Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:25

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Flauwekul - over "Blitzkrieg" 
Auteur Bericht
Bericht Flauwekul - over "Blitzkrieg"
stop ermee

MOD:

Ter Info:

Het initiële bericht van TS was dat hij/zij er geen goed gevoel bij had dat er een Porsche Blitzkrieg aangeboden werd in een Amerikaans autoblad.

TS heeft daaropvolgend een bericht aan Porsche en het betreffende blad gestuurd, maar tot dusver geen reactie mogen ontvangen.

De reacties die TS (wel) ontvangen heeft (in dit topic) stelde hij/zij blijkbaar niet op prijs.

TS heeft binnen de mogelijke termijn van 48 uur zijn/haar berichten in dit topic geveegd - en de titel van Nazi Porsche, kan dat? veranderd.

Laatst bijgewerkt door Harry700 op 16 mei 2013 23:18, in totaal 2 keer bewerkt.

16 mei 2013 9:31
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Nazi Porsche, kan dat?
jij. lees maar eens wat over de familie im krieg.

16 mei 2013 9:33
Profiel
PorscheForum Junkie
De oude Porsche zal het nog één keer uitleggen...

57924

16 mei 2013 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Wellicht dat de Porsche door dit bedrijf was aangepakt?

http://www.blitzkriegautowerks.com/index.html

16 mei 2013 9:44
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Edit: Frans D was me net voor.

Ja dat kan, Blitzkrieg heeft blijkbaar geen negatieve lading in de USA.

Afbeelding

16 mei 2013 9:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Er zijn maar weinig Duitse merken die niet hebben meegewerkt aan de nazi-industrie.
Ik denk hierbij niet alleen aan automerken. De gehele industrie stond in het teken van wapentuig.
Wolfsburg, de thuisstad van Volkswagen, is zelfs gegrond door Hitler.

En ja, Porsche is op dit verhaal geen uitzondering.

16 mei 2013 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Remmel schreef:

Dat blijkt wel uit de diverse mogelijke betekenissen voor Blitzkrieg uit de Urban Dictionary;
http://www.urbandictionary.com/define.p ... ieg&page=1

De meesten zijn alhier niet voor herhaling vatbaar, maar als het om auto's gaat;

Citaat:
11. Blitzkrieg

verb; to conquer race with extreme speed, strength, power and good looks.

oh wow, look at that, Paul and Greg totally Blitzkrieg-ed the F*CK out of that race.

16 mei 2013 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Call me old fashioned, maar ik ben het helemaal met Harry eens. Zelf zou ik nooit het woord "blitzkrieg" in positieve zin gebruiken, wat kennelijk wel kan. Zouden Amerikanen überhaupt weten dat het een Duits woord is?......net al überhaupt :mrgreen:

16 mei 2013 10:33
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Sowieso... :lol:

16 mei 2013 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik zeg "zand erover" en gewoon doorgaan met mooie autos maken :mrgreen:

16 mei 2013 10:58
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Niet geconfronteerd willen worden met historie van het merk auto waar je in rijdt, is je kop in t zand steken.
Als je daar last van hebt moet je een Volvo gaan rijden. Ik heb er 70 jaar na dato geen moeite mee om een 911 te rijden.

Het mooie is dat Porsche en Mercedes in hun nieuwe museum ook heel open zijn over deze foute periode.

Meneer Porsche heeft de VW kever ontwikkeld in opdracht van die meneer met dat gekke snorretje.
De 356 en 911 zijn weer directe afgeleiden daarvan. Dus nu je het zo zegt is er wel een link met de nazi doelstellingen: ein Wagen fur das Volk ...

Belachelijk idee om anderen te proberen te verbieden dat te memoreren, het is gewoon zo.

Die foto van 912 is erg gaaf, ik was ongemerkt even op zoek naar de like button :-)

Dus.

Laatst bijgewerkt door lindemans op 16 mei 2013 11:24, in totaal 2 keer bewerkt.

16 mei 2013 11:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
lindemans schreef:
ein Wagen fur das Volk ....

... wat zou de wereld mooi zijn, als iedereen een Porsche zou rijden :mrgreen:

Blitzkrieg is overigens een bepaalde (en riskante) tactiek van oorlog voeren - welke de Britten al in 1919 uit wilde voeren om Duitsland te verslaan :wink:

Ik vind 'm overigens niet toepasselijk als naam voor een Porsche of Porsche-Garage ... had zelf het woord 'krieg' er vanaf gelaten.

16 mei 2013 11:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Precies, is gewoon zo.

Hier nog meer over de samenwerking (opmerkelijk, maar wellicht wel waar):

Ferdinand Porsche, the man behind Volkswagen and Porsche, met with Hitler in 1934, to discuss the creation of a "people's car." (That's the English translation of Volkswagen.)

Hitler told Porsche to make the car with a streamlined shape, "like a beetle." And that's the genesis of the Volkswagen Beetle... it wasn't just designed for the Nazis, Hitler NAMED it.

During World War Two, it's believed that as many as four out of every five workers at Volkswagen's plants were slave laborers. Ferdinand Porsche even had a direct connection to Heinrich Himmler, one of the leaders of the SS, to directly request slaves from Auschwitz.
(Source: The Straight Dope)

16 mei 2013 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Als je het verhaal van Jospeh Ganz eens bestudeert (NL boek van Paul Schilperoord) kom je er achter dat het allemaal niet zo netjes is gegaan, maar mijn liefde voor het merk wordt niet minder van.

Afbeelding

http://www.josef-ganz.com/

16 mei 2013 11:31
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Remmel schreef:
Edit: Frans D was me net voor.

In ieder geval een stuk minder dan in NL.

