Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:52

Antwoord op onderwerp  [ 555 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Volgende
Tunnel Challenge AMS - 10 Mei 2013 - La Targa Passaggio™ 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Tunnel Challenge Amsterdam - 10 Mei - La Targa Passaggio
Weet niet waar jij een flitskast ziet, maar ik ziettumniet...

12 mei 2013 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Net na het viaduct. links in de middenberm. :roll:
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

12 mei 2013 11:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
DOC schreef:
Mooie plaatjes! :thumleft:

Graag gedaan, thanx!

THE MUD schreef:
Haha Peter, waar heb ik deze geweldige shot aan te danken waarop ik zo te zien naar al het moois aan het kijken ben en het stiekem toch wel een beetje mis :mrgreen: ?

Een keurig heer verdient een foto! :wink:

Rob Delnoy en alle anderen bedankt voor hun films en foto's :thumleft:

12 mei 2013 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Beavers schreef:
Net na het viaduct. links in de middenberm. :roll:

Afbeelding

Dat zeg ik: ik ziettumniethoor. Bovendien is de middenberm hier een onlogische plaats, want hij moet er ook nog geplaatst kunnen worden, inclusief kabel naar de bijbehorende bus. Een paar honderd meter zuidelijker wordt de middenberm wel regelmatig gebruikt. :wink:

12 mei 2013 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91 ex Carrera 4 cabrio 2001 ex Cayenne Turbo 2006 ex 944 1987 ex 944 1982 ex Porsche 911 T 1973
Noord-Holland
Bedankt voor de fijne avond :thumleft: geregeld.
Hier nog een klein filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=b8O8IXSAHjA

12 mei 2013 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Wil dit topic niet kapen, maar wil er ook geen apart topic voor openen om diverse redenen. Dus toch nog even kort: net de beelden van 2e GoPro gecheckt, die op de zijkant en zo'n 10 cm vanaf plaats van impact zat. Daaruit blijkt dat ik weldegelijk richting aangaf (ik wist dit oprecht niet meer door de schrik), dit ook vrij vroeg van te voren, niet een paar tienden voor ik instuurde. Jullie mogen -desgewenst- eigen conclusies trekken maar deze ontdekking heeft zeker invloed op mijn beeld over de schuldvraag.

Mocht ik er totaal niets mee opschieten, is dat in ieder geval fijn voor het ego :)

P.s. is er iemand met een Cayenne of Panamera die komende zondag naar Spa gaat en twee stoeltjes over heeft? Ik zou er samen met mijn bijrijder van afgelopen vrijdag heen gaan... ;) :(

12 mei 2013 15:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Ik weet nog wel een ForumTaxi die die kant uit gaat :mrgreen: .

Succes met de afhandeling Ton, hoop dat het allemaal nog goed komt en te redden valt (weet niet hoe erg de schade is maar weer een 968 minder zou zonde zijn) :thumleft: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

12 mei 2013 17:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Dankzij Ruudje vandaag naar HARC geweest op Zandvoort.
Tijdens de LTP A'dam gaf hij zijn luxe vrijkaartjes aan mij.
Foto's via pb Ruudje.

12 mei 2013 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Zitten mooie plaatjes bij Sigrid, is wel een eigen topic waard. (als dat er niet al is)

13 mei 2013 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Leo en Olaf bedankt voor weer een geweldige editie van LTP in Amsterdam. PCA bedankt voor de ontvangst en gastvrijheid.
Jammer voor Ton die met schade aan zijn Porsche thuiskwam. Hopelijk staat je 968 er snel weer helemaal strak bij. Deze keer weer veel bekenden gesproken en kennis gemaakt met andere Porsche liefhebbers en hun Porsche's.
Tja en de snelheid: ja die liep af en toe wel op maar dat was voornamelijk in de PH tunnel; er buiten was de snelheid doorgaans onder het toegestane maximum. Wat mij op is gevallen is dat er over het algemeen gedisciplineerd en anticiperend werd gereden. En voor de wat meer gematigde snelheid liefhebber is de LTP Brussel editie zeker een aanrader: mooie route door de stad en stops in/bij stadsparken.
Iedereen bedankt voor de geplaatste reacties, foto's en filmpjes: altijd leuk om het spektakel weer eens terug te kijken. En ons was de meerijdende glasbus in de PH tunnel ook opgevallen; maar er reden volgens mij wel meer "fans" mee. Tot ziens bij één van de volgende edities van La Targa Passaggio.

