 mei 2013 0:01 |
|
|
csteenbe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Als ik die prijzen zie Zou ik voor een 964 kiezen, en die MRB nam ik dan voor lief.
|
08 mei 2013 11:01 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Zelfs de prijzen van een originele 3.2 met wat meer Km's dan gemiddeld en met wat "patina" schieten behoorlijk omhoog
_________________________________________ Less is more !
|
08 mei 2013 11:02 |
|
|
mauritsdb
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Bedankt voor jullie hulp, zitten zeker mooie auto's tussen. Zeker die witte bij Motron (is wel volledig verbouwd geweest) en die grijze uit Berlijn. De mrb voor een 964 is zo'n €700 per jaar en de auto wordt voorlopig niet belastingvrij. Over de jaren scheelt dat nogal wat met de gedeeltelijke vrijstelling van de 3.2. Bovendien vind ik die auto ook lang niet zo mooi. Dit vind ik dus zelf een prachtige wagen, alleen het liefst dus met G50 en eventueel zonder de voor- en achterspoiler. Natuurlijk wel met de 930 remmen, wielkasten, onderstel en banden. Ook het nieuwere stuur vind ik een stuk mooier dan deze. http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/458820-new-3-2-carrera-m491-owner-here.html
|
08 mei 2013 11:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
G50 is overrated. Neem dan meteen een 996 met alle nanny's.
_________________________________________ oud is beter
|
08 mei 2013 12:06 |
|
|
csteenbe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Klopt maar je krijgt er, in mijn meninig, wel een stuk genot voor terug. Is voor mij de rede mijn SC weg te doen, en geen moment spijt.....
|
08 mei 2013 12:51 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Idd, die zijn te geef voor 15K
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
08 mei 2013 12:57 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Zeker een mooi ding, maar wel Amerikaans, wat je juist niet wilde. Een wtl met g50, slecht 62k. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =176234936Of deze, geen g50, ff andere bumper, voor 46,5. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =176591335Wel veel meer aanbod in cabriolet uitvoering.
|
08 mei 2013 13:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Die 2e is echt een redelijke BdB voor veel teveel.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 mei 2013 13:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
die wtl met 55k voor 60k lijkt me een prima waardestijger.
_________________________________________ oud is beter
|
08 mei 2013 13:54 |
|
|