|
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Auteur |
Bericht |
Evert Jan v H
ex 964 C2.
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ja, en een inhaalverbod !
_________________________________________ Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.
|
11 mei 2013 14:10 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Aircooler: dat mentale probleem ben ik met je eens! Maar snelheid wen je aan, dat weet ik uit ervaring. En geen angst hebben, is het gevaarlijkste dat er is.....en daar gaat het vaak fout. Maar dit ging niet over zaken als snelheid, hoewel ik vindt dat er wat dat betreft meer vrijheid mag zijn. Dit ging over het afschaffen van een geldende regel, op basis waarvan heel veel mensen een zware investering hebben gedaan, en dan plotseling hun centen in rook zien opgaan.....zonder omhaal, zonder overgangsregel, en alleen op basis van een balanstekort, die niet door het volk is veroorzaakt (ok, waar we wel van hebben geprofiteerd). Als de overheid en de hele (wereld)economie gezond waren gebleven, waren de oude regels nog gewoon van kracht. En ik ben het gewoon niet eens met de wijze hoe de overheid het volk misbruikt, want zo zie ik dat. Vergeet niet dat NL 1 van de zwaarste belastingklimaten heeft ter wereld. Zogenaamd om voorzieningen te treffen voor het volk. Je moet wel stom zijn, om niet in te zien dat er nauwelijks nog een rechtevenredig bedrag voor de volksvoorzieningen wordt aangewendt. Maar dat is denk ik niet alleen in NL zo, dat wordt in elk land ter wereld een groot probleem. En als we op elke belastingverhoging of vrijheidsbeperkende maatregel onze schouders ophalen, dan geef je de overheid carte-blanche. De NL regering mag best wat meer weerstand krijgen, meer dan nu het geval. Elke bevolkingsgroep, of persoon mag zijn ongenoegen uiten, maar in NL wordt elke weerstand veeeeeel te makkelijk van tafel geveegd. En dat is nou eenmaal een totallitair regime.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 mei 2013 14:19 |
|
|
Aircooler
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Tja, Steef, dat heet DEMOCRATIE. We hebben met zijn ALLEN die overheid gekozen. Althans degenen die aan de touwtjes worden geacht te trekken. Ik schrijf 'geacht' want de werkelijkheid is weerbarstiger. Het is allemaal natuurlijk nogal imperfect. Aan de andere kant komt die overheid soms ook te hulp. Stel, je was ooit zo dom om je spaarcenten naar IJsland te brengen. Zonder een zorgzame overheid was je die centen nu kwijt geweest. Waarbij ik overigens dacht: hebberigheid wordt ook nog beloond. Al die figuren gingen op avontuur voor een paar procenten rente meer, maar hoefden niet het bijbehorende risico te lopen. En ik liet mijn centen in NL bij een degelijke bank en betaal nu extra belasting voor het opvangen van die stumpers.
|
11 mei 2013 15:12 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Tot recent werd er algemeen aangenomen dat een bank 100% veilig was (zo leerden wij het zelfs op school, een bank kon gewoon niet failliet gaan). Aandelen van een bank is andere koek, je weet gewoon dat er daar een risico op zit, hoe klein ook. Dus dan gaan wenen bij de overheid (of wie dan ook) om je geld terug te eisen vind ik een beetje misplaatst. Nu zou er gewoon een systeem moeten komen met een onafhankelijke rating voor de banken (lage rating = hoger risico = hoge intrest), zodat je op de hoogte bent van de risico's. En dan hoeft de overheid ook niet tussen te komen, want dan is iedereen er perfect van op de hoogte dat het mis kan gaan. Overigens, democratie bestaat in BE niet meer spijtig genoeg. We hebben rechts gestemd en we krijgen een communistische regering Slaat nergens op, het zijn de veiligste autobanen ter wereld. De banen waar je minder dan 100 op mag hebben een veelvoud aan accidenten.
|
11 mei 2013 16:06 |
|
|
Aircooler
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Je bedoelt Autobahnen, neem ik aan. Oke, ooit was er een tijd dat de Autobahnpolizei met manden in de surveillance autoos reed om de afgerukte ledematen te verzamelen wanneer er een paar laagvliegers in de fout waren gegaan. Wijzer geworden zie je nu in Duitsland steeds meer baanvakken met een gelimiteerde snelheid verschijnen. Dan kun je anno 2013 niet met droge ogen beweren, dat 300 km/u een prima snelheid is.