16 mei 2013 11:32
Profiel
PF #911
België
Olaf schreef:
lindemans schreef:
ein Wagen fur das Volk ....

... wat zou de wereld mooi zijn, als iedereen een Porsche zou rijden :mrgreen:

Blitzkrieg is overigens een bepaalde (en riskante) tactiek van oorlog voeren - welke de Britten al in 1919 uit wilde voeren om Duitsland te verslaan :wink:

Ik vind 'm overigens niet toepasselijk als naam voor een Porsche of Porsche-Garage ... had zelf het woord 'krieg' er vanaf gelaten.

+1

Good luck om het verleden te proberen ontlopen, Louis Renault werd ook als collaborateur aanzien (en berecht)... Maar dit zou ik ook te geladen vinden als bedrijfsnaam.
Overigens was de 'Blitzkrieg' (sikkelbeweging) door België en Noord-Frankrijk tegen de zin van de oppersnor zelf, hij wou (even) halt houden in België terwijl zijn generaals (op eigen houtje) besloten door te stormen (en de Fransen compleet onverwacht te grazen te nemen). Uiteindelijk liet hij de troepen vlak voor de Franse kust toch nog halt houden, wat enkele honderdduizende Britse militairen die daar gevestigd waren nog de mogelijkheid gaf (via vaak bescheiden sloepen) weg te vluchten...
Het verleden laten rusten maar nooit vergeten!
Ex: Elise S1 111S

16 mei 2013 11:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
helaas zijn we nog steeds te gefocused op ww2. ww1 en het hele (slavernij) verleden van nederland wordt zelden of nooit jaarlijks op grote schaal herdacht. noem het hypocriet ..... of was een mensenleven in ww2 meer waard dan in voorgaande conflicten ? iets om over na te denken ... of niet, zoals de meesten doen ... we lopen de kudde maar achterna want dat is makkelijk en dan hoef je niet na te denken. :idea:

16 mei 2013 12:02
Profiel
PF #911
België
Langs de ene kant logisch daar dit het laatste conflict op eigen bodem was. Voor velen zit het nog (relatief) goed in het geheugen, tal van ouderen hebben het nog (als kind) meegemaakt. Ik merk, met 2014 in aantocht, dat '14-'18 (mooie reeks daarover ook op VRT) steeds meer in the picture komt...
Ex: Elise S1 111S

16 mei 2013 12:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
alleen BLITZ is wel heel erg OPEL :bang:
gruss, rene

16 mei 2013 12:28
Profiel
stop ermee

Laatst bijgewerkt door Harry700 op 16 mei 2013 23:18, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2013 12:32
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Maar goed: iemand brengt een gemodde Porsche op de markt en geeft die typenaam Blitzkrieg. Smaakvol: betwistbaar maar Amerikanen zijn daar wat minder gevoelig voor dan Europeanen. Word ik er onpasselijk van? Welnee. Zou ik er mailtjes over gaan sturen naar Porsche? Uiteraard niet.

16 mei 2013 12:43
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
negerzoen is al verboden :shock: wat straks nog meer , blanke vla :mrgreen:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 mei 2013 12:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Blitzkrieg is gewoonweg een bepaalde strategie in oorlogsvoering en de Amerkanen gebruiken de term ook voor andere dingen en zelfs autotuning bedrijven verwerken het in hun naam.
Zou daar niet teveel achter zoeken en omdat het zo'n veel gebruikte term in Amerika is, heeft het al helemaal geen nut om daar over te gaan mailen.
Het zou hetzelfde zijn als je elke keer dat er oorlogstermen (zoals veldslag, kruistocht etc.) voor een ander doel worden gebruikt, je gelijk in de pen gaat klimmen.

Laatst bijgewerkt door Frans D op 16 mei 2013 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2013 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Maarten schreef:
Maar goed: iemand brengt een gemodde Porsche op de markt en geeft die typenaam Blitzkrieg. Smaakvol: betwistbaar maar Amerikanen zijn daar wat minder gevoelig voor dan Europeanen. Word ik er onpasselijk van? Welnee. Zou ik er mailtjes over gaan sturen naar Porsche? Uiteraard niet.

+1! Ik heb helemaal geen concrete verwijzing gezien naar een Porsche type "Blitzkrieg", hoogstens een Amerikaanse garage met een wat smakeloze naam. Ik ben er van overtuigd de AG het nooit in z'n hoofd zou halen een auto zo te noemen. De moderne Duitsers zijn zich heel bewust van hun eigen geschiedenis en de gevoeligheden... Kijk, zoals reeds gezegd, maar hoe daar in de diverse musea in Duitsland mee omgegaan wordt.

16 mei 2013 13:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Op grond van logica lijkt mij dat alle banden met nazisme al zeer lang verbroken zijn.
Anders zouden ze zo goed als geen auto meer verkopen en zou de waarde van een oude Porsche ongeveer evenveel zijn als
een oud roestblok. Dus voor mij heeft dit geen consequenties meer op de-dag-van-vandaag.

Heb in de wandelgangen veel grappige immitaties van Balkenende gehoord over de 'VOC-mentaliteit'. Lig daar ook niet wakker van, Balkenende was op dat moment niet van plan weer slaven te gaan ronselen.

Volgens mij heeft ieder volk wel iets ernstigs op haar geweten. Of je dat de mensen van tegenwoordig moet aanrekenen? Ik vind dit enkel het geval als zij de ideologie die aan de gruweldaden ten grondslag lag, delen (of nog erger praktiseren) (en volgens mij zijn die er helaas ook nog wel als we het hebben over ww2, maar dat geldt vast niet voor het eerder genoemde amerikaanse bedrijf...).

16 mei 2013 14:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende