Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:41

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Goede keuze......probeer eerst eentje in goede technische staat te vinden en dan je eisen tegenover zetten.

Ik had met mijn zoektocht voor een 3.2 ook een aardige lijstje..... :mrgreen:

Uiteindelijk na 2 jaar zoeken/proefrijden/akk etc eindelijk een kloppende en betaalbare gevonden, zie album....

Succes...en maak gebruik vd ervaring hier en niet de fout te maken om een bouwpakket te kopen waar je achteraf spijt van hebt....

08 mei 2013 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Die bij Motron is op zich een mooie wagen, maar helaas van origine een Amerikaans model. Deze auto heeft dus een mijlen teller, maar deze kan kennelijk simpel vervangen worden. Ook zou het vermogen gelijk zijn aan een Europees model wanneer de katalysator verwijderd word. Ze vragen er €42,5k voor (40 op andere site), maar vragen is nog niet krijgen natuurlijk.

http://www.autotrader.nl/klassieker/porsche/renkum/52gba/porsche-911-wtl-werks-turbo-look/detail/?zoekopdracht=porsche-911%7Cbouwjaar-van-1983-tot-1988

Het is een gerestaureerde auto die door de vorige eigenaar behoorlijk verpest is. Nu is de auto teruggebracht naar originele staat, maar dan met het uiterlijk van een Europees model. Ik vraag me af wat dit voor de verkoopprijs van zo'n auto betekent. Is dit voor een toekomstige verzamelaar positief, of juist niet? Het mooie is dat de auto nu wel helemaal tip top in orde moet zijn, maar dus niet volledig origineel meer is.

Restauratie:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.370407183045680.86070.271145216305211&type=3

08 mei 2013 19:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hoe hard is die km stand?

08 mei 2013 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
mauritsdb schreef:
Bedankt voor jullie hulp, zitten zeker mooie auto's tussen. Zeker die witte bij Motron (is wel volledig verbouwd geweest) en die grijze uit Berlijn.

De mrb voor een 964 is zo'n €700 per jaar en de auto wordt voorlopig niet belastingvrij. Over de jaren scheelt dat nogal wat met de gedeeltelijke vrijstelling van de 3.2. Bovendien vind ik die auto ook lang niet zo mooi.

Dit vind ik dus zelf een prachtige wagen, alleen het liefst dus met G50 en eventueel zonder de voor- en achterspoiler. Natuurlijk wel met de 930 remmen, wielkasten, onderstel en banden. Ook het nieuwere stuur vind ik een stuk mooier dan deze.
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/458820-new-3-2-carrera-m491-owner-here.html

De 3.2 rijders moeten maar even bevestigen: Voorspoiler schijnt wel flinke verbetering voor stabiliteit op de snelweg bij wat hogere snelheden. Dus die wordt juist vaak wel gezocht

Sowieso staan die spoilers er best wel bij :thumleft:

Robbierob schreef:
Zelfs de prijzen van een originele 3.2 met wat meer Km's dan gemiddeld
en met wat "patina" schieten behoorlijk omhoog :salut:

Zo hard, daar kan ik met sparen niet op inlopen :bang:

08 mei 2013 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
Hoe hard is die km stand?

Goede vraag. Ik vraag het me zelf ook af. Eerst dacht ik misschien 117k mijlen, maar dat is het blijkbaar ook niet.

08 mei 2013 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Ik zou zeggen, bel ze op bij motron, of ga eens langs. Ik heb hem in echt bekeken, ik vind het een mooi ding. Misschien niet origineel, maar vakkundig aangepakt. Dus kan je jarenlang plezier van hebben. Kunnen ze je ook vast mee vertellen over staat van motor. Die 3.2s zijn robuuste blokken, dus die kunnen lang mee. En qua prijs, tja een volledig originele wtl met lage km stand en g50, gaat richting 60k op mobile. Alle waar naar zijn geld. ;-)

09 mei 2013 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb nog eens gekeken naar die witte van Motron. Het is dus een Amerikaans model dat gerestaureerd is met Europese onderdelen. Hierdoor voldoet de auto niet meer aan de Amerikaanse wetgeving, maar ook niet aan de Europese (lijkt mij). Zo is in de VS een knipperlicht aan de zijkant voor op de auto verplicht, die er nu niet meer is (knipperlicht de hoek om). In Europa moet er juist een op het paneel voor het portier zitten, die deze auto ook niet heeft. Ik vraag me dan ook af of deze auto wel straatlegaal is.

Mocht dit allemaal wel kunnen, is het dan voor de waardevastheid van de auto alsnog negatief?

10 mei 2013 15:16
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
schijten beren in het bos?

10 mei 2013 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Mijne heeft ook geen knipperlichten op de plaats die jij aangeeft...is geen Amerikaan en komt vrolijk elk jaar door de keuring!!

Motron gevraagd ?

Waardevastheid, auto's blijven altijd geld kosten

10 mei 2013 16:37
Profiel
911 3.2 Carrera
Ga eens langs Motron en 'proef' de auto......en waardevastheid....zodra jij die 40k hebt uitgegeven ben je het kwijt....en d'r komt door de jaren heen nog een flinke bedrag erachteraan.

Maar....je krijgt een stuk plezier voor terug.....tenminste ik neem aan dat je daarom de keuze gemaakt om een porsche te kopen....

Anders stop het geld in een sok....en neem het de kist mee in....anders gezegd: beter rijk leven dan rijk sterven... :thumleft:

10 mei 2013 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Klopt, maar nu zo'n bedrag uitgeven voor een auto die later niet veel meer waard blijkt te zijn is ook niet de bedoeling. Als je nu een volledig originele en kloppende wagen koopt, weet je dat deze ook in de toekomst zijn waarde houdt of zelfs (veel) meer waard is.

Ik koop hem inderdaad in eerste instantie voor het plezier en dat zal met deze wagen vast wel goed zitten. Ik ben van plan om em lang te houden (of helemaal niet meer weg te doen) en wil niet het risico lopen dat straks blijkt dat het een miskoop was en deze auto voor een verzamelaar weinig waarde meer heeft door de veranderingen.

10 mei 2013 17:33
Profiel
911 3.2 Carrera
Nouja, Motron is ook niet eerste de beste(je iig ook hebt een fotorepportage) en een WTL is ook niet verkeerd.

Kijk anders bij oa OPC Classics of Astara gezien jouw wensen/budget.

En een miskoop sluit je uit door een akk te laten uitvoeren.

10 mei 2013 17:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2