13 mei 2013 12:07
Profiel Facebook 
ex 993 ex 996
Op 0:58 stond een flitskast. Hoop dat je niet te hard reed :? .[/quote]

net langs gereden maar niets zien staan :salut:

13 mei 2013 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5
Noord-Brabant
Voor volgend jaar....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2156 ... nel__.html

13 mei 2013 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik wil de organisatie ook bedanken. :thumleft:
Het was mijn eerste keer en ik (en mijn vriendin) hebben er erg van genoten. Hopelijk zonder boetes.
Ook leuk om wat mensen te spreken.

Hulde aan de mannen in de klassieke gele 912 (Felix bahama?) die als een gek mee gingen racen in de schipholtunnel toen ik gas gaf 8)
HermanH bedankt voor de tips en de gezelligheid 8)
DrKnauf, leuk dat we elkaar al zagen op de A9 voor dat het begon, mooie wagen heb je!

Hoe komen jullie trouwens aan een La Targa Passaggio raam sticker? Die wil ik nu ook wel op mijn 964 plakken.

13 mei 2013 17:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
964 Ed schreef:
Hoe komen jullie trouwens aan een La Targa Passaggio raam sticker? Die wil ik nu ook wel op mijn 964 plakken.

Die lagen in de kofferbak van d(i)e 993 4S die links voor de deur bij PCA stond ;)

PB maar als je er eentje wilt (kopen).

Bij afname van 2 stuks krijg je de lange TARGAPASSAGGIO.COM banner kado :wink:

• De logo stickers zijn er nog in het wit en in het zwart ...

13 mei 2013 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Pas je op wie je gek noemt!! :mrgreen: :mrgreen: En racen? Het is maar een 4 cilindertje he.

13 mei 2013 21:29
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
Het is maar een 4 cilindertje he

En het gewicht :?: :res:

13 mei 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
ongeveer 800 kg, maar dat wordt gecompenseerd door de bestuurder!!

13 mei 2013 21:55
Profiel
Keistad
Positief of negatief :?: :mrgreen:

13 mei 2013 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Komt 130 KG bij, is soms positief, soms negatief!!

13 mei 2013 22:22
Profiel
Keistad
:D :thumleft:

13 mei 2013 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Alle lof voor de organisatie en de uitstekende ontvangst bij PCA. Dit is wat je noemt trots zijn op je heritage.

Het was mijn LTP vuurdoop, Dr. Knauf zei tegen me 'kun jij alvast gaan rijden?' (niet wetende dat hij mijn plekje net buiten de poort wilde hebben-zo zag ik later op foto's ;-) dus deed ik dat maar. Er stonden langs de toegangsweg naar PCA al een tiental P's opgesteld wachtende op degene die voor zou gaan rijden...dus :drive: !

En zo reed ik als rookie direct vooraan in 'het veld'. Op de A2 zat ik nog in de kopgroep, op de A10 na een ietwat bruuske invoegmanoeuvre zelfs als 'kopman'. En dan rij je met 90 met je 3.2 over de Ring-Zuid en zie je in je spiegel alleen maar P's....onbetaalbaar! We werden er beide euforisch van. Op de A4 had men kennelijk genoeg van de slakkengangetje van deze oldie want het gas ging er wat meer op. Bij het naderen van de tunnel, ondertussen rijdend in de voorhoede van het peloton, mocht het gas er even op. Sodeju, niet alleen het geluid was overweldigend maar m'n oldie werd zelfs niet zoek gereden...behalve dan door de 991 maar een magistraal geluid produceert dat ding; sportuitlaat? Dat het nog mag van de heren en dames beleidsmakers ...