|
11 mei 2013 16:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
duitsland was volgens mij altijd per kilometer minder ongelukken maar wel zwaardere gevolgen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 mei 2013 16:42 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Niet helemaal waar... Doordat iedere gek hier in Nederland zijn eigen partij kan starten, krijg je dat de stemmen te "divers" worden. Daardoor krijg je dat je een regering krijgt met PvdA en VVD. Twee partijen die eigenlijk totaal niet bij elkaar passen. Dan moet je dus schipperen, en krijg je rare maatregelen voor elke partij. De VVD-achterban is "boos", de PvdA achterban is "boos"... Briljant... Ik zeg: terug naar 5 partijen ofzo Dan kunnen ze vanzelf die vrijstelling weer terug brengen
|
11 mei 2013 19:07 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik heb net onderstaande tekst gemaild aan: D.Samsom@tweedekamer.nl, h.zijlstra@tweedekamer.nl, S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl, a.pechtold@tweedekamer.nl, A.Slob@tweedekamer.nl, C.vdStaaij@tweedekamer.nl, h.krol@tweedekamer.nl, b.vojik@tweedekamer.nl, g.wilders@tweedekamer.nl, m.thieme@tweedekamer.nl, e.roemer@tweedekamer.nl, e.groot@tweedekamer.nl, h.nepperus@tweedekamer.nl, P.omtzigt@tweedekamer.nl, r.vvliet@tweedekamer.nl, w.koolmees@tweedekamer.nl, j.klaver@tweedekamer.nl, c.schouten@tweedekamer.nl, f.bashir@tweedekamer.nl==== Geachte fractievoorzitters en fractiespecialisten, U heeft weinig tijd, dus probeer ik het kort te houden, maar leest u als het even kan in elk geval onderstaande samenvatting. De samenvatting: Het voorstel dat op tafel ligt betreffende de MRB regeling voor oldtimers is een slecht voorstel. Het komt namelijk niet tegemoet aan de behoeften van de echte liefhebber, maar is puur ingegeven om "Mercedes diesels" te weren als dagelijkse voertuigen, waar ik overigens achter sta, alhoewel de regeling ook daarvoor geen 100% oplossing biedt. De klassieker alliantie heeft slecht werk geleverd en dekt alleen een oudere generatie liefhebbers. De MRB voor klassiekers kan veel beter op een andere manier geregeld worden waardoor echte liefhebbers wel een eerlijke regeling krijgen en het dagelijks gebruik van oude auto's wel wordt tegengegaan. De manier waarop het geregeld moet worden is de invoering van een 30 dagen kaart, een systeem dat breed gedragen wordt door echte liefhebbers: http://www.amklassiek.nl/vrijstelling-m ... mrb/64899/De analyse: De voorgestelde MRB regeling komt er op neer dat alles van 40+ jaar is vrijgesteld en dat benzineauto's van 25-40 jaar per 1-1-2014 in het kwarttarief vallen totdat ze 40 jaar oud zijn. Hier zitten een aantal slechte punten in: - het voorstel komt volstrekt niet overeen met de regels in de ons omringende landen en andere landen in Europa - auto's van liefhebbers zoals ik die nu nog geen 25 jaar zijn (de mijne is nu 24 jaar en ik rijd er 1500km per jaar mee) moeten 15 jaar langer MRB betalen dan zelfde types die nu wel 25 jaar zijn, volkomen oneerlijk - benzineauto's die nu wel ouder zijn dan 25 jaar zullen alsnog gewoon als dagelijkse auto gebruikt kunnen worden onder het kwarttarief, je moet alleen in de winter even een ander brikje van een paar honderd euro aanschaffen - klassiekerliefhebbers die wel aan bv winterrally's mee willen doen, hebben ook niets aan de kwarttariefregeling omdat ze daarmee niet in de wintermaanden mogen rijden - diesels kunnen ook liefhebbersauto's zijn, dus waarom valt een vroege land rover diesel bv niet onder de kwartregeling? Niet alle diesels zijn de vermaledijde mercedes diesels... - gas valt er ook niet onder terwijl iedereen weet dat een oude Amerikaanse muscle car op gas veel minder slecht voor het milieu is dan wanneer iedereen ze weer terugbouwt op benzine, wat zal gebeuren omdat de kwartregeling alleen voor benzine geldt De oplossing: De enige oplossing die overal aan voldoet is heel eenvoudig. Voer een 30 dagen kaart in voor de prijs van 2 maanden MRB, of een 60 dagen kaart voor de prijs van 3 maanden MRB. Voor elke auto die dagelijks gebruikt wordt is 30 dagen te weinig, en die auto's zullen dus gedwongen worden volledig te betalen. Voor liefhebbers is 30 dagen ruim voldoende, meer dan dat rijdt een liefhebber echt niet, ongeacht of het nu gas, benzine of diesel is. De eigenaar dient vooraf online aan te geven of hij op dag