Auteur |
Bericht |
Rinaldo
Goes
|
G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Hallo
Kan iemand mij vertellen vanaf welk bouwjaar de G50 versnellingsbak gebruikt is ?. Ik zoek namelijk een 915 bak voor mijn 3.2 die ik in mijn SC ga inbouwen.
Groet Rinaldo
|
12 mei 2013 10:55 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: G50 bak
Augustus 1986
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
12 mei 2013 11:59 |
|
|
Rinaldo
Goes
|
Re: G50 bak
Bedankt voor de snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp is de 3.2 tot die datum uitgerust met een 915 bak.
|
12 mei 2013 13:02 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: G50 bak
is een G50 bak niet beter? ik begrijp dat de meningen daar over verdeeld zijn. je zit vlak in de buurt van mij.
|
12 mei 2013 14:30 |
|
|
Blauwe Blazer
|
Re: G50 bak
G50 vs G15: wat is beter? De G50 bak schakelt moderner (sneller en met minder verre slag). Beide modellen zijn even robuust. Ik vind het persoonlijk wel iets hebben, dat mijn 3.2 uit 1986 "ouderwetser" schakelt.
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
12 mei 2013 16:49 |
|
|
Rinaldo
Goes
|
Re: G50 bak
De G50 zal wel beter zijn maar ik heb een SC uit 1982 waar geen G50 in past. Ik wil de carrosserie niet aanpassen naar een G50 dus van daar dat ik opzoek ben naar een 915.
|
12 mei 2013 19:12 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
G50 past inderdaad niet in een SC.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
13 mei 2013 13:15 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
|
13 mei 2013 13:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Van links naar rechts: 901 - 911 - 915 - G50 (bron: klik)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 mei 2013 15:11 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
lijken eender op de foto.
|
13 mei 2013 15:18 |
|
|
Rinaldo
Goes
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Volgens mij heeft een G50 bak een hydraulische koppeling en een 915 en mechanisch koppeling.
|
13 mei 2013 15:27 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
915 werd door Porsche zelf gebouwd, G50 door Getrag. G50 schakelt moderner, maar 915 is veel lichter. Eén van de redenen waarom mijn carrera 3.0 veel lichter is dan een 3.2 clubsport. Porsche zou door te switchen naar Getrag, veel geld bespaard hebben, was nl veel goedkoper dan zelf bouwen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 mei 2013 15:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
de 915 is ook doorontwikkleld, laatste modellen hadden een oliekoeler.
_________________________________________ oud is beter
|
13 mei 2013 16:06 |
|
|
Rinaldo
Goes
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Vanaf welk bouwjaar heeft de 915 bak een oliekoeler ??
|
13 mei 2013 16:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
iig de 3.2's. google op bak 915-72
_________________________________________ oud is beter
|
13 mei 2013 17:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Het is dat ik in een goede bui ben want anders zou ik zeggen: 'heb je geen Google'? maar bij deze: klik.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 mei 2013 17:10 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
bakoliekoelers, maarten, niet motoroliekoelers. ik denk 82,83 edit- alleen de carreras dus my 84+
_________________________________________ oud is beter
|
13 mei 2013 17:19 |
|
|
Rinaldo
Goes
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Bedankt voor de info Wolf / Maarten
|
13 mei 2013 19:31 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Veel lichter? 25kg. Dat je 3.0 lichter is komt vooral ook doordat de motor qua gewicht lichter is en omdat een 3.2 meer pk's heeft is alles net een slaggie zwaarder uitgevoerd (grotere remmen, schijven, torsies, rembekrachtiger etc) Maar vervang de standaard electro stoelen door kuipen en je hebt zo maar 35-40kg te pakken. Geen schuif dag scheelt ook een stuk en geen airco ook. Deze 3 dingen bij elkaar kan zo maar 80kg wegen. Mijn redelijk standaard 3.2 (en dus vrij kaal) weegt met 3/4 tank 1185kg.
|
13 mei 2013 22:42 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
25? Veel meer. Eerder 80 kgs Clubsport weegt 1180 kgs http://fastestlaps.com/cars/porsche_911_32_cs_club_sport.htmlMaar mist daarvoor wel veel zoals rechter zonneklep, iso materiaal, elec ramen, achter wisser, simpele kachel bediening , koplamp sproeiers etc . Als je dat allemaal uit een Carrera 3.0 sloopt heb je denk ik ook nog zo 30 kgs gevonden. Een Carrera 3.0, die van veel luxe is voorzien exw weegt minder dan 1100 kgs http://911carrera3.com/carrera-3-0-facts/….. that the Carrera 3.0 is renouned for its free-revving engine. Its mechanicals featured a light aluminium crankcase (also used in the 935), a crankshaft inherited from the Carrera RS and a 6 bolt flywheel…… that the Carrera 3.0 is lighter than it successors, weighing in at 1093kg – making it almost 6% lighter than the SC (1160kg) and almost 10% lighter than the 3.2 (at 1210kg) in standard form. The standard car also weighs less than the later (1987-1989) stripped-down Carrera 3.2 Club Sport which weighed in at 1170kg. Oa vanwege idd licht blok, 915 bak e.d. Mijn kentekenbewijs noemt zelfs 1060 kgs, maar geen idee hoe ze daarbij komen. Dus als je een c3.o zou strippen kom je dicht tegen de 1000 kgs. Maar idd , je mist dan wel ong. 40 pk.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 mei 2013 23:06 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: G50 bak? - maar op zoek naar 'n 915
Leuk linkje over gewichtsverschil 915 en g50 verschil minder dan 10-15kg zegt men daar. http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 915-a.html
|
14 mei 2013 12:59 |
|
|