Na nog een Schiphol Passaggio door naar de Wijkertunnel. Hier even een Geheimtipp, not suitable for LTP: de 'kleine' Schiphol tunnels naar langparkeren zijn magistraal. Aangezien ik Schiphol beschouw als mijn achtertuin heb ik al vele stop&go's in deze tunnels gemaakt: 60km/h erin, 60 km/h eruit. But in between.....:thumleft:

Beide stops waren goed getimed en dankzij het weer werden het leuke gelegenheden om met elkaar te praten. Zo zag ik een bijna identieke 3.2 (wel belasting 'arm' volgend jaar... :bang: ander topic) en natuurlijk trok de gele 928 van Jean Pierre bekijks..magistraal!

De ritten vanaf Badhoevedorp, Velsertunnel (nog te koud om vol door te trekken) en uiteindelijk de PH tunnel hadden een duidelijk touring karakter. Leuk maar dan toch liever over enkele Landesstrassen bij de Nachbarn. PH was wel klapstuk waarbij ik enigszins onbedoeld wat rubber op het asfalt heb achtergelaten bij mijn eerste draai aan de stadskant...I'm very, very sorry Mr van der Laan :mrgreen:

In de tweede PH passage reed er net voor ons (997 en ikzelf) een flink rokende BMW 330d de tunnel. Allebei hielden we in...geen gekkigheid hier. In de tunnel namen ze gas terug en filmden ons met hun duimen omhoog....om daarna toch weer te gaan roken. P kopen of niet doen jongens.

Nadat -wederom- Dr Knauf in zijn lowrider me maande te gaan rijden (stoplicht stond op groen) aan het eind van de PH rechtsaf de gang gemaakt naar het eindpunt. Vol vertrouwen voorop rijdend dacht ik cafe Westpoort wel te kunnen vinden...niet dus. Sorry voor iedereen die achter mij aan reed...het leek alleen zelfverzekerd :oops: Daar nog erg leuk een tijdje staan praten.

Moet ik nog iets zeggen over Cafe Westpoort behalve voldoende parkeergelegenheid (wel essentieel)? Fijn dat ze ook buiten muziek hadden.

Nog een vraag: waar komt de naam La Targa Passaggio vandaan? Een Italiaan uit de buurt van Genua wil dat weten. Hij zal toch geen snode plannen voor de A10 richting Ventimiglia hebben? Keep you posted!

Tot de volgende keer!
Rob.

13 mei 2013 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Leuk verhaal Rob, en herkenbaar. Ik vind de eerste passage Schipholtunnel nog steeds top: Porsches over de volle breedte en lengte. Zo heeft de eerste tunnel van mijn eerste TP vorig jaar ook veel indruk gemaakt. Voor herhaling vatbaar....

13 mei 2013 22:51
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rob69 schreef:
Hier even een Geheimtipp, not suitable for LTP: de 'kleine' Schiphol tunnels naar langparkeren zijn magistraal.

Die tunnels zaten jaren in de route :wink: (en rij ik zeker 2 keer per maand) - tot we zo groot (aan aantal rijders) werden dat we niet meer bij het brug-restaurant konden starten ... mede omdat dat soort parkings tegenwoordig op Vrijdagavond vol staat met vrachtwagens :|

13 mei 2013 23:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5
Noord-Brabant
Rob69 schreef:
...behalve dan door de 991 maar een magistraal geluid produceert dat ding; sportuitlaat? Dat het nog mag van de heren en dames beleidsmakers ...

Originele PSE, Rob. Ben zeer tevreden over de sound, die met het dak open binnenin net niet te luid is. Daardoor kon ik al tunnelend ook nog genieten van de rasp van de diverse accelererende klassieke luchtgekoelde boxers... De :mrgreen: is na een paar dagen nog steeds niet van mijn gezicht. Tot de volgende keer!

14 mei 2013 18:39
Profiel
Amsterdam
Ja, Westpoort :shock: ik heb zo'n grijs vermoeden dat ze vergeten waren dat er een afspraak met ons in de agenda stond... voorgaande jaren was het buiten en binnen best goed toeven. :wink:

14 mei 2013 18:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 555 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Volgende