X met de auto de weg op gaat. Er kan een bevestigings SMS gestuurd worden die aan controlerende agenten getoond kan worden. Zo kun je tenslotte ook parkeren en treinkaartjes kopen. Het is simpel, het is eerlijk en het is robuust. En of het financieel kan? Ach, als het huidige voorstel doorgaat schors ik mijn klassieker ook tenminste 6 maanden in het jaar, en er zullen zat benzinerijders zijn die dagelijks lekker op het kwarttarief met een 25+ auto gaan rijden, want dat kan gewoon in het het huidige voorstel. Dan zijn het volgend jaar niet de Mercedes diesels, maar de Volkswagen benzinemodellen waar iedereen in gaat rijden. En bovendien worden dat dan veelal auto's zonder katalysator. Mijn klassieker (gebouwd van 1985-1991) was overigens één van de eerste auto's met een geregelde 3-weg katalysator, en is dus nog een mileuvriendelijke klassieker ook! Ik hoop dat u de tijd heeft genomen bovenstaande te overdenken en het slechte voorstel van de alliantie en de staatssecretaris dat er nu ligt niet zult steunen. Het is geheel terecht dat het dagelijks gebruik van klassiekers wordt tegengegaan, maar dan wel graag op een manier die echte liefhebbers van klassiekers ondersteunt in plaats van ze op een hoop veegt met mensen die een oude brik als dagelijks vervoer gebruiken om goedkoop te kunnen rijden. Voer daarom een 30 dagen kaart systeem in, en alle problemen zijn opgelost. ps. mijn dagelijkse vervoer is een Toyota Prius Plug In waarmee ik over de afgelopen 18.500km gemiddeld 1-op-23 heb gehaald, klassiekers liefhebben kan dus best gecombineerd worden met modern dagelijks vervoer, dat is beter voor de klassieker, voor het milieu en voor de veiligheid van mijn gezin. Met vriendelijke groet, ... ====
|
12 mei 2013 0:18 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Hoe handhaaf je dat niet iedereen doorrijdt zonder af te melden en bij controle zegt:"jah....uhhh me 3g lag eruit, daarom kon ik niet aanmelden". Wat redelijk verweer is want stel er is een porschemeeting en vodafone heeft weer een storing dan rij je toch naar die meeting? Maar ik snap de oplossing ook niet: als je toch een systeem doet met per dag afmelden, dan kan je toch ook per dag betalen met Ideal ofzo. Want er is vast een liefhebber die zich met dit voorstel geschoffeerd voelt omdat hij 61 dagen per jaar rijd . En waarom moet je voor 30dagen 2 maanden betalen? Dat is opzich al dubbel tarief? Voor een auto van 1251-1350 kg betaal je in Zuidholland: Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 178,00, Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 712,00. Dus 712/6=118.....En 60 dagen kost dan 712/4=178. Dit voorstel maakt het dus slechter voor iedereen die in het 120e tarief kwam. Die konden namelijk onbeperkt rijden. Alleen auto's die dus nu jonger zijn dan 25 komen dus eerder in een goedkoop tarief. Alleen heb je dat nergens expliciet in je mail genoemd, dat je die kaarten voor 25jaar en ouder wil invoeren?! Hopelijk maken ze nu niet een 30dagen systeem voor alleen auto ouder dan 40jaar
|
12 mei 2013 0:53 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Frank, das ook oneerlijk: als ik nu met mijn youngtimer Porsche 63 dagen wil rijden? Moet ik dan voor die 3 dagen een extra 30 dagen kaart kopen? Wat dan? Stel je toch eens voor dat we een echte zomer krijgen, dus zo eentje met meer dan 2 dagen.....stel we krijgen een jaar met 73 droge dagen.....dan zitten de echte liefhebbers toch echt met hun handen in het haar.... .....wellicht is emigreren toch de beste optie....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 mei 2013 1:26 |
|
|
Frans D
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Het voorstel over de 30 dagen kaart stond ook al in de eerdere brief van Weekers aan de Kamer; Bron; http://content1b.omroep.nl/b31617c6aa0c ... timers.pdfIk heb zoiets al eerder aangehaald in deze topic, maar dan wel met een variant waarbij de wagen wel daarnaast onbeperkte tijd op de openbare weg kon worden gestald. Zonder die optie, zijn de oltimerbezitters naar mijn mening beter uit, met de regeling die er nu ligt. Je hoeft tenslotte de wagen maar 3 maanden ipv 11 maanden te stallen per jaar en kan gedurende die 11 maanden de wagen naar wens gebruiken zonder vooraf een melding o.i.d. te doen. Daarbuiten zijn de kosten veel lager; 120 euro voor 9 maanden per jaar, tegenover 100 euro voor 30 dagen.
