Auteur |
Bericht |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Goede keuze......probeer eerst eentje in goede technische staat te vinden en dan je eisen tegenover zetten. Ik had met mijn zoektocht voor een 3.2 ook een aardige lijstje..... Uiteindelijk na 2 jaar zoeken/proefrijden/akk etc eindelijk een kloppende en betaalbare gevonden, zie album.... Succes...en maak gebruik vd ervaring hier en niet de fout te maken om een bouwpakket te kopen waar je achteraf spijt van hebt....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
08 mei 2013 16:19 |
|
|
mauritsdb
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Die bij Motron is op zich een mooie wagen, maar helaas van origine een Amerikaans model. Deze auto heeft dus een mijlen teller, maar deze kan kennelijk simpel vervangen worden. Ook zou het vermogen gelijk zijn aan een Europees model wanneer de katalysator verwijderd word. Ze vragen er €42,5k voor (40 op andere site), maar vragen is nog niet krijgen natuurlijk. http://www.autotrader.nl/klassieker/porsche/renkum/52gba/porsche-911-wtl-werks-turbo-look/detail/?zoekopdracht=porsche-911%7Cbouwjaar-van-1983-tot-1988Het is een gerestaureerde auto die door de vorige eigenaar behoorlijk verpest is. Nu is de auto teruggebracht naar originele staat, maar dan met het uiterlijk van een Europees model. Ik vraag me af wat dit voor de verkoopprijs van zo'n auto betekent. Is dit voor een toekomstige verzamelaar positief, of juist niet? Het mooie is dat de auto nu wel helemaal tip top in orde moet zijn, maar dus niet volledig origineel meer is. Restauratie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.370407183045680.86070.271145216305211&type=3
|
08 mei 2013 19:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Hoe hard is die km stand?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 mei 2013 20:03 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
De 3.2 rijders moeten maar even bevestigen: Voorspoiler schijnt wel flinke verbetering voor stabiliteit op de snelweg bij wat hogere snelheden. Dus die wordt juist vaak wel gezocht Sowieso staan die spoilers er best wel bij Zo hard, daar kan ik met sparen niet op inlopen
|
08 mei 2013 20:08 |
|
|
mauritsdb
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Goede vraag. Ik vraag het me zelf ook af. Eerst dacht ik misschien 117k mijlen, maar dat is het blijkbaar ook niet.
|
08 mei 2013 20:17 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Ik zou zeggen, bel ze op bij motron, of ga eens langs. Ik heb hem in echt bekeken, ik vind het een mooi ding. Misschien niet origineel, maar vakkundig aangepakt. Dus kan je jarenlang plezier van hebben. Kunnen ze je ook vast mee vertellen over staat van motor. Die 3.2s zijn robuuste blokken, dus die kunnen lang mee. En qua prijs, tja een volledig originele wtl met lage km stand en g50, gaat richting 60k op mobile. Alle waar naar zijn geld.
|
09 mei 2013 10:19 |
|
|
mauritsdb
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Ik heb nog eens gekeken naar die witte van Motron. Het is dus een Amerikaans model dat gerestaureerd is met Europese onderdelen. Hierdoor voldoet de auto niet meer aan de Amerikaanse wetgeving, maar ook niet aan de Europese (lijkt mij). Zo is in de VS een knipperlicht aan de zijkant voor op de auto verplicht, die er nu niet meer is (knipperlicht de hoek om). In Europa moet er juist een op het paneel voor het portier zitten, die deze auto ook niet heeft. Ik vraag me dan ook af of deze auto wel straatlegaal is.
Mocht dit allemaal wel kunnen, is het dan voor de waardevastheid van de auto alsnog negatief?
|
10 mei 2013 15:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
schijten beren in het bos?
_________________________________________ oud is beter
|
10 mei 2013 16:23 |
|
|
csteenbe
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Mijne heeft ook geen knipperlichten op de plaats die jij aangeeft...is geen Amerikaan en komt vrolijk elk jaar door de keuring!!
Motron gevraagd ?
Waardevastheid, auto's blijven altijd geld kosten
|
10 mei 2013 16:37 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Ga eens langs Motron en 'proef' de auto......en waardevastheid....zodra jij die 40k hebt uitgegeven ben je het kwijt....en d'r komt door de jaren heen nog een flinke bedrag erachteraan. Maar....je krijgt een stuk plezier voor terug.....tenminste ik neem aan dat je daarom de keuze gemaakt om een porsche te kopen.... Anders stop het geld in een sok....en neem het de kist mee in....anders gezegd: beter rijk leven dan rijk sterven...
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
10 mei 2013 17:13 |
|
|
mauritsdb
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Klopt, maar nu zo'n bedrag uitgeven voor een auto die later niet veel meer waard blijkt te zijn is ook niet de bedoeling. Als je nu een volledig originele en kloppende wagen koopt, weet je dat deze ook in de toekomst zijn waarde houdt of zelfs (veel) meer waard is.
Ik koop hem inderdaad in eerste instantie voor het plezier en dat zal met deze wagen vast wel goed zitten. Ik ben van plan om em lang te houden (of helemaal niet meer weg te doen) en wil niet het risico lopen dat straks blijkt dat het een miskoop was en deze auto voor een verzamelaar weinig waarde meer heeft door de veranderingen.
|
10 mei 2013 17:33 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Oriëntatie op een 3.2 carrera coupé
Nouja, Motron is ook niet eerste de beste(je iig ook hebt een fotorepportage) en een WTL is ook niet verkeerd.
Kijk anders bij oa OPC Classics of Astara gezien jouw wensen/budget.
En een miskoop sluit je uit door een akk te laten uitvoeren.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
10 mei 2013 17:42 |
|
|