|
12 mei 2013 7:45 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Als je 3G er uit ligt heb je pech, er zijn zat andere mogelijkheden om bij het internet te komen. Als je 61 dagen wilt rijden heb je pech, dan neem je maar een keer de brommer. Het systeem werkt alleen als het robuust is. En mijn voorstel om iets meer te betalen is om het argument van "dat het niet uit kan" voor te zijn. In het huidige voorstel komt geen enkele auto van 1989 of later in aanmerking voor het kwarttarief, ooit. Een auto van 31-12-1988 heeft kwarttarief, een auto van 1-1-1989 moet 15 jaar langer MRB betalen. Er is dus een nieuwe generatie liefhebbers die medio jaren 80 jong waren en nu 40+ die oneerlijk behandeld worden. Dus je moet de 30 dagen kaart in elk geval invoeren voor alles >25 jaar, maar liever nog gewoon voor alle auto's. Verder kun je in het huidige voorstel dit dus niet meer, want op het kwarttarief mag je niet rijden in de winter: En het huidige voorstel lost het probleem niet op, want 944's en andere benzineauto's van 1988 en ouder gaan straks als daily gebruikt worden in plaats van mercedes diesels, en dat is zonde van ons erfgoed en zonde van het milieu aangezien veel van die auto's nog geen katalysator hebben en ze daarmee meen ik 10x vuiler zijn dan een auto met katalysator.
|
12 mei 2013 9:52 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
@frank: gaat om auto's met toelating op of na 1-1-88 die volle mep betalen. Alleen auto's t/m 31-12-87 zijn kwarttarief.
|
12 mei 2013 10:09 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Zo'n 30-dagenkaart is leuk maar is administratief een drama dus dat gaat hem niet worden. Ik vind een kwarttarief voor alle auto's tussen 25-40jr wel een oplossing, ongeacht de brandstof. Nog beter: ingangsdatum 1.1.2016 zodat de mensen die vóór de kabinetsformatie een dure LPG installatie hebben laten inbouwen deze nog kunnen terugverdienen Er wordt ook veel te simpel gesteld "dan laat je die LPG installatie toch weer uitbouwen"? Ja dat kan, alleen jammer van alle gaten en bevestigingspunten. Bumper en dashboard maar weer vernieuwen of tegen afdekdopjes aankijken?, nee niet leuk. Om de vervuilers uit de spits te weren: zo'n stickersysteem zoals in Duitsland invoeren obv de uitstoot?, maar dan alleen voor oldtimers. Uitstoot obv meting bij APK. Rode stickers (vooral de diesels dus) verboden tussen 7-9uur en 16-18uur.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
12 mei 2013 10:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Administratief hoeft dat tegenwoordig geen probleem (meer) te zijn .. overal langs de weg hangen camera's (Big Brother!) die met een niet al te ingewikkeld programma kentekens kunnen "lezen" en herkennen (o.a. bij traject-controle). Het programma is zelfs in staat een voertuig combinatie te herkennen.... koppel dit aan je "aanmelding" per App of Internet en het is geregeld. Ze kunnen natuurlijk met zo'n systeem ook de gehele MRB (of houderschapsbelasting) in stukken slaan en iedereen af laten rekenen voor het gebruik van de weg per dag (of bijna zelfs per gereden kilometer) - en dat zonder telkens aan hoeven te melden.
Ookal is het voorstel van Frankv niet helemaal goed doorgerekend ... wel netjes dat hij even een briefje heeft gestuurd
|
12 mei 2013 10:45 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Dat gaat 'm niet worden Olaf. Ik kan hier een hele dag over de mooiste en leukste weggetjes sturen zonder maar één camera tegen te komen. En aangezien je met een oldtimer eerder daar rijdt dan over een trajectcontrole.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
12 mei 2013 11:05 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Dat maakt toch niet uit? Je kunt ook de hele dag 160 rijden zonder geflitst te worden (beetje je best doen..) maar als je wel geflitst wordt, ben je de pisang, dus dat doe je niet. Zo ook zul je veel eerder gewoon even je dagje aanmelden ipv het risico te lopen een prent van 100,- op de mat te krijgen omdat je je niet hebt aangemeld.
|
12 mei 2013 11:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Franz Prima toch .. de gehele discussie gaat tenslotte over het feit waarom de echte klassieker en oldtimer liefhebbers (weer) moeten gaan betalen om dat er te veel oude auto's gebruikt worden om woon-werk te rijden. Frankv .. de wintertrial rijdt toch niet door Nederland - daar heb je dan toch geen last mee met dat evt. verbod voor de wintermaanden?
|
12 mei 2013 11:31 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Probleem is dat veel mensen steeds vanuit eigen situatie denken. Ik denk dat mensen die nu al een klassieker hebben van 25 jaar liever 120e betalen en onbeperkt (behalve de wintermaandjes) rijden, en dat mensen met auto van 24 jaar graag zon 30dagen kaart willen. Welke groep is groter? Dan kunnen we stemmen Je hebt ook kans dat hoe langer men er over zeurt dat ze denken: "ok we doen het simpelste systeem, iedereen betaalt gewoon de volle pond ongeacht de leeftijd" Dan wordt dit nog een heel lang topic
|
12 mei 2013 12:23 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Idd, de mijne is van 87 en het voorstel past mij wel.....mij hoor je niet klagen.... Mocht het een 60 dgn kaart worden eigenlijk ook niet. 30 dgn kaart is wat aan de korte kant.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
12 mei 2013 12:40 |
|
|
Aircooler
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Verbazingwekkend die voortgaande verbale emissie hier. En dat vanwege een armzalig tientje per maand. 1 rondje in de kroeg en je bent meer kwijt.
|
12 mei 2013 19:05 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik denk dat jij minder kwijt bent met dit soort teksten
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
12 mei 2013 19:12 |
|
|
Romph
Houten
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Het is een discussie forum....mijn stelling luidt: Een P911 kan anno 2013 niet in aanmerking komen en wel omdat...hij weliswaar aan het leeftijdsctiterium voldoet maar hij wordt nog steeds in serie geproduceerd. Het DNA van de eerste modellen zit nl nog zo ongelofelijk goed in de nieuwste modellen. Daarmee voldoet hij mi niet aan het criterium voor een oldtimer. Op een P 911 staat geen maat...zij is van de buiten categorie...zij is het ultieme ontwerp...dan de bimbo's, de mecceraars, enz.
|
13 mei 2013 0:29 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
O ja, leg eens uit Nee hoor, hier heb ik echt niet voor gekozen. Maar dat dit de uitkomst is getuigd van slechte inschatting door velen Klopt, maar dat is het probleem niet. De kosten van de invoering daarvan en het hele privacy verhaal wel. Niet dat dit nog wat uitmaakt met de schijn privacy die we hier denken te hebben.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
13 mei 2013 1:21 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
laatste nieuws: 14 mei 2013: Moties Bashir inzake overgang diesel en LPG verworpen De heer Bashir (SP) had 2 moties ingediend om bestaande oldtimerbezitters van auto's op diesel en LPG van 26 tot 40 jaar oud onder dezelfde overgangsregeling als voor auto's op benzine te laten vallen. Beide moties hebben het niet gehaald, ondanks brede steun onder de oppositie. Op basis van de huidige stand van zaken zou dit het volgende betekenen vanaf 1 januari 2014: Diesel: tot 40 jaar volledige MRB, dus ook voor bestaande oldtimers die momenteel geen MRB betalen. LPG: tot 40 jaar volledige MRB, dus ook voor bestaande oldtimers die momenteel geen MRB betalen. Benzine: auto's van 26 tot 40 jaar (op 1 januari 2014) komen in aanmerking voor een 25% tarief (met een maximum van € 120 per jaar) waarbij deze auto's gestald moeten worden (niet aan openbare weg) in de maanden december t/m februari. Voor alle brandstofsoorten geldt dat vanaf 40 jaar geen MRB verschuldigd is bron: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... -verworpen En nu allemaal even aanmelden op http://www.vrijstellingoldtimer.nl/.
|
14 mei 2013 17:29 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: MSN [Bot], pieterd |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|